فهرست مطالب
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ابزارهای فنی سئو
ابزارهای مانیتورینگ و تحلیل بک لینک
ابزارهای ردیابی رتبه
سایر ابزارهای ضروری SEO
بیشتر ببینید
وقتی صحبت از سئو به میان می آید ، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. رتبه صفحات شما چقدر است؟ کدام کلمات کلیدی بهتر عمل می کنند؟ چقدر زمان باید به تحقیق و اجرا اختصاص دهید؟ برای کمک به راهنمایی شما در تصمیم گیری صحیح، کاهش زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل سئو داخلی و خارجی، و جلوگیری از غرق شدن شما در داده ها، ابزارهای مفید سئو در دسترس هستند.
به خصوص اگر سئو داخلی و خارجی را انجام می دهید، برای کارآمدتر شدن و کسب مزیت رقابتی باید به برخی از این ابزارها تکیه کنید. شما به ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی و جنبه های فنی SEO نیاز دارید. شما به ابزارهایی برای سئوی خارج از صفحه، از جمله نظارت و تحلیل بک لینک نیاز دارید. شما همچنین به ابزارهایی نیاز دارید که به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد کلمات کلیدی و صفحات را پیگیری کنید. خوشبختانه، ابزارهای سئو مفید زیادی وجود دارد.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
یکی از عناصر ضروری سئو، کلمات کلیدی مرتبط هستند . شما می خواهید کلمات کلیدی مناسبی را بیابید که به شما کمک می کند در جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، بنابراین به ابزاری نیاز دارید که بتواند شما را قادر سازد:
کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم را پیدا کنید
پیش بینی ترافیک برای کلمات کلیدی هدف را دریافت کنید
فهرستی از کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) ایجاد کنید
کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را هوشمندانه انتخاب کنید
کلمات کلیدی که رقبا با موفقیت استفاده می کنند را شناسایی کنید
1. Google Trends
Google Trends یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که حجم و علاقه به کلمات کلیدی را در طول زمان به شما نشان می دهد. همچنین می توانید نتایج را بر اساس منطقه جغرافیایی تجزیه کنید، پرس و جوهای مرتبط را بیابید و موضوعات پرطرفدار مرتبط با یک کلمه کلیدی را جستجو کنید.
2. Google Keyword Planner
Google Keyword Planner یک ابزار پولی تحقیق کلمات کلیدی است که از طریق Google Ads در دسترس است. با آن می توانید کلمات کلیدی جدید و مرتبط و همچنین میانگین حجم جستجوی ماهانه آنها را در طول زمان پیدا کنید. همچنین میتوانید ببینید که رقبا از چه کلمات کلیدی برای رتبهبندی در جستجو استفاده میکند، و همچنین اگر تصمیم به پیشنهاد برای کلمات کلیدی خاصی داشته باشید، چقدر هزینه دارد.
سایر ابزارهای مفید برای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
SEMrush (پرداخت شده)
کلمات کلیدی همه جا (پرداخت شده)
KWFinder (رایگان)
Moz (فریمیوم)
امروز یک بازاریاب دیجیتال معتبر شوید
برنامه بازاریابی دیجیتال IMT قاضی آباددوره کاوش
امروز یک بازاریاب دیجیتال معتبر شوید
ابزارهای فنی سئو
ابزارهای فنی سئو به شما این امکان را می دهند که در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود بینش کسب کنید. خواهید دید که چه چیزی می تواند به رتبه بندی سایت شما کمک کند یا آن را از رتبه بندی منع کند، که بدون ابزار عملاً غیرممکن است. با آنها می توانید پیدا کنید، تعمیر کنید و بهینه کنید:
خطاهای متا تگ
تغییر مسیرهای داخلی و صفحات تکراری
مراجع صفحه متعارف
لینک های شکسته و مشکلات خزیدن صفحه
شما همچنین می توانید ببینید که ربات ها چه می بینند. این شامل زمان بارگذاری وب سایت شما، هر گونه خطای 404 یا مشکلات مربوط به رندر سمت سرور و زمان پاسخ سرور است. همچنین می توانید ببینید ربات ها در سایت شما در حال خزیدن هستند یا نقشه سایت.
