آیا می خواهید ترافیک جستجوی ارگانیک در سایت خود داشته باشید؟ شرط می بندم که جواب مثبت است - همه ما این را می خواهیم!
ترافیک جستجوی ارگانیک قطعاً مهم است. براساس Conductor.com ، به طور متوسط بیش از نیمی از کل بازدیدهای وب سایت از این طریق اتفاق می افتد - حداکثر 64٪ بازدیدهای شما ، در حالی که 5٪ از طریق رسانه های اجتماعی.
با این حال ، اگر صفحه شما در نتایج جستجو نشان داده نشود ، مهم نیست.
چگونه صفحه یا وبلاگ جدید شما در فهرست Google ، Bing یا سایر موتورهای جستجو قرار می گیرد؟ خوب ، شما دو گزینه دارید.
می توانید رویکرد "لاک پشت" را انتخاب کنید - فقط بنشینید و منتظر بمانید تا خود به خود اتفاق بیفتد.
یا می توانید برای تحقق آن ، کمی تلاش کنید. این به شما زمان و انرژی بیشتری می دهد تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید ، سیگنال های اجتماعی خود را بهبود ببخشید - و البته برای نوشتن محتوای عالی و خوب و تبلیغ آن.
من در مورد شما نمی دانم ، اما ترجیح می دهم هر چه سریعتر صفحات خود را فهرست بندی کنم زیرا این امر باعث می شود زمان بیشتری برای ایجاد یک خواننده داشته باشم.
اگر "رتبه بندی صفحات شما" خوب به نظر می رسد ، 11 مرحله ساده را بخوانید و بیاموزید که امروز می توانید صفحه یا وبلاگ جدید خود را در اسرع وقت ایندکس کنید.
مرحله 1: نحوه کار Google و موتورهای جستجو را بفهمید
موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند عملکرد خود را انجام دهند به الگوریتم های پیچیده اعتماد می کنند. درک فرآیند اساسی چندان دشوار نیست.
اساساً ، موتورهای جستجوگر مانند گوگل بر اساس اصطلاح عنکبوتها ساخته شده اند - قطعات کوچک کد رایانه ای که هر موتور جستجو می فرستد تا "از طریق وب" خزیده شوند (از این رو ، عنکبوت = "عنکبوت").
وظیفه عنکبوت این است که از محتوای جدید در وب مراقبت کند و بفهمد چه چیزی در مورد آن است. به عنوان مثال ، یک صفحه جدید در یک وب سایت موجود ، تغییر یک وب سایت موجود یا یک وب سایت یا وبلاگ کاملا جدید.
وقتی عنکبوت صفحه یا صفحه وب جدیدی پیدا کرد ، باید بفهمد صفحه جدید درباره چیست.
مدت ها پیش ، عنکبوت های موتور جستجو به هیچ وجه باهوش امروزی نبودند. تنها عامل تعیین کننده برای نمایه سازی و رتبه بندی این بود که هر چند وقت یک بار عبارتی خاص که جستجو می شود در صفحه ظاهر می شود.
و کلمه کلیدی حتی لازم نبود در متن صفحه ظاهر شود. بسیاری از افراد نام تجاری بزرگترین رقیب خود را با جمع آوری برچسب های متای سایت با ده ها تغییر از این نام تجاری قرار می دهند!
خوشبختانه ، برای کاربران جستجوی گوگل و دارندگان وب سایت های اخلاقی ، آن روزها گذشته است.
امروزه به دلیل "کلمات کلیدی غیرضروری" مجازات می شوید و جایزه ای دریافت نمی کنید. و متا تگ های کلمه کلیدی اصلاً بخشی از الگوریتم نیستند (اما به هر حال دلایل خوبی برای استفاده از آنها وجود دارد).
اگر مراقب نباشید ، کل صفحه شما از فهرست خارج می شود ، به این معنی که دیگر صفحه شما در رتبه بندی هیچ کلمه کلیدی یافت نمی شود.
امروزه ، گوگل علاقه بیشتری به تجربه کاربر در سایت شما و هدف جستجو دارد - به عنوان مثال آیا کاربر می خواهد چیزی (هدف تجاری) بخرد یا چیزی (هدف اطلاعاتی) بیاموزد؟
من را اشتباه نگیرید ، کلمات کلیدی همچنان نقش مهمی دارند. عوامل دیگر نیز مهم هستند. از طرف برایان دین از Backlinko ، حداکثر 200 عامل وجود دارد ، از جمله پیوندهای برگشتی با کیفیت بالا ، سیگنال های اجتماعی (اما نه مستقیم) و یک کد معتبر از هر طرف.
اگر عنکبوت به موتورهای جستجو نگوید صفحات شما وجود دارد ، هیچ یک از اینها مهم نیست. و اینجاست که نمایه سازی آغاز می شود.
نمایه سازی روشی است که عنکبوت هنگام "خزیدن" از طریق وب ، داده ها را از صفحات و صفحات وب جمع آوری و پردازش می کند.
