از چه گرایش های سئو برای بهینه سازی دیده شدن محتوا و رتبه بندی جستجو استفاده می کنید؟ آیا از خود می پرسید که چه روندهایی در سئو در آینده قابل پیش بینی مرتبط است؟
این مقاله اهمیت SEO و روندهای فعلی را برای تمرکز بر روی حداکثر بازگشت سرمایه برجسته می کند. بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از با ارزش ترین کانال های بازاریابی است که باید در جعبه ابزار هر بازاریاب وجود داشته باشد. چرا؟
زیرا به بهبود دید جستجوی ارگانیک و رتبه بندی سرپ کمک می کند. برای فکر کردن به آن، مصرف کنندگان چگونه برند شما را پیدا می کنند؟ آنها آنلاین می شوند و برای دیدن محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید جستجو می کنند.
از این رو، صرف نظر از جایگاه یا نوع کسب و کار شما، حضور قوی در جستجوی ارگانیک برای موارد زیر ضروری است:
هدایت ترافیک وب هدفمند
سرنخ ایجاد کنید
مشتریان جدید را جذب کنید
افزایش فروش
افزایش درآمد
با این حال، از آنجایی که سئو شامل عوامل مختلفی می شود، نمی توانید نحوه عملکرد موتورهای جستجو را کنترل کنید. اما مراحل مفیدی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی شانس خود برای نمایش در جستجوها انجام دهید. درک اهمیت سئو و به روز ماندن با روندهای فعلی در سئو نقش مهمی دارد.
فهرست مطالب
چرا سئو برای کسب و کار شما مهم است؟
روندهای برتر SEO برای مشاهده بهتر محتوا و رتبه بندی جستجو
1. قطعه های ویژه اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد
2. Core Web Vitals
3. مدل BERT گوگل
4. آزمایش و بهبود تجربه کاربری حیاتی است
5. سئوی محلی
6. مفهوم EAT
7. وب سایت های سازگار با موبایل
8. محتوای با کیفیت آموزنده
9. جستجوی صوتی سئو یک عامل حیاتی خواهد بود
10. بازاریابی محتوای ویدیویی همچنان پرطرفدار خواهد بود
11. لینک سازی برای سئو و یا خرید بک لینک
بسته شدن
چرا سئو برای کسب و کار شما مهم است؟
شما هرگز نمی توانید بر ارزش سئو تاکید کنید. این به این دلیل است که سئو به کسب و کارها و سازمان ها فرصتی برای جذب مشتریان بالقوه از طریق جستجوهای آنلاین ارائه می دهد. همانطور که می دانید، بیش از 90 درصد از فعالیت های اینترنتی با جستجو شروع می شود. همچنین، جستجوی ارگانیک بیش از 50 درصد از ترافیک وب را تشکیل می دهد .
بررسی بیشتر نشان می دهد که:
بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان آنلاین قبل از تصمیم گیری برای خرید، درباره محصول یا خدمات آنلاین تحقیق می کنند
تقریباً 60٪ (57٪) از بازاریابان B2B خاطرنشان کردند که ترافیک SEO نسبت به هر ابتکار بازاریابی دیگر منجر به سرنخ بیشتری می شود.
80 درصد از خریداران اینترنتی قبل از خرید قابل توجه، یک یا چند تحقیق آنلاین انجام می دهند
75 درصد از جستجوگران آنلاین هرگز از صفحه اول گوگل یا سایر موتورهای جستجو عبور نمی کنند
موتورهای جستجو 300 درصد بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک ارگانیک به وب سایت ها را به خود اختصاص می دهند.