3. Moz
Moz یک پلتفرم فریمیوم همهکاره است که نه تنها اطلاعاتی در مورد مشکلات وبسایت، بلکه راههایی برای رفع آنها و ارتقای رتبهبندی ارائه میدهد. در بخش Site Crawl Overview، میتوانید آنچه را که ربات Moz میبیند مرور کنید. این شامل مواردی مانند URL های طولانی، زنجیره های تغییر مسیر، محتوای تکراری، توضیحات از دست رفته و متا تگ های بدون فهرست است.
4. قورباغه جیغ
Screaming Frog یک ابزار پولی است که وب سایت شما را خزیده و لیستی از مشکلات مشابه Moz را در اختیار شما قرار می دهد. این یک تجزیه و تحلیل عمیق از هر موضوعی را ارائه می دهد که می تواند بر عملکرد وب سایت تأثیر بگذارد، هم از نظر تجربه سمت کاربر و هم از نقطه نظر رتبه بندی.
5. کنسول جستجوی گوگل
Google Search Console ابزاری رایگان است که بازخورد مشابهی را از ربات های گوگل ارائه می دهد. همچنین می توانید از این ابزار برای آپلود نقشه سایت استفاده کنید تا به گوگل کمک کنید تا صفحات وب را سریع پیدا کند. تنها شرط این است که ابتدا باید سایت خود را تأیید کنید.
سایر ابزارهای فنی سئوی پولی مانند Deep Crawl و WooRank نیز می توانند بینش هایی را برای کمک به شما در بهبود رتبه بندی ارائه دهند. این ابزارها بسیاری از کارهای مشابه را انجام می دهند، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را بیشتر دوست دارید. با این حال، بهترین روش این است که از دو به طور همزمان استفاده کنید تا ببینید آیا آنها مسائل یکسانی را شناسایی می کنند یا خیر.
6. Slickplan Sitemap Builder
ابزار Slickplan's Sitemap Builder به صاحبان وب سایت این امکان را می دهد تا نقشه های سایت را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن، تجسم، برنامه ریزی و ساختن کنند. میتوانید از یکی از قالبهای رایگان موجود استفاده کنید یا یک نقشه سایت از ابتدا بسازید.
Slickplan Sitemap Builder برای تیم های مشترکی ساخته شده است که ممکن است نیاز به همکاری با یکدیگر برای سفارشی کردن نقشه های سایت بزرگ داشته باشند. همچنین دارای یک ویژگی صادرات XML است که می تواند مستقیماً به کنسول جستجوی Google شما برای فهرست بندی کارآمد اضافه شود.
ابزارهای مانیتورینگ و تحلیل خرید بک لینک
بک لینک ها، که لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند، بخش ضروری سئوی خارج از صفحه هستند. بهتر است مراقب باشید که آیا این بک لینک ها اسپم هستند یا مربوط به وب سایت شما هستند و یا در صورت تمایل به خرید بک لینک از منابع معتبرو طبق الگوریتم های گوگل خرید نمایید.
ابزارهای نظارت و تجزیه و تحلیل بک لینک به شما کمک می کند:
بک لینک های وب سایت را رصد کنید
قوی ترین لینک ها را به سایت خود تجزیه و تحلیل کنید
تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید
نسبت ارجاع دامنه به بک لینک را اندازه گیری کنید
بک لینک های ضعیف را شناسایی و حذف کنید
استناد و جریان اعتماد را اندازه گیری کنید
نسبت توزیع لینک را بررسی کنید
تعداد پیوندهای do-follow و nofollow را پیگیری کنید
7. کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل به نظارت و تحلیل خرید بک لینک قوی و همچنین سئو فنی کمک می کند. این ابزار به شما امکان می دهد تعداد لینک های خارجی و داخلی، سایت های لینک دهنده برتر و متن های انکر و موارد دیگر را مشاهده کنید. از منظر سئو، داشتن تعادل مناسب بین لینک های خارجی و داخلی بسیار مهم است و کنسول جستجوی گوگل ابزاری عالی برای این کار است.
