این یک راهنمای کامل برای خرید بک لینک در سال 2022 است.
اگر بک لینک میخرید – یا در فکر خرید هستید – کاری را که انجام میدهید متوقف کنید و این پست را تا انتها بخوانید.
من می خواهم پرده را کنار بزنم و همه چیزهایی را که باید در مورد بک لینک های پولی بدانید، از ایمن بودن (و کی) تا نحوه خرید بک لینک های سئو در صورت تصمیم به شما بگویم
آنچه در این مقاله خواهیم پرداخت:
- خرید بک لینک دقیقا چیست؟
- موضع گوگل در مورد خرید لینک
- ویژگیهای پیوند مختلف (و کدام یک از Google ایمن است)
- تاریخچه مختصری از خرید لینک
- چرا مردم بک لینک می خرند
- هزینه بک لینک چقدر است
- چهار روش برای پرداخت لینک ها
- نحوه خرید بک لینک به روش صحیح
- و خیلی بیشتر!
خرید بک لینک دقیقا چیست؟
خرید بک لینک فرآیندی است که برای بازگشت لینک به سایت شما از یک وب سایت دیگر پرداخت می شود.
معمولاً هدف یک خریدار لینک هنگام خرید بک لینک افزایش رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو است.
اهداف دیگر "می تواند" افزایش ترافیک ارجاع یا ایجاد تبدیل باشد - اما بسیار کمتر رایج است.
آیا مردم بک لینک می خرند؟ کاملا!
بک لینک ها کالای ارزشمندی هستند، زیرا وزن بک لینک هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند، عامل اصلی رتبه بندی موتورهای جستجو، به ویژه برای گوگل است.
به زبان ساده، هرچه پیوندهای مرتبط و با کیفیت بیشتری به وب سایت خود نشان دهید - می توانید در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
این اساس الگوریتم PageRank گوگل است:
رتبه بالاتر در موتورهای جستجو به معنای بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت و در نهایت فروش و سود بیشتر است.
همه اینها کسب بک لینک را بسیار ارزشمند می کند - به ویژه برای نهادهای تجاری.
لینک خرید می تواند به اشکال مختلف باشد:
- پست های مهمان پولی
- درج لینک پولی
- شبکه های بلاگ خصوصی (PBN)
- فهرست های دایرکتوری پولی
- رپورتاژ آگهی خبری
به طور معمول، لینک های پولی با پول خریداری می شوند.
با این حال، مبادله پول، کالا یا خدمات با هدف به دست آوردن بک لینک توسط گوگل به عنوان یک "لینک پولی" در نظر گرفته می شود.
خرید بک لینک: موضع گوگل در مورد خرید لینک
اکثر سئوکاران به شما می گویند که گوگل به صراحت با لینک های پولی مخالف است.
آنها نیستند!
در واقع، گوگل اشاره میکند که لینکهای پولی «بخشی عادی از اقتصاد وب» هستند.
چیزی که گوگل با آن مخالف است، خرید لینک برای هدف خاص عبور از رتبه صفحه است.
به عبارت دیگر، خرید (یا فروش) لینک ها برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو.
این همان چیزی است که گوگل آن را طرح پیوند می نامد
انواع مختلفی از پیوندها وجود دارند که دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکنند.
در اینجا موارد اصلی وجود دارد:
- تبادل لینک بیش از حد به عبارت دیگر؛ "اگر به من پیوند دهید، به شما پیوند خواهم داد."
- بازاریابی مقاله یا کمپین پست مهمان در مقیاس بزرگ با پیوندهای متنی لنگر غنی از کلمات کلیدی .
- استفاده از برنامه های خودکار برای ایجاد لینک هایی که به سایت شما اشاره می
نیاز به پیوند به عنوان بخشی از شرایط خدمات یا ترتیبات قراردادی.
مبادله پول، کالا یا خدمات برای پیوندی که رتبه صفحه را می گذراند.
