چگونه صفحات بک لینک رقبای خود را بررسی و 20٪ بک لینک بیشتری به سایتتان بدست آورید؟
من می خواهم شما را با یک روش فوق العاده آشنا کنم و شما نیز از آن استفاده کنید.
همین حالا ، به برتری رقبای خود فکر کنید و خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید اگر بخشی از ترافیک آنها برای شما بود چه اتفاقی می آفتاد؟
آنها ممکن است بهتر از شما کار کنند ، یا ممکن است برای لینک سازی استراتژی خاصی داشته باشند و اقدام به خرید بک لینک میکنند. ممکن است آنها را از گردونه رقابت حذف کنید.
اکنون به Google بروید و کلمه کلیدی مد نظرتان را تایپ کنید - کلمه کلیدی مد نظر پول ساز شما ، مهمترین کلمه کلیدی در استراتژی SEO شما.
از کجا رتبه بندی کنید و ببینید که رقبای شما در کجا رتبه بندی می کنند.
فرقی نمی کند که آنها رتبه بهتر یا بدتری داشته باشند. فقط به تمام ترافیکی که باید انجام دهید فکر کنید.
به ترافیکی که می کنید فکر کنید و به دست نمی آیید.
(به آن دسته از رقبا که در صفحه 1 گوگل هستند ، توجه بیشتری داشته باشید.)
حال تصور کنید که تمام آن ترافیک را از زیر بینی خود سرقت کنید.
آیا این جالب است؟
خوب حدس بزن چی؟ شما دقیقاً می توانید این کار را انجام دهید .
شما در واقع می توانید از بک لینک های رقبا جاسوسی کرده و به سایت خود بک لینکهای بیشتری بدست آورید.
یکی از مشتری های من از این روش استفاده کرده است تا بتواند 20٪ بک لینک به سایت خود وارد کند.
با این روش کاملاً امکان پذیر است. خیلی سخت نیست ، بنابراین اگر تجربه سئو زیادی ندارید ، نگران نباشید.
اگر می خواهید برای مدت طولانی استراتژی بک لینک خوب را شروع کنید ، فکر می کنم این اولین قدم عالی است.
بیاموزید که وقتی هیچ بازدید کننده یا پول ندارید چگونه شرکت خود را به بازار عرضه کنید
چرا از این استراتژی استفاده می کنید؟
این یک ایده قدرتمند است ، و من می خواهم شما بدانید که چقدر این مهم می تواند برای استراتژی ایجاد لینک شما مهم باشد.
بیایید یک کلمه کلیدی تصادفی مانند "برنامه برنامه ریزی" بگیریم و به صفحه اول Google نگاه کنیم:
واقعیت ساده این که این سایت ها در صفحه 1 SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) قرار دارند به این معنی است که آنها بک لینک پروفایلی عالی دارند.
به عبارت دیگر ، آنها انتظارات گوگل را برآورده می کنند و از آنها فراتر می روند ، و در نتیجه ، از املاک و مستغلات Prime SERP پاداش می گیرند.
هر یک از این سایت ها دارای بک لینک از پروفایل منحصر به فرد هستند ، اما همه آنها در صفحه 1 هستند.
اینجاست که بررسی از رقبای شما مزیت بزرگی به شما می دهد.
تصور کنید که مشخصات لینک شما مانند تمام پروفایل های بک لینک رقبا در کنار هم قرار گرفته است.
مشخصات بک لینک تضمینی شما باید بسیار جذاب باشد ، درست است؟ اگر از این استراتژی استفاده کنید ، دقیقاً همان چیزی است که اتفاق خواهد افتاد.
شما نمایه ای از بک لینک ایجاد می کنید که Google را متحیر می کند و به شما کمک می کند دید خود را بهبود ببخشید ، سئوی خود را ارتقا دهید و رقبا را از بین ببرید.
به همین دلیل من این استراتژی را دوست دارم. اگر درست از آن استفاده کنید ، می توانید برای یک یا چند کلمه کلیدی خود به صفحه 1 Google بروید.
اما آیا می دانید قسمت مورد علاقه من چیست؟ شما به رقبای خود اجازه می دهید استراتژی بک لینک را برای شما ایجاد کنند.
آنها همه کارهای سخت را انجام دادند و شما می توانید از این مزیت به نفع خود استفاده کنید.
این عبارت "کار باهوش تر ، سخت تر" را به یک سطح کاملاً جدید منتقل نمی کند!