بنابراین، اگر برند شما یک استراتژی سئو قوی نداشته باشد و با آخرین روند سئو آشنا نباشد، بهینه سازی خود را با چالش مواجه خواهید کرد. بنابراین، سئو بسیار حیاتی است زیرا به شما کمک میکند تا محتوا، وبلاگ و سایر ویژگیهای وبسایت شما را در SERP برای عبارات جستجوی مرتبط قرار دهید
به این ترتیب، شما تضمین میکنید که ترافیک هدف را هدایت کرده و مشتریان بالقوه را به قیف فروش خود جذب کنید. علاوه بر این، سئو نیز ضروری است زیرا:
بهبود تجربه کاربری (UX)
ایجاد روابط (اعتماد و اعتبار)
تبدیل ها را افزایش دهید
دایره خریدار را تحت تأثیر قرار دهید
سئو مقرون به صرفه است
قابل اندازه گیری است
افزایش ترافیک ارگانیک
روندهای برتر SEO برای مشاهده بهتر محتوا و رتبه بندی جستجو
سئو همچنان به تکامل خود ادامه می دهد و با به روز رسانی مداوم الگوریتم های موتورهای جستجو، به روز نگه داشتن آخرین روندهای سئو چالش برانگیز است. همچنین، با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از کاربران اینترنت بر روی نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز می کنند، دانستن آخرین روندهای سئو هرگز مهم نبوده است.
درک این روندها شما را قادر می سازد تا برای آنچه در پیش است آماده شوید. همچنین به بهینه سازی محتوا و وب سایت شما برای مشاهده جستجوی بالاتر و رتبه بندی گوگل کمک می کند. بنابراین، اجازه دهید ما به بهترین روند بهینه سازی موتور جستجو برای تمرکز شما نگاه کنیم.
1. قطعه های ویژه اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد
قطعه های ویژه گزیده ای از متن هستند که در بالای نتایج جستجو نشان داده می شوند. این تکهها بهطور خودکار از صفحات فهرست Google استخراج میشوند تا پاسخهای سریعی به عبارات جستجوی کاربران ارائه کنند.
به نمونه هایی از قطعه های برجسته در تصویر نگاه کنید:
توجه داشته باشید که نتایج شامل لیست های شماره گذاری شده است. اما در مواقع دیگر، آنها ممکن است نقاط گلوله داشته باشند یا بدون اعداد و گلوله در یک پاراگراف ظاهر شوند. همچنین، گزیده ها قبل از پیوند به یک صفحه وب ظاهر می شوند، برخلاف نتایج جستجوی استاندارد که پیوندها در ابتدا ظاهر می شوند.
هر نتیجه جستجوی Google که به این شکل ظاهر می شود، قطعه های برجسته هستند. آنها به سوالات کاربران با یک جمله یا پاراگراف کوتاه پاسخ می دهند. جالب است که آنها می توانند به محتوای شما کمک کنند تا در جستجوها برجسته تر ظاهر شود.
با این اوصاف، تکههای برجسته دور زدن شما برای رتبهبندی صفحه اول گوگل هستند. مهمتر از آن، آنها ترافیک ارگانیک را از رقبا در صفحه اول SERP ها حذف می کنند و برای سال های آینده به محبوبیت خود ادامه می دهند.
بنابراین، برای بهینهسازی قطعههای برجسته، روی کلمات کلیدی طولانی و پرسشهایی که ممکن است بازار هدف شما میپرسد تمرکز کنید.
مطالعه بیشتر: نحوه بهینه سازی محتوا برای قطعه های ویژه در سال 2023 و بعد از آن
2. Core Web Vitals
گوگل سه معیار جدید را فاش کرد که Core Web Vitals نامیده می شود - معیار صفحه برای ارزیابی نوع تجربه ای که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما با آن مواجه می شوند. برای این کار، گوگل به بارگذاری، تعامل و ثبات بصری صفحات وب شما نگاه می کند تا تجربه صفحه سایت شما را برای مرور بهتر وب تعیین کند.