8. Moz
Moz همچنین معیارهای بسیاری دارد که برای سئوی خارج از صفحه مهم هستند. هنگامی که یک نام دامنه را در نوار جستجوی Moz تایپ می کنید، می توانید مرجع دامنه را ببینید. هر چه اعتبار دامنه بالاتر باشد، موتورهای جستجو برجستهتر یک وبسایت را در نظر میگیرند. عوامل متعددی این رتبه بندی را تعیین می کنند، اما تعداد بک لینک های با کیفیت بسیار سنگین است. Moz همچنین لینکها و صفحاتی که از بالا دنبال میشوند، بکلینکهای لنگر متن (کلمات کلیدی) و تعداد دامنههای پیوندی را نشان میدهد.
9. ابزار مجستیک
مجستیک یک ابزار رایگان و آزاد است که همه معیارهای مشابه دو مورد قبلی را دارد، اما بیشتر به دلیل معیارهای استناد و جریان اعتماد شناخته شده است. جریان استناد به حجم پیوند اشاره دارد، در حالی که جریان اعتماد به کیفیت پیوند اشاره دارد. همچنین دارای ویژگی اضافی رفتن به زبان است.
ابزارهای ردیابی رتبه
هدف از تحقیق کلمات کلیدی، سئوی فنی و تحلیل در خرید بک لینک معتبر و بهبود رتبه یک وب سایت است. ابزارهای ردیابی رتبه به شما این امکان را می دهند:
رتبه وب سایت خود را برای دیگران دنبال کنید
میانگین نرخ کلیک، یا CTRها و تعداد بازدیدها را اندازه گیری کنید
رتبهبندی کلمات کلیدی را برای پلتفرمهای دسکتاپ و موبایل در سراسر مکانها پیگیری کنید
کلمات کلیدی با عملکرد برتر و کم کارایی را شناسایی کنید
10. کنسول جستجوی گوگل
میتوانید یک URL را در کنسول جستجوی Google وارد کنید تا ببینید که در کجای سایت شما نمایش داده شده است (که به آن نمایش نیز گفته میشود). سپس می توانید ببینید که آیا URL کلیک شده است یا خیر و در کجای رتبه بندی قرار گرفته است. آن را به صفحات، کشورها و حتی دستگاه ها تقسیم می کند. همچنین می توانید تغییرات را در طول زمان و میانگین ها مشاهده کنید.
برخی از ابزارهای مفید دیگر برای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
اهرفس
ردیاب AMZ
وینچر
سایر ابزارهای ضروری SEO
در اینجا برخی از ابزارهای ضروری سئو وجود دارد که می تواند به بهبود بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو کمک کند:
11. Grader وب سایت HubSpot
افزایش ترافیک اینترنتی و سرنخ های واجد شرایط برای شرکت از اهداف بازاریابی هستند. بنابراین، به عنوان بازاریاب، باید دقیقاً درک کنید که برای بهبود سئوی وب سایت چه کاری می توانید انجام دهید. URL وب سایت خود را در وب سایت Grader HubSpot وارد کنید تا یک گزارش فوری در مورد تلاش های سئو خود دریافت کنید. از آنجا، می توانید برای دوره سئو آکادمی HubSpot ثبت نام کنید، که به شما می آموزد چگونه سئو وب سایت و تجربه کاربری (UX) خود را بهبود بخشید .
12. گزارش کارت سئوی رایگان UpCity
شما می توانید وب سایت خود را ارزیابی کرده و با استفاده از کارت گزارش SEO رایگان UpCity با رقبا مقایسه کنید. آدرس ایمیل شما و چند قطعه اطلاعات برای گزارش کارت سئو برای ارائه گزارش مورد نیاز است
13. نینجاهای بازاریابی اینترنتی
نینجاهای بازاریابی اینترنتی کسب و کار متمرکز بر سئو تعدادی ابزار رایگان ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ارزیابی عملکرد وب سایت خود در برابر رقبا، ایجاد متا تگ، بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص و افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک استفاده کنید.
14. وب مستر بینگ
از طریق مایکروسافت بینگ وب مستر، شما به تعدادی از ابزارها مانند ابزارهای گزارش دهی، تشخیصی و سئو دسترسی دارید. شما می توانید بک لینک ها را بررسی کنید، کلمات کلیدی را جستجو کنید و وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای سئوی رایگان تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که برای جستجوی ارگانیک طراحی شده است.
