همه ما درباره بک لینک (خرید بک لینک) آشنایی نسبی و یا تخصصی آگاهی داریم. اینکه آنها کار را برای ما آسان می کنند و به ما کمک می کنند تا سریعتر در موتورهای جستجو به ویژه در گوگل رشد کنیم. با این حال کار با موتورهای جستجو را نیز آسان می کنند. این یکی از پارامترهای کلیدی است که توسط آن یک موتور جستجو کیفیت و رتبه وب سایت ها را ارزیابی می کند.
انواع مختلفی از بک لینک ها وجود دارد - آنهایی هستند که به طور طبیعی با لینک دادن به یک محصول، خدمات یا موارد دیگر که برخی از کاربران می خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند، ایجاد می شوند. لینک هایی در مقالات مرتبط وجود دارد که رسانه ای به سایتی می دهد که فکر می کند مفید است و ... این نوع لینک ها رتبه وب سایت ها را بهبود می بخشد زیرا مفید هستند و ترافیک وب سایت با کیفیت بالایی دارند.
اما انواعی از لینک ها وجود دارند که برای وب سایت ها مناسب نیستند. آنها اغلب توسط شرکت های رقیب ایجاد می شوند که قصد دارند به شما آسیب برسانند. یکی از نمونههای آن خرید بک لینک با 2 خط مستقیم (||) در عنوان (عنوان) و غالباً دامنه هندی .in یا دامنه .pw .icu دامنه هایی با اسپم بالا است.
در اینجا نمونه ای از چنین سایتی آورده شده است:
اینها لیست بزرگی از سایت های لینک شده هستند. هدف از این کار الگوریتم های موتور جستجو برای ارزیابی این است که سایت شما سئو کلاه سیاه را انجام می دهد. و نتیجه یک پنالتی در وب سایت یا کاهش موقعیت ها است. برای این، بسیار مهم است که همیشه ایندکس بک لینک را کنترل کنید و لینک های مخرب را از طریق ابزار Disavow گوگل حذف کنید.
چگونه لینک های مخرب را شناسایی کنیم؟
ساده ترین راه برای انجام سریع این کار استفاده از ابزارهای سئو است. مثلاً اهرف هستند. در آن، اکثر لینک های مخرب را می توان با فیلتر کردن پارامتر دریافت کرد. ساده ترین راه این است که به پارامتر DR (Domain Rating) نگاه کنید. هر کسی که چنین پارامتری پایینی داشته باشد، اغلب مخرب یا با کیفیت پایین است.
با این حال، برخی هستند که تبدیل به دامن می شوند. به طور خاص، کسانی که DR خوب دارند، اما او "فریب خورده است". این سایتها، علیرغم پارامترهایشان، هنوز فهرستهای عظیمی از لینکها هستند که برای وبسایت شما مضر هستند. آنها را می توان به شرح زیر شناسایی کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر اساس فیلتر کنید. در بیشتر موارد، این سایت ها هندی هستند. یا از هر کشوری که هیچ ارتباطی با گروه هدف سایت شما ندارد.
راه دیگر برای یافتن لینک های مخرب، همانطور که در بالا ذکر کردم، نگاه کردن به عنوان وب سایت است. سایت های لیست بد اغلب حاوی || هستند (دو خط مستقیم) در عناوین آنها.
علاوه بر لیست سایت های مخرب، راه های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به سایت خود مشکوک نباشید. یکی از راههای انجام این کار، انتقال پایگاههای داده به سایتهای قدیمی، به دامنههای جدید با پارامترهای ضعیف یا طبیعت زشت است. من برای شما یک مثال می زنم.
چند وقت پیش سایت های آگهی رایگان بسیار محبوب بودند. در برخی از آنها می توان یک شرکت را تبلیغ کرد و یک لینک گرفت. اما برخی از سایت ها دیگر فعال نیستند یا دامنه های منقضی شده دارند. و اتفاقی که می افتد این است که شخصی تصمیم می گیرد یک دامنه بد بخرد و کل پایگاه داده سایت + لینک های داخل چنین دامنه بدی را آپلود کند و ناگهان متوجه می شوید که لینکی با پارامترهای بد یا محتوای ناپسند دارید بدون اینکه حتی شک کنید. مخصوصاً برای سایت مهم هم تبدیل به علامت سوال می شود. پس از اینکه دامنه اصلی آنها از کار افتاد، یک زیر دامنه با محتوای زشت منتشر شد و همه لینک ها در آنجا بودند. عدم توجه ممکن است منجر به جریمه شدن سایت شما شود.
نوع دیگری از لینک های مخرب وجود دارد که مربوط به نرم افزارهایی است که اطلاعات را از وب سایت ها بازیابی می کند. آنها همه تصاویر را از یک وب سایت بازیابی می کنند. این منجر به یک صفحه تصویری می شود که به همان سایت لینک می دهد اما تعداد زیادی لینک تصویر دارد.