روندهای سئو برای بخش حیاتی وب اصلی 2021
به گفته گوگل، آنها سیگنال های Core Web Vitals و سیگنال های جستجوی موجود را برای تجربه صفحه ادغام می کنند، از جمله:
سازگار با موبایل
مرور ایمن
HTTPS و
بینابینی های سرزده
ترکیبی از این سیگنالها برای این است که Google بتواند چشماندازی جامع از تجربه صفحه ارائه دهد. بنابراین، گوگل تاکید بیشتری بر بهبود تجربه کاربری دارد. در نتیجه، غول موتور جستجو تعیین می کند که آیا صفحات وب شما به اندازه کافی سریع بارگذاری می شوند تا بازدیدکنندگان را در صفحه نگه دارند.
بنابراین، Web Vitals شما را قادر می سازد تا بررسی کنید که سایت شما با چه سرعتی بارگذاری می شود، از نظر عملکردی قابل مشاهده و آماده برای استفاده می شود. برای این کار، گوگل از سه معیار تست استفاده می کند:
بزرگترین رنگ محتوایی (LCP.)
تاخیر ورودی اول (FID)
تغییر چیدمان تجمعی (CLS.)
همچنین، با توجه به اینکه گوگل تجربه صفحه و Core Web Vitals را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی اعلام کرده است، باید این معیارها را از نزدیک مشاهده کنید تا بتوانید در جستجوها ظاهر شوید. در واقع، هر سه معیار به سرعت صفحه متصل می شوند. این بدان معناست که اگر صفحات وب شما به کندی بارگذاری می شوند، در ظاهر شدن در SERP ها مشکل خواهید داشت.
بنابراین، سرعت سایت خود را برای تعیین سرعت بارگذاری و ماندگاری صفحات در هنگام بارگذاری آزمایش کنید. میتوانید Core Web Vitals خود را در منوی کشویی در Google Search Console پیدا کنید.
چگونه Core Web Vitals را تقویت کنیم:
اجرای جاوا اسکریپت (JS) را کاهش دهید
اعمال بارگذاری تنبل
تصاویر را فشرده و بر اساس آن بهینه سازی کنید
از ابعاد تصویر مناسب استفاده کنید
افزایش زمان پاسخگویی سرور
بهترین امتیاز محتوا (LCP) را بهبود بخشید
امتیاز تاخیر ورودی اول (FID) را افزایش دهید
نمره تغییر طرح تجمعی (CLS) را بهبود بخشید
3. مدل BERT گوگل
بازنمایی رمزگذار دو جهته گوگل از ترانسفورمرز (BERT) مهم ترین به روز رسانی گوگل از زمان Rankbrain است. هدف آن درک هدف جستجو از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) با استفاده از یادگیری ماشین (ML) یا Transformer است.
ترانسفورماتور مکانیزمی است که با خواندن فوری کل زنجیره کلمات، همبستگی های متنی بین کلمات یک متن را یاد می گیرد. این برخلاف مدل های جهت دار است که متن ها را به طور متوالی می خوانند تا زمینه را درک کنند.
با توجه به بهروزرسانی BERT، عنکبوتهای Google بیشتر مکالمهای هستند و میتوانند بهسرعت هدف یک عبارت جستجو را درک کنند. این بدان معناست که محتوای وبلاگ شما باید هدف کاربر برای نمایش ربات های گوگل در SERP ها را برآورده کند.
در غیر این صورت، اگر محتوایی بر اساس هدف جستجو ایجاد نمی کنید یا درخواست جستجوی کاربر را راضی نمی کنید، Google محتوای رقیب شما را به محتوای شما انتخاب می کند. دلیل آن این است که محتوا را در فهرست گوگل فیلتر می کند تا مرتبط ترین مطالب را برای هر پرس و جو پیدا کند.