15. Seolyzer
از خزیدن سایت رایگان، تجزیه و تحلیل گزارش و ابزار سئو Seolyzer استفاده کنید تا ببینید موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند. Seolyzer اطلاعاتی را که رباتهای خزنده در فایلهای گزارش سرور شما ثبت میکنند جمعآوری میکند تا وقتی از وبسایت شما بازدید میکنند، KPIهای SEO شما را پیدا کرده و بسازند. این برنامه همچنین تغییر مسیر، کدهای موضوع و نتایج سرعت صفحه را نمایش می دهد.
16. سئو لرزه
افزونه ای برای گوگل کروم به نام SEOquake به سرعت و بدون هزینه، عناصر سئوی وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند. این شامل صادرات فایل های داده، مقایسه URL ها و دامنه ها در زمان واقعی، ممیزی لینک های داخلی و خارجی و ممیزی های سئوی درون صفحه است.
17. سئوبیلیتی
یک ابزار رایگان جستجوگر سئو Seobility است. می توانید از آن برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما با جدیدترین بهترین شیوه های سئو مطابقت دارد یا خیر استفاده کنید. با وارد کردن آدرس وب سایت خود، می توانید آن را بررسی کرده و پیشنهاداتی در مورد بهینه سازی آن دریافت کنید.
18. پیوندهای من را بررسی کنید
افزونه Check My Links برای Google Chrome ممکن است برای بررسی کارایی پیوندهای شما در وب سایت های داخلی و خارجی استفاده شود. برای مثال، اگر بخواهید در ویکیپدیا جستجوی عبارتی انجام دهید، «پیوندهای من» را بررسی کنید میتواند اطلاعاتی درباره تعداد کل پیوندها و همچنین درصد پیوندهای شکسته به شما بدهد.
19. BROWSEO
می توانید صفحه وب خود را به صورت فشرده مشاهده کنید و با کمک مرورگر SEO BROWSEO آن را تجزیه و تحلیل کنید تا UX، محتوا و سئو آن را بررسی کنید. هنگامی که URL را وارد می کنید، نتیجه روی HTML شما متمرکز می شود و به شما امکان می دهد ساختار صفحه، عبارات جستجوی بهینه و سایر عناصر مرتبط با سئو را ببینید.
20. CWVIQ
این یک سرویس رایگان است که به صورت دوره ای وب سایت شما را پینگ می کند تا سرعت بارگذاری و سایر معیارهای Core Web Vital را بررسی کند و در صورت وجود هرگونه مشکل به شما اطلاع دهد. همراه با CWV، CWVIQ همچنین به مشترکین تقسیم بندی هفتگی سرعتی که در طول هفته ردیابی می شد ارائه می دهد.
21. نرم افزار بازاریابی سئو HubSpot
یک راه حل نرم افزار بازاریابی SEO در HubSpot's Marketing Hub موجود است و برای کمک به شما در ایجاد قدرت در وب سایت خود ایده آل است. شما هرگز فرصتی را برای بهینه سازی محتوای خود برای ترافیک و تبدیل از دست نخواهید داد زیرا این نرم افزار با صفحات فرود، صفحات وب و پست های وبلاگ HubSpot یکپارچه شده است.
22. KWFinder
اگر صرفاً نیاز به انجام تحقیقات کلمات کلیدی دارید، ممکن است همیشه به یک ابزار SEO غنی از ویژگی ها نیاز نداشته باشید. ابزار فوقالعادهای که فاصله بین کپیرایتینگ و کارهای فنی سئو را پر میکند، KWFinder است. میتوانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که برای رتبهبندی آنقدر چالشبرانگیز نیستند، اما با این وجود میتوانند مولد ترافیک باشند. توانایی KWFinder برای جابهجایی بین زبانها و مناطق جغرافیایی به شما این امکان را میدهد تا به مخاطبان خود در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنید.
23. وورانک
تجزیه و تحلیل جامع سایت Woorank به بازاریابان در شناسایی زمینه های بهینه سازی و توسعه کمک می کند. اثربخشی ابتکارات فعلی سئو، رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده و سایر عوامل در این تحلیل در نظر گرفته شده است.