این اسناد و تغییرات جدیدی را که سپس به فهرست قابل جستجو Google اضافه می شوند ، شناسایی می کند ، به شرطی که این صفحات حاوی محتوای با کیفیت بالا باشند و با نقض اهداف کاربر محور Google زنگ خطر را به صدا در نیاورند.
عنکبوت محتوا (متن) موجود در صفحات و همچنین موقعیت اصطلاحات جستجو در صفحه را پردازش می کند. این برچسب های عنوان و متون alt را برای تصاویر تجزیه و تحلیل می کند.
این همان شاخص سازی است. بنابراین وقتی کاربر یک موتور جستجو اطلاعات مربوط به همان کلمات کلیدی را جستجو می کند ، الگوریتم Google اجرا می شود و تصمیم می گیرد که صفحه چگونه در میان سایر صفحات مربوط به همان کلمات کلیدی رتبه بندی کند.
اما عنکبوت های موتور جستجو چگونه محتوای جدید - صفحات ، وب سایت ها یا تغییرات را پیدا می کنند؟
عنکبوت ها با صفحاتی شروع می شوند که قبلاً در " جلسات خزنده " قبلی نمایه شده اند .
سپس آنها اطلاعات را از سیاهههای مربوط به نقشه سایت اضافه می کنند (بعداً به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت).
سرانجام ، عنکبوت پیوندهای موجود در صفحاتی را که "به اطراف می خزد" پیدا کرده و از آنها استفاده می کند و آن صفحات پیوند داده شده را به لیست صفحاتی که هنوز "خزیدن" در آنها نیست اضافه می کند.
این نسخه کوتاه و ساده چگونگی پیدا کردن ، تجزیه و تحلیل و فهرست بندی صفحات جدید توسط Google است . بسیاری دیگر از موتورهای جستجو به روشی مشابه کار می کنند ، اگرچه جزئیات ممکن است متفاوت باشد و هر موتور جستجو الگوریتم خاص خود را دارد.
اگر اخیراً یک وب سایت جدید منتشر کرده اید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید آیا Google آن را پیدا کرده است یا خیر.
ساده ترین راه برای بررسی این یک سایت است: جستجوی domain.com در google. هنگامی که Google می داند سایت شما وجود دارد و آن را جستجو کرده است ، لیستی از نتایج مشابه نتایج NeilPatel.com در تصویر زیر ظاهر می شود:
گر Google هنوز صفحه شما را پیدا نکرده است ، هیچ نتیجه ای به نظر نمی رسد ، مانند این
مرحله 2: یک وبلاگ اضافه کنید
چرا به وبلاگ نیاز دارید؟
این ساده است: وبلاگ ها سخت افزارهای SEO هستند. مطالب وبلاگ سریعتر از صفحات ثابت جستجو و فهرست می شود . در حقیقت ، وب سایت های دارای وبلاگ به طور متوسط 434٪ صفحه بیشتر نمایه شده و 97٪ پیوندهای بیشتری نمایه می شوند .
وبلاگ ها نیز بازدید بیشتری دارند. طبق گفته HubSpot ، شرکت هایی که بلاگ می نویسند به طور منظم 55٪ بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به وبلاگ هایی که وبلاگ نمی نویسند ، به وب سایت خود جذب می کنند.
علاوه بر این ، وبلاگ نویسی برای هر شرکت ، هر صنعت یا طیف وسیعی و همچنین تقریباً برای همه مدل های تجاری - حتی برای B2C و وب سایت های تجارت الکترونیکی - کار می کند . به عنوان مثال ، 61٪ از خریداران آنلاین در واقع چیزی را براساس توصیه یک وبلاگ نویس خریداری کرده اند.
از درگیر شدن در یک وبلاگ نترسید. البته تلاش زیادی می خواهد. شما باید به طور منظم پست های وبلاگ با کیفیت بالا و با کیفیت بالا بنویسید (یا ایجاد شده اید). اما من فهمیدم که جوایز آن بسیار ارزشمند است.
و لازم نیست هر روز وبلاگ نویسی کنید - اگرچه 82٪ از بازاریابانی که روزانه وبلاگ می نویسند گزارش می دهند که با ورود به وبلاگ خود مشتری ایجاد می کنند.
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیکی دارید ، این بدان معنی نیست که وبلاگ نویسی باید بسیار پیچیده یا دشوار باشد.
به عنوان مثال ، اگر در حال ساخت صفحه محصول جدید هستید ، یک پست وبلاگ درباره آن محصول جدید بنویسید و ارسال کنید. چند عکس با کیفیت بالا از محصول اضافه کنید و آنها را به صفحه محصول پیوند دهید. این به صفحه محصول کمک می کند تا موتورهای جستجو سریعتر جستجو و نمایه شوند.
مرحله 3: از Robots.txt استفاده کنید
اگر شما یک برنامه نویس یا توسعه دهنده با تجربه نیستید ، ممکن است یک فایل "robots.txt" را بین پرونده های دامنه خود دیده باشید و از خود بپرسید که این چیست و چه کاری انجام می دهد .