به گفته دنی سالیوان، برای Google BERT نیازی به بهینه سازی ندارید. اما می توانید محتوای خود را برای نمایش در جستجوها بهبود بخشید. چگونه؟
نکاتی برای افزایش محتوای خود برای رضایت کاربر::
کلمات غیر ضروری و پر سر و صدا را حذف کنید
تا جایی که می توانید دقیق باشید
محتوایی ایجاد کنید که خواننده را راضی کند (باید به سؤالات خوانندگان یا سؤال جستجو پاسخ دهید)
محتوای وبلاگ بیشتری پیرامون سؤالاتی که خوانندگان شما به صورت آنلاین می پرسند تولید کنید
4. آزمایش و بهبود تجربه کاربری حیاتی است
هدف اصلی گوگل بهبود تجربه کاربری (UX) در تمامی پلتفرم ها است. برای این کار، UX از طریق معیارهای تعامل متفاوتی که گوگل بر اساس الگوریتم های خود استفاده می کند، بر رتبه بندی SEO تأثیر می گذارد. این معیارها بسیار مهم هستند زیرا به خزندههای موتور جستجو اجازه میدهند ببینند بازدیدکنندگان چگونه با صفحات وب شما تعامل دارند.
این هدف KPI (UX) تضمین رضایت کاربر از طریق دسترسی آسان، قابلیت استفاده و کارایی هنگام استفاده از وب سایت شما است. و از آنجایی که UX در حال حاضر یک عامل رتبه بندی گوگل است، اولویت بندی تست برای بهبود تجربه کاربری سایت ضروری است. این به تقویت استراتژی سئوی شما کمک می کند.
در نتیجه، محتوایی که تولید میکنید باید:
ارزشمند است و نیازی را برآورده می کند
قابل اجرا و آسان برای مصرف
به اندازه کافی مطلوب یا جذاب برای تحریک احساسات
قابل جستجو در بین پلتفرم ها
قابل دسترس برای همه، از جمله افراد دارای معلولیت
وب سایت شما باید:
سریعتر بارگیری کنید
برای پیمایش آسان باشد
از فونت ها، تصاویر و تصاویر مناسب استفاده کنید
URL و نقشه سایت کاربر پسند داشته باشید
تم های کاربر پسند داشته باشید
افزایش امنیت وب سایت
5. سئوی محلی
سئوی محلی رایجتر شده است زیرا مشتریان بیشتری به دنبال محصولات یا خدمات در منطقه خود هستند. اگر جستجوی سرویسی در نزدیکی خود را در گوگل وارد کنید، نتایج بیش از اندازه کافی خواهید دید.
از این رو، صاحبان مشاغل محلی در حال ابداع استراتژی های جدید SEO برای شکست دادن رقبا هستند. من "فروشگاه خودرو فورد در نزدیکی من" را جستجو کردم و بیش از 2.8 میلیارد نتیجه برای این تصویر گرفتم. بنابراین، اگر برای SEO جستجوی محلی بهینه سازی نمی کنید، چگونه می توانید از بقیه متمایز شوید؟
این نشان می دهد که چرا سئوی محلی همچنان بر چشم انداز تسلط خواهد داشت و این روند کند نمی شود. با این وجود، رشد جستجوی صفر کلیک به افزایش بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی کمک کرد.
بر اساس تحقیقات، نرخ کلیک جستجوی صفر کلیک (CTR) در سال 2020 به 65 درصد افزایش یافته است که 15 درصد از 50 درصد در سال 2019 افزایش یافته است.
جستجوهای صفر کلیکی نتایج جستجویی هستند که پرس و جوی کاربر را فوراً در SERP بدون کلیک کردن روی پیوند حل می کنند. و اکثر نتایج با کلیک صفر نتیجه جستجوهای محلی هستند. به یاد داشته باشید که بازاریابان جستجوی محلی را به یک بسته محلی مشخص می کنند.
بسته محلی یک ویژگی SERP از نتایج Google است که مشاغل محلی را بر اساس عبارات جستجو با هدف محلی نشان می دهد. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می دهد که 50٪ از جستجوها بدون کلیک بر روی یک نتیجه پایان می یابند - به این معنی که بیشتر نتایج برای کسب اطلاعات نیازی به کلیک بیشتر ندارند.
