در ادامه توضیح داده شده است که چگونه نقاط نظر منحصر به فرد را در محتوای خود گنجانده و فضاهای پویا و با اعتمادی را ایجاد کنید که مشتریان به آن ارزش خواهند داد.
راه اندازی "دیدگاه ها" چالشی را برای خالقان محتوا ایجاد میکند تا در بازی تولید محتوا خود بهبود ببخشند. این یک قدم به سمت سخنگویی گوگل در نوشتن محتوا برای اولین بار کاربران است.
امروزه، بیشتر محتوای بهینه سازی جستجویی "بر اساس کلمات کلیدی" است که هدف آن پرکردن درون دریافت محتوا و رتبه بندی برای عبارات خاص است.
با "دیدگاه ها"، گوگل به ما میگوید که محتوای دارای دیدگاه های تازه و منحصر به فرد که برای افراد تنظیم شده است، را ترجیح میدهد تا محتوای بهینه ترین.
هیچ راهی برای تحریک تغییر در ذهنیت تولید محتوا بهتر از ایجاد یک ویژگی SERP نمی باشد که تنوع محتوا را پاداش میدهد.
در ادامه ، روشی برای گنجاندن دیدگه های منحصر به فرد در محتوای خود و ایجاد فضاهای پویا و اعتماد آور که تبدیل وفاداری مشتریان را به دنبال دارد، آمده است.
محتوا برای هوش مصنوعی تولیدی و محتوا برای دیدگاه مستندات گوگل درباره جستجوی هوش مصنوعی تولیدی و مقالات رهبری فکری که برای تجربه جستجوی تولیدی (SGE) و دیدگاه ها منتشر شده است را خوانده ام.
اما نیاز به بحث درباره انواع مختلف محتوا که میتواند در یک نتیجه SGE نقل قول شود و آنچه محتوا را به اندازه کافی با کیفیت و منحصر به فرد میکند تا در فیلتر دیدگاه ها برجسته شود، وجود دارد.
با توجه به اینکه به نظر میرسد SGE پاسخی را بر اساس منابع متعدد ارائه مدهد، منصفانه است برداشت کنیم که برای گوگل برای تعیین صحت یک پاسخ، نیاز به یک توافق معتبر آنلاین دارد.
در مورد دیدگاه ها، دیدگاههای جایگزین ممکن است لزوماً با توافق عمومی یا شاخصه معیارهای دیگر مطابقت نداشته باشند یا به صورتی باشند که به عنوان پاسخ SGE به یک پرسش کاربران در کنار منابع نقل قول شده دیگر قابل ارائه باشند.
در آزمایشات اولیه SGE، ما قبلاً چندین نشانگر از اینکه گوگل چگونه اطلاعات را برای پرسش ها و انواع پرسش مختلف جمع آوری می کند، مشاهده کرده ایم. درک این منابع برای راهبردهای رشد و بهینه سازی بلند مدت ما بسیار مهم است.
مهم است به خاطر بیاوریم که نشانه های اولیه درباره نحوه تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی توسط گوگل با نکات کلی موجود (کیفیت صفحه، برآورده شدن نیاز) که حداقل از نسخه 2016 دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل وجود داشته اند، زیاد فاصله ندارد.
اگر چیزی، نقل قول منابعی که معمولاً در صفحه 1 رتبه بندی نمی شوند نشان میدهد که زبان "کشف جواهرات پنهان" که گوگل در به روزرسانی محتوای مفید مه 2023 استفاده کرده است، را تأیید می کند.
این در ارتباط با دیدگاه ها و نحوه تولید محتوای قوی با دیدگاه های اضافی است که ممکن است تمام جعبه های ضروری دیگر برای ظاهر شدن در صفحه اول سنتی گوگل را تیک نخورند، اما به گوگل شناخته شده اند
پس الان خالقان محتوا و متخصصین بهینه سازی جستجو باید چه کار کنند؟
مطابق با سخنان همگام گوگل در تولید محتوای خوب برای کاربران، باید:
اطمینان حاصل شود که یک پیشنهاد ارزشمند و هدفمند و E-E-A-T وجود دارد.
دیدگاه های منحصر به فرد را به محتوا اضافه کرده و بدون تکرار آنچه قبلاً آنلاین موجود است، باعث تنوع محتوا شود.