پاسخ "او چیست" بسیار آسان است. این یک فایل متنی ساده و ساده است که باید در دایرکتوری ریشه دامنه شما نگهداری شود. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، در فهرست اصلی نصب وردپرس شما قرار دارد.
"او چه می کند" کمی پیچیده تر است. در واقع ، robots.txt فایلی است که به برنامه های موتور جستجو دستورالعمل های روشنی می دهد که در کدام صفحات باید جستجو ، فهرست بندی و از کدام صفحات دوری کنند.
عنکبوت های جستجوگر وقتی این پرونده را در یک دامنه جدید پیدا می کنند ، ابتدا دستورالعمل های موجود در آن را می خوانند. اگر آنها نتوانند یک فایل robots.txt پیدا کنند ، برنامه های جستجو فرض می کنند که شما می خواهید همه صفحات خزیده و نمایه شوند.
ممکن است از خود بپرسید "چرا روی زمین می خواهم موتور جستجو یکی از صفحات من را فهرست نکند ؟" سوال خوبی است!
به طور خلاصه ، دلیل این است که هر صفحه در وب سایت شما نباید به عنوان یک صفحه جداگانه حساب شود .
به عنوان مثال ، فرض کنید شما دو صفحه با محتوای یکسان دارید. شاید به این دلیل است که شما در حال آزمایش مشخصات بصری طراحی خود هستید ، اما محتوای دو صفحه یکسان است.
همانطور که احتمالاً می دانید ، محتوای تکراری یک مشکل بالقوه در سئو سایت است . بنابراین یک راه حل این است که از فایلهای robots.txt خود استفاده کنید و به موتورهای جستجو بگویید این صفحه را نادیده بگیرند.
اولین قدم تأیید داشتن صفحه robot.txt در صفحه جدید شما است. شما می توانید این کار را با استفاده از FTP یا با کلیک کردن روی مدیر پرونده خود با استفاده از C-Panel انجام دهید (یا اگر برنامه ارائه دهنده میزبانی شما از C-Panel استفاده نمی کند).
اگر فایلی وجود ندارد ، می توانید به سادگی با استفاده از ویرایشگر متنی مانند Notepad ، پرونده ای ایجاد کنید.
توجه: استفاده از یک ویرایشگر متن ساده و نه چیزی مانند Word یا WordPad بسیار مهم است ، زیرا آنها کدهای نامرئی را به سند شما اضافه می کنند که همه چیز را بهم می ریزد.
وبلاگ نویسان وردپرس می توانند فایلهای robots.txt خود را با استفاده از افزونه های معتبر مانند پلاگین Yoast SEO بهینه کنند.
قالب یک فایل robots.txt بسیار ساده است. خط اول معمولاً عامل کاربری را نام می برد که به سادگی نام برنامه جستجو است - به عنوان مثال Google-Bot یا Bing-Bot. همچنین می توانید از ستاره (*) به عنوان کارت وحشی برای همه ربات ها استفاده کنید.
دنباله ای از دستورات مجاز و غیر مجاز است که به صراحت به موتورهای جستجو می گوید کدام قسمت از دامنه شما را می توان جستجو و نمایه کرد و کدام یک باید نادیده گرفته شوند.
به طور خلاصه: کار فایل robots.txt این است که به موتورهای جستجو بگویید که با محتوای وب سایت شما چه کار کنند. اما آیا به شما کمک می کند سایت خود را فهرست بندی کنید؟
Agrawal خشن از رسانه ShoutDreams می گوید:
آره.
او صفحات را با استفاده از ترکیبی از استراتژیها از جمله فایلهای robots.txt و روشهای جستجو در صفحه در عرض 24 ساعت نمایه کرد.
به طور خلاصه ، می توان گفت که دقت در تجدید نظر در پرونده robots.txt بسیار مهم است زیرا اگر دقیقاً نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، اشتباه کردن آسان است .
فایلی که به درستی پیکربندی نشده است می تواند کل وب سایت شما را از موتورهای جستجو پنهان کند - که دقیقاً برعکس آنچه شما می خواهید.
شما می توانید یک طراح وب ماهر استخدام کنید تا از این کار مراقبت کند و این کار را به عهده خودشان بگذارد تا خطری نداشته باشد.
شما همچنین می توانید ابزار robots.txt را گوگل استفاده اطمینان حاصل شود که فایل را به درستی کد گذاری است .
مرحله 4: ایجاد یک استراتژی محتوا
در صورت عدم تکرار کافی ، اجازه دهید دوباره به شما بگویم: نوشتن استراتژی بازاریابی محتوای خود به نفع خود شما است.
اگر به من اعتقاد ندارید ، شاید موسسه بازاریابی محتوا : "بازاریابهای B2B که استراتژی محتوای مکتوبی دارند ، از مهارت بیشتری برخوردارند و مشکلات کمتری در زمینه های بازاریابی محتوا دارند."
https://neilpatel.com/de/blog/wie-du-google-dazu-bekommst-deine-neue-webseite-sofort-zu-indexieren/