من فکر می کنم همه می توانند از این استراتژی استفاده کنند و نتایج شگفت انگیزی کسب کنند.
اگر آماده دریافت لینک هستید ، در ادامه بخوانید و تکنیک های دقیقی را که می توانید استفاده کنید توضیح می دهم.
بک لینک های رقبا را بگیرید
اولین قدم دریافت نسخه ای از پروفایل لینک رقبا است.
از آنجا که اکثر سایت ها صدها لینک بک لینک دارند ، توصیه می کنم از دو بزرگترین رقبای خود شروع کنید.
اگر سعی می کنید 10 رقبای برتر خود را تحلیل کنید ، خود را در پشت پرده غرق می کنید. بیشتر از آنچه جویدید ، نیش نزنید. شروع کوچک تفاوت بزرگی خواهد کرد.
روشی که بک لینک های رقبا را به دست می آورید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک است. گزینه های زیادی در آنجا وجود دارد ، اما چند مورد را که دوست دارم از آنها استفاده کنم با شما به اشتراک می گذارم.
اولین مورد Open Site Explorer (OSE) Moz است . اگر وبلاگ من را مرتباً می خوانید ، احتمالاً بیمار هستید که چند بار از این ابزار یاد می کنم!
اما من بار دیگر در کنار آن می مانم.
در این حالت از ویژگی backlink آن استفاده خواهیم کرد.
این ایده آل برای شروع است زیرا شما را وادار می کند تا روی مهمترین بک لینکها تمرکز کنید. فقط یک دقیقه متوجه خواهید شد که منظورم از آن چیست.
به OSE بروید و URL ای را که می خواهید بک لینک را از آن دریافت کنید تایپ کنید:
در صفحه نتایج ، پایین بروید تا زمانی که لیستی از بک لینکهای زیر عنوان "بک لینکهای ورودی" را مشاهده کنید:
در بسیاری از ابزارهای بک لینک ، می توانید لیستی از همه این بک لینک ها را در یک پرونده مرتب صادر کنید. اما OSE این گزینه را ندارد.
از آنجایی که اینطور نیست ، توصیه می کنم روی لینکهای با بالاترین رتبه بندی دامنه (DA) و صفحه اقتدار (PA) تمرکز کنید. 5-10 بک لینک را امتحان کنید.
فقط با تمرکز بر تکرار این بک لینکها ، می خواهید لینک های برتر رقیبان خود را بدزدید.
و بیایید صادق باشیم - می خواهید به دنبال بهترین بک لینک های رقبا باشید. شما احتمالاً قصد بازگشت به لینکهایی را ندارید که درست باشند.
ابزاری دیگر که می توانید از آن استفاده کنید Ahrefs است .
شما باید یا از آزمایش رایگان 14 روزه آنها بهره ببرید و یا هزینه حساب کاربری خود را بپردازید ، اما این یکی از بهترین ابزارهای بک لینک امروزه در آنجا است.
Ahrefs در واقع مجموعه ابزارهایی است که همگی به سئو شما کمک می کنند. یکی از ابزارهای آنها ، Backlink Checker برای اهداف ما بسیار عالی است.
Ahrefs دارای 12 تریلیون بک لینک بزرگترین فهرست بک لینک موجود است. این امکان دسترسی کامل به هر بک لینکی که رقبا داشته باشید به شما می دهد.
و شاخص Ahrefs هر 15 دقیقه یکبار به روز می شود. شما نمی توانید بیش از این درخواست کنید.
آنها حتی یک راهنمای گسترده در مورد چگونگی استفاده از نرم افزار خود برای دریافت لینک های رقبا دارند:
یکی از جالبترین ویژگی های Ahref ، تنظیم هشدارهای بک لینک است. به طور خلاصه ، Ahrefs به صورت هفتگی با هر بک لینک جدیدی که رقبای شما بدست آورده است ، به شما ایمیل می دهد.
من این را دوست دارم زیرا به شما امکان می دهد تا با رقبای خود به روز باشید و تقریباً بلافاصله می توانید لینک های آنها را دزدیدید.
Ahrefs به خصوص مفید است زیرا ویژگی های اضافی دیگری را که در سایر ابزارهای ساخت لینک پیدا نمی کنید به شما می دهد.
به عنوان مثال ، می توانید منابع بک لینکی تکراری رقبا را نیز پیدا کنید:
سپس می توانید آن منابع بک لینکی را به دست آورید و از آنها برای سایت خود استفاده کنید.