اهمیت نقد و بررسی کاربران و نقد و بررسی محصولات از طرف شخص ثالث نقدها مدت زمان طولانی ای است که بخش مهمی از تجربه آنلاین را تشکیل می دهند.
در طول سال ها، گوگل توانایی بهتری در درک احساس و موضوعات مربوط به نقدها و بررسی های کاربران، به ویژه در پروفایل های کسب و کار گوگل، پیدا کرده است.
اکنون مشاهده میکنیم که گوگل در نتایج جستجوی تولیدی خود برای پرسشها، عناصر نقد و بررسی را شامل میشود و مواردی را برجسته میکند که در چندین نقد و بررسی از یک محصول شکایت شده است.
به عنوان مثال، در پرسش [بهترین کیف های پیاده روی]، نقدها و بررسی های شخص ثالث (که به آنها "موارد موردنظر" می گویند) درباره ویژگی هایی مانند اندازه بخش کیف خواب، دسترسی از طرفین و ضدآب بودن محصول، معرفی میشوند.
واقعیت این است که گوگل همچنین نقدهای محصول را از ترکیب وبلاگها و وابستگان استخراج میکند، که به معنای مدیریت حضور آنلاین گسترده شما (و بهینهسازی داراییهای خود) اکنون بسیار حیاتیتر است و باید به عنوان بخشی از استراتژی بهینهسازی سئو در نظر گرفته شود.
این موارد موجباتی است که توسط شخص ثالث در مورد محصول، خدمات یا شرکت شما فراهم میشود و اعتبار کافی برای شامل شدن دارد.
به عنوان یک متخصص سئو، این یک فرصت است برای همکاری با تیم محصول و محتوا به منظور اطمینان از اینکه کاربران بتوانند تجربه و ارتباط خود با برند شما را به درستی پیش بینی کنند.
با این روش، اگر آنها بتوانند تجربه را به درستی پیش بینی کنند، میتوانند تعیین کنند آیا این مورد نیازهای آنها را برآورده خواهد کرد و از نظرشان مناسب بوده و نهایتاً نقدها و دیدگاه های منفی را ارائه ندهند.
اضافه کردن دیدگاه های منحصر به فرد به محتوای سفر، به نمایش گذاشتن عناصر متمایز تجربه شخصی خود و ارائه آن به نحوی است که با مخاطبان شما همخوانی داشته باشد.
یکی از رویکردها میتواند تمرکز بر هیجانات و احساسات مرتبط با سفرهای شما باشد.
به جای تنها توصیف آنچه میبینید، به بررسی عمیقتر از احساساتی که در شما ایجاد میشود، بپردازید. این کار با اضافه کردن جزئیات حسی قابل دسترسی است.
دیدگاه های دیگری که مردم به دنبال آن هستند، بیشتر به جنبههای عملی مربوط میشود، مانند میزان مناسبی که یک مکان برای خانواده ها با کالسکه، زوج ها یا افرادی که مشکلات حسی دارند و ممکن است بخواهند از مکان های شلوغ و آشفتهای که تمام احساسات را فزایند، دوری کنند.
شما میتوانید این محتوا را از طریق نوشتن پست های وبلاگ یا از طریق نقدها و توصیه های کاربران که در صفحات مربوط به مقصد و محصول سفر آن ها را قرار میدهید، بدست آورید.
این اضافه کردن ها ممکن است از تحقیقات کلمات کلیدی، پرسش هایی که مردم معمولاً می پرسند یا ابزارهای شخص ثالث جمع آوری نشود. اما آنها در بازخورد کاربران شما، تحقیقات کاربران و نقدهایی که در پلتفرم های دیگر درباره هتل/مقصد/مجتمع های تفریحی/منطقه وجود دارند، قابل کشف خواهند بود.
این رویکرد همچنین میتواند در مورد لیست های اقامتگاه در سایت هایی مانند Vrbo و Airbnb نیز بهکار گرفته شود.
فرض کنید که شما پیشنهاد خود را به عنوان مناسب برای خانواده ها مطرح میکنید. در این صورت، شما باید ویژگی هایی را که برای والدین با کودکانی از سن های مختلف مهم است، مورد تأکید قرار دهید، مانند نزدیکی به جاده ها، استفاده از نگهبانان در استخر یا وجود درب های محافظ برای پله ها.