نحوه بهینه سازی برای جستجوی محلی:
یک صفحه Google My Business ایجاد کنید
Schema Markup را در وبلاگ یا وب سایت کسب و کار خود قرار دهید
نام تجاری خود را به فهرست های محلی اضافه کنید
سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.
نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) را در وب سایت خود به روز کنید
وبلاگ هایی را پیرامون عبارات جستجوی محلی، رویدادهای محلی و داستان های خبری ایجاد کنید
برای وب سایت کسب و کار خود نظر بخواهید
6. مفهوم EAT
مفهوم تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) در سئو ضروری است. چرا؟ زیرا گوگل از این سه عنصر برای سنجش اعتبار سایت شما استفاده می کند تا بهترین تجربه آنلاین و اطلاعات قابل اعتماد را در اختیار کاربران قرار دهد.
در نتیجه، گوگل کاغذ سفیدی منتشر کرد که تلاش خود را برای رسیدگی به انتشار عمدی اطلاعات نادرست در سراسر جهان توضیح داد:
جستجوی گوگل
اخبار گوگل
یوتیوب و
پلتفرم های تبلیغاتی آن و خرید رپورتاژ قوی از سایتهای ایرانی
ایده این شرکت تابع سه عنصر اصلی است:
محصولات خود را برای ادامه ارائه کیفیت ارتقا دهید
با تلاش کسانی که به دنبال انتشار اطلاعات نادرست در سراسر محصولات Google هستند مقابله کنید یا خنثی کنید
به کاربر در مورد محتوایی که می بیند، زمینه بیشتری بدهید
از این رو، EAT بخشی حیاتی از الگوریتمهای گوگل است و موتور جستجو قصد دارد فقط از وبسایتهایی که قابل اعتماد میداند پشتیبانی کند. همانطور که جستجوی گوگل به ارتقای عملکرد خود ادامه می دهد، در نهایت در تعیین وب سایت های معتبر با استفاده از مفهوم EAT بهتر می شود.
به یاد داشته باشید، EAT یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست. اما میتوانید نکات زیر را برای تقویت تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT) به کار ببرید:
محتوای با کیفیت و به خوبی تحقیق شده را به طور مکرر ایجاد کنید
داده های خود را از نظر صحت بررسی کنید و فقط به سایت ها و منابع معتبر پیوند دهید
به تولید محتوا پایبند باشید که مطمئن هستید ارزش افزوده خواهد داشت
محتوای وبلاگ قدیمی را به روز کنید
لینک های ورودی با کیفیت و منشن ها را دریافت کنید
نظرات مثبت بیشتری از مشتریان خوشحال دریافت کنید
7. وب سایت های سازگار با موبایل
قبل از راه اندازی استراتژی نمایه سازی موبایل اول گوگل، این شرکت به روز رسانی های متعددی از جمله سازگاری با موبایل را انجام داد که به یکی از فاکتورهای رتبه بندی سئو تبدیل شد. این اقدامات ترجیح گوگل را برای وب سایت های سازگار با موبایل نشان داد.
از آنجایی که افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، این موضوع قابل درک است. بر اساس تحقیقات ، دستگاه های تلفن همراه (به استثنای تبلت ها) 54.8 درصد از ترافیک وب سایت در سطح جهان را تشکیل می دهند.
بنابراین، ایندکس کردن موبایل اول و اجرای سایتهای سازگار با موبایل به عناصری حیاتی برای موفقیت در سئو تبدیل شد. این تغییرات موبایل را در حیاتی ترین موقعیت برای استاندارد نمایه سازی سایت و رتبه بندی سئو قرار می دهد.