یا می توانید پروفایل های کامل بک لینک را به دست آورید تا هیچ سنگی بدون استفاده باقی نماند:
بنابراین در حالی که من قطعاً OSE را برای کسانی که از ساختمان بک لینک شروع می کنند توصیه می کنم ، اگر می خواهید به عمق بیشتری عمیق شوید و برخی از داده های آبدار را که می توانید از آنها استفاده کنید ، Ahrefs مکانی برای قرار گرفتن در اختیار شما قرار می دهد.
ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید مثل Majestic از آنها استفاده کنید ، اما توصیه می کنم از این دو شروع کنید. بین این دو ، تمام بک لینک های مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی وجود دارد که به شما لینک های ارزشمندی را می بخشد.
وقتی همه اینها گفته شده و تمام شده است ، باید لیستی از بهترین بک لینک های رقبا را داشته باشید. اکنون وقت آن رسیده است که درباره آنها تحقیق کنیم.
بک لینکها را تجزیه و تحلیل کنید
برای به دست آوردن بیشترین استفاده از بک لینک های رقبا ، می توانید یک تحلیل ساده انجام دهید و دقیقاً بدانید که کدام لینک ها بیشترین کار را انجام می دهند.
و می خواهید مطمئن شوید که از بک لینک های با کیفیت بالا به روشی مناسب استفاده می کنید. در غیر این صورت ، می توانید از مجازات Google استفاده کنید که به SEO شما آسیب می رساند.
این جایی است که کمی تحلیلی در آن وارد می شود. نگران نباشید - آنقدر که به نظر می رسد ترسناک نیست.
ممکن است به طور خلاصه در مورد PageRank یا PR روابط گوگل شنیده باشید.
این عاملی است که گوگل از آن برای ارزیابی کیفیت و اقتدار یک سایت استفاده می کند.
به سایت ها رتبه PR از 0 تا 10 داده می شود ، که 10 بهترین PR ممکن است .
در حالی که بک لینک عمومی دیگر برای عموم قابل مشاهده نیست ، آنها همچنان نقش مهمی در ایجاد لینک دارند.
در حقیقت ، برخی از SEO ها به شما می گویند که روابط عمومی مهمترین عاملی است که هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک ها باید در نظر بگیرید.
بسیاری از مقالات که در مورد ایجاد لینک صحبت می کنند همین حرف را می زنند. آنها استدلال می کنند که روابط عمومی باید اولویت اول شما باشد.
ایده این است که سایت هایی با روابط عمومی بالاتر از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. و به طور کلی ، درست است.
اما من؟ من مخالفم که روابط عمومی فوق العاده مهم است.
شاید تعجب کنید که چرا. به این دلیل است که گوگل به معنای واقعی کلمه صدها عامل را برای ارزیابی هر سایت خاص استفاده می کند.
روابط عمومی فقط یکی از این عوامل است .
اشتباه نکنید ، قطعاً روابط عمومی مهم است. اما آنقدر مهم نیست که فقط هنگام ارزیابی منابع بک لینک باید روابط عمومی را در نظر بگیرید.
بنابراین در بررسی رتبه روابط عمومی هر بک لینک که پیدا می کنید ، خیلی گرفتار نشوید. ماهی های بزرگتری برای سرخ کردن وجود دارد.
اکنون که ما آنرا فهمیدیم ، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل بک لینک استفاده کنید.
ابتدا بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت در واقع توسط گوگل ایندکس شده است.
می توانید با استفاده از یک رشته جستجوی ساده در Google این کار را بررسی کنید:
اگر نتایج خود را در SERP مشاهده می کنید ، این بدان معنی است که این سایت در حال فهرست شدن است و سایت هیچ مجازاتی ندارد.
اگر سایت را مشاهده نکنید ، این بدان معنی است که یک پنالتی دریافت کرده و این می تواند روی استراتژی بک لینک شما تأثیر منفی بگذارد.
این بک لینک همچنین می تواند یک لینک مرده برای یک دامنه ناپایدار یا منقضی شده باشد.
بنابراین اگر سایتی ایندکس نشده است ، آن را برای پروفایل لینک خود در نظر نگیرید.
دوم ، یک حسابرسی از پروفایل بک لینک را در سایت های رقبا انجام دهید.
این یکی از نکات مورد علاقه SEO من دزدگیر است.
احتمالاً می دانید که باید به طور مرتب حسابرسی بک لینک را در سایت خود انجام دهید تا مطمئن شوید پروفایل لینک شما بهترین گزینه ممکن است.
