به همین دلیل است که چرا متخصصان سئو باید از لینک سازی و خرید بک لینک به سادگی رد شوند، دریافت بک لینک طبیعی و ارگانیک راهبردی است و نتایجی که می توانید با یک رویکرد جدید بک لینک به دست آورید.
با مقاله ای در خدمتتون هستیم که به شیوه ای که به بک لینک ها اهمیت نداده ایم، دوباره فکر کنیم.
در این مقاله، من به شما توضیح خواهم داد که چه معنایی دارد کسب بک لینک و چرا ضروری است و نوع نتایجی که می توانید ایجاد کنید را بیان خواهم کرد.
خرید بک لینک و مفهوم و تفاوت آن با لینک سازی
من در طول بیش از 20 سال به ساخت لینک اشاره می کنم و میتوانم به شما بگویم که هرگز آسانتر نشده است.
از فعالیت های گسترده درخواست بک لینک تا نوشتن مطالب میهمان.
به عنوان یک صنعت، ما همان روش ها را تکرار کرده ایم و بازدهی آنها کاهش یافته است یا در بدترین حالت، ما را مجبور به پرداخت هزینه های خرید بک لینک برای اضافه کردن لینک خود میکنند.
پیام مشخصی از طرف افرادی در قدرت وبمستر منتشر می شود.
لینکها = پول
تا به حالا سایت های فروش بک لینک به صورت انبوه فعالیت خودشان را آغاز کرده اند تا از این روند سود ببرند و به عنوان میانجی، مذاکره کننده و تحمل کننده عمل کنند.
چه مدت زمان می برد که هوش مصنوعی تولیدی کار را به خود بگیرد و فرآیند کشف فرصت های لینک، نوشتن پست های وبلاگ و حتی ایمیل های شما را بر عهده بگیرد؟
ساختار پیوند در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین وظایف هوش مصنوعی است و احتمالاً ارزش لینک را در این فرآیند از دست خواهد داد.
توضیح کلی به مفهوم کسب بک لینک.
آن ایده قدیمی که کسب و کار و محتوای شما بر اساس شایستگی، نه پول، لینک ها را برایتان به دست می آورند.
و کمربند های ایمنی خود را ببندید زیرا رویای کسب بک لینک در حال محقق شدن است و یا شما در این روند شرکت کنید
کسب بک لینک : شما باید آن را ایجاد کنید و نمی توانید آن را خریداری کنید
در سال 2021، مدیرعامل Sparktoro به نام رند فیشکین تصور کرد که لینکهای استنتاجی در آینده به جای گراف لینک ها قرار خواهند گرفت و در این باره اظهار داشت:
"اگر به یک شرکت سئو پنجاه لینک با کیفیت بالا در ماه را با قیمت ۵ میلیون پرداخت کنید و از پرداخت به یک شرکت PR دیجیتالی برای دریافت ده اشاره در منابع مرتبط با قیمت مشابه خودداری کنید، می توانم بگویم که شما در تبادلی بسیار غیرقابل توجیه شرکت کرده اید."
مفهوم لینکهای استنتاجی به سادگی قابل فهم است.
اگر گوگل قادر به درک موجودیت ها باشد، می تواند صفحات را پویش کند و درک کند که درباره ی یک کسب و کار در فضای آنلاین صحبت می شود.
البته، این باعث می شود که بازی سئو به شکلی غیرمعمول و عجیب وارونه شود.
زیرا اصول باید بگویند که اشاره ها مهم هستند و لینک ها ممکن است رخ دهند.
می توانم صدای یک سئوی قدیمی نگر که با خشم قهقهه می کند را بشنوم.
بله، همه ما دوست داریم لینک ها داشته باشیم، اما اگر آن ها تنها چیزی باشند که خوب است داشته باشیم و نه اجباری، چه تغییری در رویکرد کسب و کار به ساختار پیوند ایجاد خواهد شد؟
چگونه لینک ها را کسب کنیم؟ به امروز و آینده
اگر بخواهم برای سال جاری یک شعار برای سئو پیشنهاد کنم، آن را "به سرعت محتوا تولید کنید و لینک ایجاد کنید" خواهد بود.
محتوا ایجاد کنید.
مقالات را ایجاد کنید.