اضافه کردن دیدگاه ها و نقدهای کاربران به صفحات محصولات تجارت الکترونیکی شما میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشید و اعتماد را ایجاد کند.
نقدهای کاربران نمایانگر عملکرد محصول شما در شرایط واقعی خارج از توصیفات دقیق و مراقبت شده است.
برخی از فروشگاه های آنلاین لباس، از عناصری مانند مقیاس "مناسب برای اندازه واقعی" استفاده میکنند که کاربران را دعوت میکنند تا نظر خود را درباره تناسب لباس با اندازه خود بیان کنند. این به خریداران آینده اطلاع میدهد که آیا لباس به اندازه مورد انتظار آنها میپوشد یا اندازه بزرگتر/کوچکتری دارد.
این یک مثال بسیار خوب برای ایجاد پیش بینی بهتر از تجربه کاربری است.
با داشتن بخش اختصاصی برای نقدها و امتیازهای مشتری در صفحات محصولات خود، خریداران پتانسیل میتوانند تصمیماتی مطلعانه تر بگیرند. این میتواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شود.
علاوه بر این، مشتریان را تشویق کنید تا محصولات خود را امتیازدهی کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
از آنها بپرسید که محصول را چگونه استفاده کردند؟ چه چیزهایی در مورد آن دوست داشتند؟ چه چیزهایی فکر میکنند میتواند بهبود یابد؟
این نکات بسیار ارزشمند هستند زیرا لایه ای از شفافیت را ایجاد میکنند، شواهد اجتماعی را فراهم میکنند و ممکن است به سوالات و نگرانی های متداولی که خریداران آینده ممکن است داشته باشند، پاسخ دهند.
روش دیگری برای یکپارچه سازی دیدگاه های کاربران، استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران است. این میتواند شامل تصاویر یا ویدیوهایی از مشتریان شما در حال استفاده از محصولات شما در زندگی روزمره باشد که میتواند بسیار متقاعد کننده باشد.
با نمایش محصولات خود در سناریوهای واقعی، مشتریان پتانسیل میتوانند تصور کنند که چگونه محصول در زندگی خود جای میگیرد، که میتواند جذابیت محصول را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
میتوانید یک بخش در صفحه محصول خود ایجاد کنید که در آن کاربران میتوانند تصاویر و ویدیوهای خود را از استفاده از محصول بارگذاری کنند.
این کار با محتوای معتبر و قابل ارتباط از نظریه واقعیت به صفحه محصول ارتقا میبخشد و احساس جامعهسازی و ارتباط با برند شما را تقویت میکند.
وارد کردن نظرات و نقدهای کاربران میتواند صفحات وب شما را به فضاهای پویا و اعتمادساز تبدیل کند که تبدیل مشتری و وفاداری را تقویت میکند.
درج دیدگاهها و نقدهای کاربران به شما کمک میکند تا ارائه های خود را بهبود بخشید و به نظرات کاربران واکنش نشان دهید. این کار میتواند به شما کمک کند تا بهبودهایی را در محصولات و خدمات خود اعمال کنید و به مشتریانتان نشان دهید که ارزش و نظر آنها را می شناسید و از آنها مراقبت میکنید.
اطلاعات و نقدهای کاربران نشان دهنده تجربه واقعی افرادی است که محصولات یا خدمات شما را استفاده کرده اند. این اطلاعات میتواند برای خریداران پتانسیل ارزشمند و مفید باشد و به آنها در تصمیم گیری کمک کند.
همچنین، با جذب نظرات و دیدگاه های مختلف، شما میتوانید فضایی از تنوع و رنگارنگی را در محتوای خود ایجاد کنید. این تنوع میتواند به خوانندگان شما احساس کنجکاوی و تحول بدهد و باعث شود که محتوای شما برای آنها جذاب تر و ارزشمندتر باشد.
همچنین، توجه به نقدها و دیدگاه های کاربران میتواند به شما در بهبود استراتژی بازاریابی و بهینه سازی محتوا کمک کند. با در نظر گرفتن واکنش ها و پاسخ های کاربران، میتوانید محتوای خود را بازنگری کنید و به نیازهای مخاطبان خود بهتر پاسخ دهید.
بنابراین، با ادغام دیدگاه ها و نقدهای مختلف در محتوای خود، شما میتوانید فضاهایی را ایجاد کنید که مشتریان شما ارزش قائل میشوند و به آنها اعتماد میکنند.