برای کسب و کار آنلاین شما چه معنایی دارد؟
این نشان میدهد که گوگل به حمایت از وبلاگها و وبسایتهای سازگار با موبایل ادامه خواهد داد، که ادامه خواهد یافت. همچنین نشان می دهد که موفقیت های کمپین سئو شما با اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای موبایل مرتبط است.
اما قبل از اینکه دوستی سایت خود را تأیید کنید، بررسی کنید که آیا گوگل قبلاً آن را به نمایه سازی موبایل اول تغییر داده است یا خیر. برای انجام این کار، به کنسول جستجوی گوگل (GSC) بروید، به پایین منو بروید و روی «تنظیمات» کلیک کنید. در صفحه تنظیمات، کمی به سمت پایین حرکت کنید تا «Indexing Crawler» را پیدا کنید.
در آنجا «گوگل بات اسمارتفون» و تاریخی را می بینید که گوگل سایت شما را به نمایه سازی موبایل تغییر داده است. این بدان معناست که گوگل قبلاً وب سایت شما را تعویض کرده است. اما اگر «گوگل تلفن هوشمند» را نمیبینید، نشان میدهد که غول موتور جستجو هنوز دارایی وب شما را تغییر نداده است.
در این مورد، شما نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید. بهترین کاری که برای آماده شدن برای تغییر انجام می دهید این است که مطمئن شوید وب سایت شما برای موبایل مناسب است. از ابزار تست سازگار با موبایل گوگل برای ارزیابی سازگاری سایت خود با موبایل استفاده کنید.
8. محتوای با کیفیت آموزنده
در بخش 3، اشاره کردم که Google BERT مواد محتوا را در فهرست Google فیلتر می کند تا مناسب ترین محتوا را برای عبارت جستجوی کاربر انتخاب کند. نرم افزار این کار را انجام می دهد زیرا هدف جستجو را درک می کند
این نشان می دهد که اگر محتوای وبلاگ شما درخواست جستجوی کاربر را برآورده نکند، صفحات شما در SERP ظاهر نمی شوند. همچنین، با توجه به اینکه محتوا به تمام کانال های بازاریابی کمک می کند، پست های شما باید برای جذب مخاطب مناسب، آموزنده باشد.
مقالات وبلاگ
فیلم های
اینفوگرافیک
پادکست و موارد دیگر
شما باید ارزش ارائه دهید تا خوانندگان خود را مدت بیشتری در صفحه نگه دارید و نرخ پرش را کاهش دهید . افزایش زمان ماندگاری به ربات های موتور جستجو سیگنال می دهد که محتوای وبلاگ شما برای خواننده مفید است. بنابراین، اگر می خواهید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید، محتوای با کیفیت آموزنده را اغلب ایجاد کنید
مطالعه بیشتر: 12 "راز" برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا برای وبلاگ شما
9. جستجوی صوتی سئو یک عامل حیاتی خواهد بود
چرا سئو جستجوی صوتی یک عنصر حیاتی برای بررسی است؟ به این دلیل که بیش از 43 درصد از مصرف کنندگان آنلاین از طریق دستگاه های دارای قابلیت صوتی خرید می کنند. و تقریباً 60٪ از خریداران با استفاده از جستجوی صوتی مشاغل محلی را پیدا می کنند
همچنین، با توجه به اینکه فروش دستگاههای دارای قابلیت صوتی به طور اجتنابناپذیری از تبلتها پیشی میگیرد، نیاز به بهینهسازی وبسایت تجاری شما برای جستجوی صوتی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ضروری است. در حالی که برخی ممکن است جستجوی صوتی را یک روند نوظهور بدانند، واقعیت این است که سئو را تقویت می کند و روش استفاده مردم از اینترنت را تغییر داده است
برای این کار، بازاریابان محتوا و سئو چندین روش برای تطبیق جستجوی صوتی ابداع کردهاند. اینها شامل ایجاد محتوا با توجه به نحوه صحبت ما است. دلیل این روند این است که اکثر جستارهای جستجوی صوتی به روشی که ما ارتباط برقرار می کنیم به نظر می رسند. آنها معمولاً طولانی تر از جستجوهای متنی هستند - از حدود 6 کلمه و بالاتر
کاربران اینترنت هنگام استفاده از فرمان جستجوی صوتی به دنبال پاسخ های خاصی برای مشکلات خود هستند. و اینها معمولاً عبارات کلیدی دم بلند دقیق یا مشخصی هستند که به کاربران پاسخ دقیق به سؤالات خود می دهند
در نتیجه، مشتریان بیشتری جستجوی صوتی را انتخاب میکنند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین، چگونه می توانید محتوای وبلاگ خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید؟
در اینجا چند نکته جستجوی صوتی وجود دارد که باید دنبال کنید
با توجه به نحوه صحبت کردن، محتوای خود را محاوره ای کنید.
