در اینجا یک فرآیند گام به گام برای تعیین اینکه آیا باید محتوای قدیمیتررا بهبود ببخشید یا حذف کنید - و نحوه انجام آن وجود دارد.
آیا محتوای با کیفیت پایین " شهرت دانش " وب سایت شما را کاهش می دهد؟
میتوانست باشد.
آیا محتوای قدیمی یا خرید بکلینک قدیمی می تواند مقصر باشد؟
شاید.
اما محتوای با کیفیت پایین به عنوان "تاریخ انتشار" تعریف نمی شود. هیچ چیز به این سادگی نیست - عوامل زیادی در بازی وجود دارد. بعد از اینکه CNET هزاران صفحه قدیمی را حذف کرد، گوگل بارها بر این موضوع تاکید کرد .
به زبان ساده هرس محتوا برای سئو به صورت انبوه یک راه حل جادویی نیست که تضمین کننده افزایش رتبه برای تمام صفحات باقی مانده باشد.
محتوای قدیمی در وب سایت شما تا زمانی که کیفیت خوبی داشته باشد نباید به عملکرد سئوی شما آسیب برساند. بیشتر از سایت خبری نیویورک تایمز نگاه نکنید.
در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه کیفیت محتوا خود را از منظر سئو ارزیابی کنید و چگونه تصمیم بگیرید که آیا باید آن محتوا را بهبود یا حذف کنید.
محتوای با کیفیت چیست؟
محتوای با کیفیت به طور جامع به سؤالات پاسخ می دهد، مشکلات را حل می کند یا گروهی از افرادی را که آویناش کاوشیک در مدل See/Think/Do/Care «بزرگترین مخاطب واجد شرایط قابل آدرس دهی» شما می نامد راضی می کند .
سایر ویژگی های محتوای با کیفیت:
دقیق (یعنی قابل اعتماد)
آسان برای مصرف
آموزشی
سرگرم کننده
مفید است
آموزنده
الهام بخش
بهینه شده است
اصل
قابل اشتراک گذاری
مفید
هر محتوایی همه این ویژگی ها را نخواهد داشت. اما محتوای عالی باید تا حد امکان از این ویژگی ها استفاده کند.
Google همچنین اطلاعاتی در مورد آنچه که محتوای باکیفیت را در ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای مردم در نظر میگیرد، ارائه کرده است . این سؤالات خاصی را ارائه می دهد که باید هنگام ارزیابی کیفیت محتوای خود از خود بپرسید:
آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
آیا محتوا توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟
آیا محتوا تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که فراتر از بدیهی است؟
اگر محتوا از منابع دیگر استفاده میکند، آیا از کپی کردن یا بازنویسی آن منابع اجتناب میکند و در عوض ارزش و اصالت بیشتری را ارائه میکند؟
آیا عنوان اصلی یا عنوان صفحه خلاصه توصیفی و مفیدی از محتوا ارائه می دهد؟
آیا عنوان اصلی یا عنوان صفحه از اغراق یا تکان دهنده بودن جلوگیری می کند؟
آیا این همان صفحه ای است که می خواهید نشانک گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟
آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید یا به آن ارجاع دهید؟
آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
آیا محتوا اشکال املایی یا سبکی دارد؟
آیا محتوا به خوبی تولید می شود یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟
آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
همچنین، شما باید با EEAT آشنایی داشته باشید و دستورالعملهای PDF رتبهبندی کیفیت جستجوی Google را مطالعه کرده باشید .
معیارهای محتوای کلیدی خود را تعریف کنید
همه این ویژگی ها در تئوری خوب هستند. اما چگونه مفهوم «محتوای با کیفیت» را به چیزی که بتوانید اندازه گیری کنید تبدیل کنید؟
در اینجا پنج راه ممکن برای اندازه گیری "کیفیت" وجود دارد:
بازدید از صفحه : ترافیک می تواند یک شاخص عالی برای موفقیت باشد – هر چه بیشتر بخوانید، بهتر است.
ترافیک ارگانیک : رتبه بندی هرگز به اندازه ترافیک واقعی واقعی (افراد در وب سایت من) برای من مهم نبوده است. اهمیتی نمیدهم که برای اصطلاحی در جایگاه 1 قرار میگیرم که ترافیک کمی یا با ارزشی را به سایت من وارد کند یا خیر.
بک لینک ها : به لینک های داخلی و خرید بک لینک محتوای خود از سایت های خارجی نگاه کنید. کیفیت بیشتر از کمیت مهم است (به عنوان مثال، یک بک لینک از یک سایت مرتبط و با کیفیت ممکن است بهتر از 100 بک لینک از 100 دامنه بد/متوسط باشد). ارزش تمام بک لینک های خود را ارزیابی کنید.
تبدیل : چه چیزی برای شما مهم است؟ ثبت نام در خبرنامه؟ اشتراک ها؟ حراجی؟ درآمد؟ محتوای شما باید بخشی از سفر خریدار باشد و به اهداف تجاری و استراتژی سئو کمک کند.