اما آیا تا به حال به فکر حسابرسی سایت های افراد دیگر افتاده اید؟
این کار دقیقاً به همان روش انجام می شود ، مگر اینکه شما یک دسته از داده ها در مورد رقبای خود بدست آورید که می توانید از آنها در SERP ها استفاده کنید.
برای استفاده از این تکنیک ، فقط مراحل انجام ممیزی بک لینک را دنبال کنید ، که من در این مقاله بیان کردم.
می توانید مراحل را تا مرحله "بررسی مجازات بک لینک" بررسی کنید. در آن مرحله می توانید متوقف شوید. (لازم نیست مرحله "مجازات بک لینکها را بررسی کنید" انجام دهید.)
در صورت تمایل به عنوان یاور حسابرسی بک لینک ، می توانید دوباره از Open Site Explorer استفاده کنید.
اما اگر می خواهید مایل اضافی بروید ، ابزار حسابرسی Backlink SEMrush را توصیه می کنم.
این به شما سمی ترین بک لینک ها را نشان می دهد ، بنابراین می دانید که آنهایی را تکرار نکنید.
هنگامی که کار خود را تمام کردید ، باید لیستی از بک لینک های سالم از سایتی که حسابرسی کرده اید داشته باشید.
همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم ، برای هر سایتی خاص به تعداد 5 تا 10 بک لینک برقرار کنید. بنابراین به 5-10 بهترین بک لینک ، همانطور که توسط حسابرسی بک لینک نشان داده شده است ، نگاه کنید.
مرجع متقابل این بک گراند های برتر با مواردی که قبلاً بازیابی کرده اید. بیشتر آنها باید با هم هماهنگ باشند.
اگر برخی بک لینکها با هم مطابقت ندارند ، اشکالی ندارد. بک لینکی را که قبلاً دریافت کرده اید بگیرید و ببینید که در نتایج حسابرسی لینک کجاست.
اگر هنوز خوب به نظر می رسد ، آن را حفظ کنید. اگر ممیزی بک لینک مشکلات مربوط به آن را نشان می دهد ، آن را بیرون بیندازید.
یک صفحه گسترده کارشناسی ارشد ایجاد کنید
برای حرکت به مرحله آخر در این استراتژی ، باید یک صفحه گسترده برای مرجع ایجاد کنید.
این قسمت ساده است. فقط تمام بک لینکهایی را که روی آنها تمرکز کرده اید ، بگیرید و آنها را در صفحه گسترده کپی کنید.
نتیجه نهایی باید کم و بیش شبیه این باشد :
به راحتی ، اکسل با بیشتر پرونده های .csv و .txt خوب کار می کند . البته می توانید از Google Spreadsheet نیز استفاده کنید که این گزینه رایگان است.
در غیر این صورت ، شما باید این کار را بصورت دستی انجام دهید و مطمئن شوید که بک لینکها به درستی از هم جدا شده اند. اما شما فقط باید حدود 10-20 بک لینک (5-10 بک لینک از 2 رقبا) داشته باشید ، بنابراین این موضوع نباید مسئله بزرگی باشد.
همچنین باید دو ستون دیگر ایجاد کنید: "تکرار" و "بک لینک".
در ستون "Replicated" ، ضبط می کنید که آیا شما قادر به تکرار آن نوع بک لینک خاص هستید.
در ستون "بک لینک" ، در صورت تکرار موفقیت آمیز ، بک لینک مورد نظر خود را بچسبانید.
نگران نباشید ، من دقیقاً منظورم از همه اینها را فقط در یک ثانیه توضیح خواهم داد.
در حال حاضر ، فقط اطمینان حاصل کنید که صفحه گسترده شما خوب است. سپس وقت آن است که استراتژی های رقبای خود را کپی کرده و لینک های بیشتری بدست آورید.
بک لینکهای پشتیبان را تکرار کنید
وقتی می گویم شما باید سعی کنید "بک لینک را تکرار کنید" ، منظورم این است که شما باید سعی کنید با همان تکنیکی که از رقیب خود استفاده کرده اید ، بک لینک بدست آورید.
منظورم را به شما نشان خواهم داد.
بیایید بگوییم رقیب شما از انجمن بحث و گفتگو برگشتی دارد. من می بینم که این اتفاق همیشه در Quora رخ می دهد ، و در واقع ، من خودم این کار را می کنم :
ماموریت شما استفاده از همان استراتژی برای بدست آوردن بک لینک است.