از سوی دیگر، لینکهایی که برای اهداف تبلیغاتی خریداری میشوند، تا آنجا که به گوگل مربوط میشود، کاملاً مناسب هستند
با این فرض، آنها دارای ویژگی های "rel=nofollow" یا "rel=sponsored" هستند.
ویژگی های Nofollow و Sponsored Link چیست؟
ویژگی های "rel=" nofollow و sponsored نکات متنی را به موتورهای جستجو ارائه می دهند:
تگ rel=”nofollow” : به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینک صرفاً به عنوان یک مرجع ایجاد شده است و نویسنده پیوند وب سایتی که به آن لینک شده است را تایید نمی کند.
rel="sponsored" : به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که پیوند به عنوان بخشی از یک ترتیب تبلیغات یا حمایت مالی ایجاد شده است و هیچ تاییدیه ای استنباط نمی شود.
در اینجا این دو نوع پیوند در کد به نظر می رسد:
نه یک پیوند "rel=nofollow" و نه "rel=sponsored" اعتباری را به وب سایتی که به آن پیوند می دهد منتقل نمی کند.
یعنی:
خرید لینک هایی که این ویژگی ها را دارند به طور کامل از دستورالعمل های وب مستر گوگل پیروی می کنند.
اما مشکل اینجاست که پیوندهای rel=nofollow و rel=sponsored معمولاً ارزش زیادی (در صورت وجود) برای SEO ندارند.
آیا این بدان معناست که این پیوندها فاقد ارزش هستند؟ اصلا.
در سال 2019، گوگل اعلام کرد که لینکهای nofollow را بهجای دستورالعملها بهعنوان راهنمایی در نظر میگیرد . به عبارت دیگر، گوگل گاهی اوقات یک لینک nofollow را "شمار" می کند (و گاهی اوقات نمی کند).
این امر مخصوصاً در مورد سایتهای پرمخاطب مانند معرفت نیوز و حرفه نیوز که به طور پیشفرض «عدم دنبال کردن» را برای همه پیوندهای خروجی اعمال میکنند، صادق است.
این پستی را که برای kharidbacklink.ir نوشتم بگیرید، تمام بک لینک های خارجی که به آن مقاله اضافه کردم، دنبال نشده اند :
با توجه به اقتدار کارآفرین به عنوان یک وب سایت و دستورالعمل های تحریریه سختگیرانه آن – می توانید شرط ببندید که دلار پایین شما گوگل مقداری اعتبار رتبه بندی را به صفحاتی که من به آنها پیوند دادم منتقل می کند.
از طرف دیگر، پیوندهای دنبال شده همیشه اعتبار رتبه بندی (مثلاً رتبه صفحه) را به صفحه وب هدف منتقل می کنند.
پیوندها را دنبال کنید: آنها چه هستند؟
پیوند "دنبال کردن" هر بک لینکی است که نشانگر "rel=" به آن متصل نشده باشد.
ه عبارت دیگر، یک پیوند h-ref معمولی بدون ویژگی های محتوای حمایت شده، بدون دنبال کردن یا تولید شده توسط کاربر.
در اینجا یک پیوند "دنبال کردن" به عنوان کد HTML به نظر می رسد
زمانی که ویژگی “rel=” وجود نداشته باشد، گوگل لینک را به عنوان یک سیگنال تایید در نظر می گیرد و رتبه صفحه را به صفحه لینک شده ارسال می کند.
به عبارت دیگر، لینکهای «دنبال» اعتبار رتبهبندی را پشت سر میگذارند (AKA «آب پیوند») و تأثیر مثبتی بر سئو میگذارند.
اما، این هشدار است:
خرید لینکهای «دنبال کردن» برخلاف دستورالعملهای Google Webmaster است.
و به گفته گوگل ، وبسایتهایی که درگیر خرید لینکهایی هستند که رتبه صفحه را دستکاری میکنند، میتوانند انتظار داشته باشند که رتبهبندی آنها تأثیر منفی بگذارد