فرصتهای لینک را ایجاد کنید.
در مورد کسب بک لینک، این عوامل مهم هستند.
اما در ابتدا، بیایید از روش های قدیمی دست بکشیم.فراموش کنید که محتوا را ایجاد کنید و آن را به شدت تبلیغ کنید.
این همان چیزی است که تدریس می کنند و درستی در آن وجود دارد. اگر ساعت ها برای ایجاد یک قطعه محتوای شگفت انگیز وقت بگذارید، باید برای تبلیغ آن زمان بیشتری صرف کنید.
و البته این ممکن است کار کند.
اما برخی نقاط ضعف قابل توجه دارد. فقط به این دلیل که "راهنمای نهایی" شما ممکن است یک مقاله عالی باشد، یک قاعده ی ساده را نادیده می گیرد.
این مقاله کاملاً بر اهداف رتبه بندی شما تکیه دارد.
تبلیغات شما بر مبنای "اِی، من این را نوشتم، شما هم ممکن است خوشتان آمده باشد" است، در امید اینکه آنها محتوای شما را به اشتراک بگذارند، اشاره کنند و حتی به آن لینک دهند.
مردم مشغول هستند. مردم خودمحور هستند.
احتمال اینکه محتوای شما به اندازهای خوب باشد که آنها وارد سایت خود شده و به شما بک لینک دهند، بسیار کم است
احتمال اینکه محتوای شما به اندازهای خوب باشد که آنها وارد سایت خود شده و به شما بک لینک دهند، بسیار کم است.
نظریه کاری شما باید این باشد که حتی بهترین محتواها هم نادیده گرفته میشوند
لینک سازی = رهبری فکری، داده ها و داستان ها
ساختارپیوند خودخواهانه است. شما به مدیران وب می روید، روزشان را مختل می کنید و با صدایی شبیه به گولوم می گویید:
"نگاه کنید به محتوای گرانبهای من. آن را بخوانید؛ شما می خواهید. او می خواهد این را. به آن لینک دهید، شما مدیر وب نمکی!"
نگونهای که مردم بابت قرار دادن لینک هزینه می خواهند.
اما لینک سازی متفاوت است.
آن افزودن به مکالمه است.
با استفاده از تخصص یک کسب و کار، به دیگران کمک کنید.
داستان هایی از داده ها ایجاد کنید که مردم خواهند می خواهند درباره آن بشنوند - نه اینکه محتوا را به زور به دست آنها برسانید.
این عاشقانه است؟ شاید.
این برای سئو موثر است؟ البته!
مزایای کسب بک لینک
نیازی نیست که کل مسئله E-E-A-T را توضیح دهم.
اما بسیار اغلب، ما درباره اینکه این ساختارپیوند چگونه ایجاد می شود، فکر نمی کنیم.
شما E-E-A-T را از طریق اثر شبکه سازی ایجاد می کنید.
اشارههای آنلاین.
بک لینک ها.
محتوا در سایت شما.
محتوا در سایت های دیگر.
شما ارتباطاتی با دارایی های وب دیگر برقرار می کنید.
اما کیفیت و سرعتی که این اتفاق می افتد، در آن متخصصان نقش دارند.
اشاره به دارایی های معتبر در وب.
بک لینک از وبسایت های معتبر.
محتوای باکیفیت در سایت شما.
محتوای باکیفیت در سایت های دیگر که تخصص شما را نشان می دهد.
مزایا واضح است:
رتبه بندی سریعتر.
افزایش ترافیک.
معرفی ترافیک.
رشد برند.
آشنایی با مخاطبان جدید.
دسترسی.
اما بیایید نمونه ای از کسب بک لینک در عمل را بررسی کنیم.
کسب بک لینک باعث ایجاد ترافیک جدید میشود.
برای توضیحات بیشتر درباره این تصویر، یکی از مشتریان آژانس من یک وبسایت کد تخفیف دارد.
به طور معمول، این نوع سایتها جذاب نیستند و سختی در ساختارپیوند دارند، و شما باید به روشهای سنتی که قبلاً بحث کردیم، تکیه کنید.
در ادامه توضیح می دهم که کسب بک لینک چگونه با این مسئله برخورد می کند.