24. BuzzStream
ارتباطی که در طول لینک سازی انجام می دهید می تواند شبیه تماس سرد باشد، حتی اگر بک لینک به وب سایت شما برای رتبه بالای گوگل ضروری است. BuzzStream یافتن مخاطبین مناسب، ایجاد پیام های ایمیل متقاعدکننده و پیگیری افرادی که هر درخواست پیوند را پذیرفته اند را ساده می کند.
25. لینکودی
داشتن درک کامل از بک لینک های خود می تواند به شما در تعیین میزان عملکرد سئو خارج از صفحه کمک کند. با Linkody، می توانید بک لینک ها را از یک رابط کاربری ساده پیدا کنید، ردیابی، بررسی و حذف کنید. علاوه بر این، این برنامه به طور مداوم لینک های شما را رصد می کند و هر گونه تغییر را به شما اطلاع می دهد تا در صورت قطع یا قطع شدن اتصال، بتوانید سریع عمل کنید.
26. Screaming Frog SEO Spider
این برنامه که مخصوصاً برای کارشناسان سئو ایجاد شده است، وب سایت هایی را که شما مشخص کرده اید می خزد و URL ها را برای مشکلات معمولی سئو بررسی می کند. این نرم افزار یک عملیات زمان بر را ساده تر و سریع تر می کند، به خصوص برای وب سایت های بزرگتر.
27. آنها را حذف کنید
در طول ممیزی خود، اگر در حال خرید یک نام وب سایت قبلاً استفاده شده یا بازسازی یک طرح سئوی پایین تر هستید، می توانید بک لینک های مشکوک پیدا کنید. بک لینک های مصنوعی یا غیر طبیعی این قدرت را دارند که رتبه جستجوی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. Remove'em به از بین بردن آن پیوندها کمک می کند.
28. SpyFu
یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رقیب Google Ads، SpyFu، به تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی کمپین های PPC و SEO و ایجاد دامنه ها و لیست های سفارشی کمک می کند.
29. Seomater
یک ابزار خزیدن وب سایت و ممیزی SEO به نام Seomater. این به تجزیه و تحلیل فنی سئو و تست سئو داخلی کمک می کند. پس از خزیدن برنامه در وب سایت شما، یک گزارش SEO دریافت خواهید کرد که جزئیات بسیاری از مؤلفه های مرتبط با سئو وب سایت شما، از جمله لینک های داخلی و خارجی، بک لینک ها، کیفیت و سرعت صفحه، رسانه های اجتماعی، حضور ارگانیک و غیره را ارائه می دهد.
30. رتبه بندی SE
نرم افزار جامع سئو به نام SE Ranking سلامت و عملکرد وب سایت ها، رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک را بررسی می کند. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد رقبای خود به شما می دهد که می توانید از آنها برای بهبود درک خود از محیط SEO و اصلاح رویکرد بازاریابی خود استفاده کنید. از آنجایی که رتبه بندی SE یک راه حل سئو با برچسب سفید است، می توانید گزارش های سئو منحصر به فردی را با گزینه هایی برای برندسازی و سفارشی سازی ایجاد کنید
با کاوش در موضوعاتی مانند SEO، رسانه های اجتماعی، PPC، تجزیه و تحلیل وب و تجزیه و تحلیل، درک جامعی از بازاریابی دیجیتال به دست آورید. همین امروز برای برنامه بازاریابی دیجیتال IMT قاضی آباد ثبت نام کنید!
نتیجه
همانطور که می بینید، ابزارهای زیادی وجود دارد - هم رایگان و هم پولی - که می تواند به شما در سئو داخلی و خارجی کمک کند. برای یادگیری این پلتفرمها زمان بگذارید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهتر است
به بینش بیشتری در مورد ابزارهای سئو نیاز دارید؟ از طریق آموزش آنلاین kharidbacklink به یک متخصص معتبر دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید. آیا علاقه مند به ارتقاء تجربه سئوی خود به سطح بعدی هستید؟ در دوره سئو نیز شرکت کنید!
ترجمه آزاد و غیر رسمی : ویدا علیپور 0914.4118533