از کلمات مختصر و عبارات سوالی استفاده کنید.
پست های وبلاگ طولانی تر با کلمات کلیدی دم بلند بنویسید.
بهینه سازی برای قطعه های غنی
کسب و کار خود را با استفاده از دادههای ساختاریافته در فهرستهای محلی قرار دهید.
داده های خود را مرتباً به روز کنید.
یک صفحه سوالات متداول اضافه کنید
10. بازاریابی محتوای ویدیویی همچنان پرطرفدار خواهد بود
بازاریابی محتوای ویدیویی برای سئو و موفقیت های گسترده تر در بازاریابی دیجیتال حیاتی است. تحقیقات ثابت میکند که محتوای ویدیویی میتواند زمان روی صفحه را به طور معناداری افزایش دهد و دید آنلاین شما را افزایش دهد.
لطفاً این آمار را در مورد بازاریابی ویدیویی در نظر بگیرید :
83 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی ویدیویی میانگین زمان صرف شده بازدیدکنندگان در یک صفحه را افزایش می دهد
86٪ از بازاریابان اظهار می کنند که ویدیو باعث افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت آنها می شود
93 درصد از بازاریابان محتوا ادعا می کنند که بازاریابی ویدیویی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنها است
86 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت آنها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی برای رشد کسب و کار استفاده می کند
87٪ از بازاریابان که پاسخ دادند می گویند که ویدیو، به طور کلی، بازدهی عالی در سرمایه گذاری خود (ROI) ایجاد می کند
علاوه بر این، اگر ویدیوها را اضافه کنید، سایت شما 53 برابر بیشتر احتمال دارد در صفحه اول SERP ها رتبه بندی کند. چرا؟ زیرا 75 درصد از مصرف کنندگان پس از تماشای یک وب سایت تجاری در مورد محصولات یا خدمات آن، از آن بازدید می کنند.
این ارقام نشان دهنده قدرت بازاریابی ویدئویی و تاثیر آن بر سئو است. هر چه میزان تعامل بیشتر (بازدید، اشتراکگذاری، لایک و نظر) ویدیوی شما افزایش یابد، شانس شما برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش مییابد. چرا؟
زیرا این تعاملات به شما کمک می کند خرید بک لینک با کیفیت دریافت کنید و ربات های موتور جستجو از این معیارها به عنوان سیگنال های حیاتی برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کنند. با این وجود، روند کاهشی نیست. بنابراین، باید از ویدئوها برای تقویت استراتژی بازاریابی و کمپین سئوی خود استفاده کنید.