تیم یک پست جالب در رسانه های اجتماعی درباره اینکه کارت وفاداری یک سوپرمارکت نمی تواند توسط افراد زیر 18 سال استفاده شود را مشاهده کرد.
زمان عمل در کسب بک لینک اهمیت دارد.
پس از مشاهده این پست در رسانههای اجتماعی، تیم ما با سرعت از برند و تخصص مشتری خود استفاده کرده و با یک پیچ به خبرنگاران مرتبط تماس گرفت.
نتیجه: بیش از 50 بک لینک، ترافیک مرجع به وبسایت مشتری و اشاره به رسانهها.
آیا بک لینکهای دارای ویژگی do-follow اهمیت دارند؟نابودی بک لینکهای دارای ویژگی "do-follow"
بک لینکهای دارای ویژگی "do-follow" (بدون وجود ویژگی nofollow) در یک زمانی بسیار محبوب بودند. امروزه معمولاً به "خرید بک لینک" اشاره میکنند.
این بدان معنی نیست که اینگونه بک لینکها وجود ندارند. آنها وجود دارند و البته ارزش افزودهای دارند.
اما هر سئوی مناسب میتواند بک لینک پرداختی را از یک بک لینک طبیعی تشخیص دهد، و اگر سئوی مناسب بتواند، گوگل نیز میتواند.
در سال 2022، جان مولر از گوگل گفت:
"خب، فکر میکنم در طول زمان، وزن بک لینکها تا حدودی کاهش مییابد، زیرا ما نمیتوانیم بهتر درک کنیم که محتوا چگونه درباره کل وب است. و تا حدودی، بک لینکها همیشه چیزی است که به آن اهمیت میدهیم، زیرا باید به صفحاتی رسیده و آنها را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه میتوانید یک صفحه را در وب پیدا کنید بدون ارجاعی به آن؟ "اما حدس من این است که در طول زمان، این مورد به اندازه امروز مهم نخواهد بود. فکر میکنم این قضیه در حال تغییر کردن است."
این صحبتها در سال 2022 بوده و گوگل با بهروزرسانیهایی درباره همه چیز از اسپم بک لینک تا محتوا، سریع حرکت میکند.
نتایج دادههای ما نشان میدهد که بک لینک
بک لینکهای "no-follow" به شهرت منتج میشوند، و شهرت به بک لینکهای "do-follow" منجر میشود
نظرات مختلفی دربارهی اینکه بک لینکهای no-follow هیچ سیگنال رتبهبندی را به وبسایتها منتقل نمیکنند وجود دارد.
دادههای داخلی ما با این نظر مخالفت میکنند، اما همچنین باید به یاد داشته باشیم که بک لینکهای no-follow در وبسایتهای اعتباری برای بیش از مسئلهی بک لینک مهم هستند.
این وبسایتها در حال تولید ترافیک هستند و این به معنی بازدید انسانهای واقعی (آیا به یادشان میافتید؟) از صفحات وب است.
این باعث کلیک بر روی وبسایتها، جستجوها، گفتگوهای آنلاین، مکالمات در انجمنها، چتهای گروهی، ایمیلها، اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی و گفتگوی انسانی میشود.
این بک لینکهای no-follow در نهایت منجر به شهرت طبیعی میشوند که به صورت ارگانیک به بک لینکهای do-follow منتقل میشود.
بک لینکسازی یک بازی شهرت است
شهرت هر کاری را آسانتر میکند.
یک خبر خوب میتواند محصولات را در یک روز به فروش برساند.
یک تأثیرگذار اجتماعی میتواند شما را با یک پست تنها معروف کند.
و بک لینکها و اشارهها، بدون توجه به آنکه آنها دارای پیگیری باشند یا نه، به ساخت شهرت کمک میکنند.
بک لینکسازی بازی شهرت است.
این بازی ترافیک و بک لینکها را به راه میاندازد. این باعث میشود مردم درباره شما صحبت کنند.
بطور قطع، گزینه دیگر ارسال ایمیل برای برقراری ارتباط است. و بله، زمان و مکانی برای آن وجود دارد.
اما آیا باید این روش اصلی شما باشد؟
من فکر نمیکنم. شهرت را انتخاب کنید.
بک لینکسازی را انتخاب کنید.