در این حالت ، سؤالی در مورد Quora که در طاقچه شماست پیدا می کنید.
سپس می خواهید یک پاسخ مفید ارسال کنید و بک لینکی به سایت خود در این فرآیند وارد کنید.
Voilà! شما به تازگی با استفاده از روش رقبای خود ، یک بک لینک با کیفیت بالا بدست آورده اید.
خیلی راحت است ، درسته؟
شما احتمالاً آنرا دریافت کرده اید. شما فقط به یک لینک مراجعه می کنید ، می بینید که چگونه رقیب شما یک بک لینک به دست آورد ، و سپس از همان روش استفاده کنید تا به خودتان بک لینک دهید.
شاید رقیب شما مانند این یک بک لینک زیست داشته باشد:
اگر این را مشاهده کردید ، به این معنی است که رقیب شما یک پست مهمان را در سایت منتشر کرده است. بسیاری از وبلاگ ها در بخش زیست نامه این پست به بک لینک های رایگان به نویسندگان می دهند.
در این مثال ، من پستی برای Problogger نوشتم و به سایت خود بک لینکی بدست آوردم.
برای کپی کردن این موضوع ، می خواهید پست مهمان خود را ارسال کنید.
این کار بسیار آسان است فقط مراحل را در این مقاله دنبال کنید.
حتی اگر در همان سایت رقیب خود موفق به دریافت پست مهمان نشوید ، وبلاگ نویسی مهمان هنوز یک استراتژی بسیار با ارزش است.
روشهای زیادی برای بک لینک دادن سایتها وجود دارد ، بنابراین با همه آنها آشنا شوید.
به عنوان مثال ، سایت ها اغلب از طریق نظرات وبلاگ و پست های انجمن بحث و گفتگو ، بک لینک دریافت می کنند. اگر اینگونه است ، خودتان در گفتگو ببک لینکید و به خود بک لینک بدهید .
همانطور که من با وبلاگ نویسی مهمان ذکر کردم ، این یک استراتژی عالی به خودی خود است. بنابراین حتی اگر از این تکنیک ها هیچ بک لینک به دست نیامده ، با وجود اینکه SEO خود را تقویت می کنید ، هنوز هم کاری ارزشمند انجام می دهید.
قبل از رفتن ، اینجا چیزی است که نمی توانم به اندازه کافی استرس داشته باشم.
وقتی در حال تکرار بک لینک هستید ، باید ارزش مخاطبان را فراهم کنید .
این بدان معناست که شما فقط نمی توانید برای یک حساب کاربری در یک انجمن ثبت نام کنید و به مردم بگویید سایت خود را بررسی کنند.
درعوض ، محتوای مفیدی ایجاد کنید و بک لینکی به سایت خود به عنوان بخشی از آن محتوای مفید درج کنید.
با این روش ، مردم واقعاً از آن قدردانی می کنند ، به دیگران کمک خواهید کرد ، و یک لینک رایگان (و ترافیک رایگان) دریافت خواهید کرد.
نتیجه
وقتی قبلاً این تکنیک را با بعضی از مشتری ها به اشتراک گذاشته ام ، احساس می کنند این تقلب است.
این دقیقاً همان چیزی است که در این مورد بسیار عالی است! شما به رقبا اجازه می دهید همه کارهای سخت را برای شما انجام دهند.
ای کاش افراد بیشتری از این استراتژی استفاده می کردند زیرا این کار بسیار ساده است. شما می توانید در مدت زمان چند روز تعداد انگشت شماری از بک لینک با کیفیت بالا دریافت کنید.
افراد زیادی در رابطه با ایجاد لینک تلاش می کنند و من احساس درد آنها می کنم. من اونجا بودم. مدتی بود که من به هیچ وجه رانندگی نمی کردم.
این نوعی استراتژی است که آرزو می کنم در اوایل کارم از آن استفاده کرده ام. وزن آن در طلا بسیار ارزشمند است و به شما کمک می کند با مشکلی که بیش از یک سئو به وجود آمده است ، مقابله کنید.
اگر به دنبال یک تکنیک کلاه سفید هستید که باعث تقویت SEO شما می شود ، این کار را امتحان کنید. فکر می کنم از نتایج بدست آمده خوشحال خواهید شد.
این را امتحان کنید و به من بگویید که چگونه برای شما مؤثر است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی پول خود را ردیابی می کنید ، زیرا احتمالاً ترافیک بیشتری را شروع خواهید کرد!