نحوه بهینه سازی ویدئو برای سئو
از بهترین پلتفرم میزبانی ویدیو استفاده کنید (این در صورتی است که محتوای وب سایت خود را میزبانی نمی کنید)
رونوشت های ویدئویی را ضمیمه کنید
تضمین کنید که تصاویر کوچک شما برای جلب توجه جذاب هستند
سرفصل های قانع کننده و توضیحات مناسب SEO را ایجاد کنید
ویدیوها را در صفحات وب خود قرار دهید
از قرار دادن ویدیوی یکسان در چندین صفحه وب خودداری کنید
اگر چندین ویدیو وجود دارد، بررسی کنید که ابتدا ویدیویی را که میخواهید رتبهبندی کنید، جاسازی کنید
11. لینک سازی برای سئو
استراتژی ایجاد لینک سئو برای طولانی ترین زمان وجود داشته است و این روند هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. در عوض، این یک تکنیک بهینهسازی موتور جستجو برای رتبهبندی صفحه اول باقی میماند. در واقع، یکی از ملاحظات برای بهبود EAT، همانطور که در بالا ذکر شد، ساخت لینک های با کیفیت است.
اما چرا لینک های ورودی برای سئو بسیار مهم هستند؟ ایجاد پیوند برای سه توجیه اولیه حیاتی است. عنکبوت های موتورهای جستجو از لینک های وب سایت برای موارد زیر استفاده می کنند:
صفحات جدید را در وبلاگ یا وب سایت خود کشف کنید
کیفیت سایت خود را تعیین کنید، و
نحوه رتبه بندی صفحات وب خود را در SERP ها ایجاد کنید
توجه داشته باشید که ایجاد یک پورتفولیوی لینک سازی کارآمد شامل دو روش است
پیوندهای داخلی به سایر صفحات اشاره گر در سایت شما
پیوندهای خارجی از وب سایت های معتبر که به دارایی وب شما اشاره می کنند
به عنوان مثال، خزندههای گوگل و سایر رباتهای موتور جستجو ممکن است برای رسیدن به صفحات جدید در وبلاگ شما بدون ساختار پیوند مناسب تلاش کنند. از این رو، فقدان راه اندازی لینک مناسب تأثیر منفی بر تاکتیک های SEO شما خواهد داشت.
همچنین، اگر لینکهای ورودی یا ورودی با کیفیت پایینی داشته باشید که به وب شما اشاره میکنند، این دستگاهها نمیتوانند رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر ببرند. ایجاد لینک برای سئو را به یک استراتژی بازاریابی مهم برای بهبود تلاش سئو تبدیل می کند.
به همین دلیل است که لینک سازی برای سئو بسیار مهم است و تا زمانی که گوگل نگوید لینک ها دیگر عاملی برای رتبه بندی وب سایت ها نیستند، نامحدود باقی می ماند. بنابراین، باید شروع به ساخت لینک های با کیفیت برای تقویت تکنیک های SEO خود کنید. لطفاً به این آمار سئو نگاهی بیندازید تا ماهیت لینک بیلدینگ را درک کنید.
بسته شدن
الگوریتمهای موتورهای جستجو به روز رسانی ادامه میدهند – سئو را به یک روش بازاریابی همیشه در حال تکامل تبدیل میکنند تا مرتباً آن را زیر نظر داشته باشید. بازار تخصصی شما هر چه باشد، به روز بودن با این روندهای سئو و سازگاری با آخرین تغییرات ضروری است. چرا؟
زیرا طیف متنوعی از هکهای سئو که سالها پیش کار میکردند ممکن است امروز و آینده مرتبط نباشند. در نتیجه، تطبیق با بهترین شیوههای سئوی متداول، به شما مزیت و زرادخانهای میدهد تا با وزنههای سنگین در صنعت خود رقابت کنید.
این به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد و شانس شما را برای ظاهر برجسته در نتایج صفحه اول گوگل افزایش می دهد. توجه داشته باشید، بهینه سازی موتور جستجو نقش مهمی در افزایش دید و فروش آنلاین شما دارد.
چه چیز دیگری مایلید به این مقاله برای خوانندگان ما اضافه کنید؟ لطفا از بخش زیر استفاده کنید
به دنبال مشاوره سئو بیشتر هستید؟ با ویدا علیپور با شماره 09144118533 تماس بگیرید