تعامل: اگر برای مدت زمان طولانی تری در محل کار ارزش قائل هستید، این می تواند یکی از اشکال مشارکت در ارزیابی شما باشد. یا شاید عمق اسکرول است. نکته اینجاست که شما به دنبال چیزی فراتر از «ترافیک» هستید – زیرا ترافیک به تنهایی بدون شکل دیگری از تعامل بی معنی است.
معیارهای خود را با موقعیت منحصر به فرد خود تنظیم کنید.
شروع به کار: عناصر محتوا برای بررسی
چه محتوایی دارید؟ یک ممیزی محتوا انجام دهید تا متوجه شوید.
این فرآیند به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا محتوای شما باید به روز شود یا حذف شود.
یک صفحه گسترده با اطلاعاتی درباره محتوای خود برای برخی راهنمایی های جهت دار ایجاد کنید. این چیزی است که من دریافتم که برای من بسیار مفید است (شما ممکن است بخواهید عناصر بیشتری یا سایر عناصر را اضافه کنید):
عنوان: آیا دقیق است؟ آیا می توان آن را بهتر بهینه کرد؟ آیا فایده خواننده واضحی دارد؟
URL: آیا سئو دوستانه است؟ آیا نیاز به تغییر دارد (به عنوان مثال، آیا URL یک مقاله همیشه سبز شامل یک سال است)؟
نویسنده: آیا کارشناس موضوعی یا مرجعی آن را نوشته است؟ آیا شخصی که آن را نوشته هنوز با یا برای شرکت شما کار می کند (یا هنوز رابطه ای دارید)؟ آیا می توانید برای به روز رسانی با نویسنده تماس بگیرید؟
تاریخ انتشار: دانستن این موضوع برای انواع محتوایی که می توانند/باید به روز شوند (یعنی خبری نیست) مهم تر است.
تعداد بازدید از صفحه (تاریخی در مقابل اخیر): چیزی که من در اینجا به دنبال آن هستم محتوای بدترین عملکرد یا هر محتوایی است که قبلاً ترافیک زیادی دریافت می کرد اما دیگر این کار را نمی کند.
تعداد کلمات: تعداد کلمات کمتر می تواند نشانگر مشکلات کیفیت باشد.
بک لینک ها : آیا محتوای شما لینک هایی از سایت های دیگر به دست آورده است؟ چند لینک داخلی برای محتوا ایجاد کرده اید؟
Trust Flow و Citation Flow: این معیارهای Majestic می توانند کیفیت و برابری بک لینکرا نشان دهند. نمرات بالاتر بهتر است.
چند نکته سریع در مورد تعداد کلمات: گوگل گفته است که تعداد کلمات برای سئو مهم نیست و من معتقدم که بهترین/بی نقص تعداد کلمات برای سئو وجود ندارد . در این مرحله، من به دنبال علائمی با کیفیت پایین هستم - تعداد کلمات می تواند نشان دهنده مشکلات باشد، اگرچه همیشه علت آن نخواهد بود. مانند همه چیز، شما باید بیشتر تحقیق کنید.
قسمت بعدی قسمت سخت است: بررسی محتوای خود و تعیین اینکه چه اقدامی باید انجام دهید. این بخش مستلزم قضاوت انسانی از سوی افرادی است که در موضوع موضوع تخصص دارند و کسانی که سئو را می دانند. و به یاد داشته باشید: متغیرهای زیادی بر موفقیت محتوای شما تأثیر می گذارد.
با چرخش به معیارهای کلیدی، من معمولاً ارزیابی میکنم که آیا محتوا را بهبود میدهم یا حذف میکنم بر اساس اینکه:
سئو مثبت: اینها تک شاخ ها/ستاره های راک شما هستند – آنها به شما در رسیدن به اهداف کمک می کنند.
سئو خنثی: برخی از محتواها فقط وجود دارند - نه کمک کننده هستند و نه آسیب. این نوع محتوا اساساً بی فایده است.
سئو منفی: محتوای نازک، قدیمی و غیر مفید - هر چیزی که می تواند بر عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد.
محتوایی برای تنها گذاشتن
قبل از اینکه در مورد بهبود یا حذف محتوا صحبت کنیم، باید در مورد نوع خاصی از محتوا صحبت کنیم که نیازی به تغییر ندارد.
شکل نادری از محتوا وجود دارد که نیازی به تغییر ندارد (در حال حاضر) زیرا:
کاملاً مفید است - همه اطلاعات دقیق و به روز هستند یا ارزش تاریخی دارند.
به طور مداوم ترافیک و تعامل خوبی دریافت می کند.
لینک های با کیفیت زیادی را جذب کرده و جذب کرده است.
رتبه های 1-3.
تبدیل ایجاد می کند.
اونو تنهاش بذار. (در حال حاضر.)
پس از کسب موقعیت 1 در نتایج جستجوی ارگانیک، به کجا خواهید رفت؟ نه بالا
هیچ تغییر اساسی لازم نیست. فقط مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری معمول آن را انجام دهید. تلاش خود را بر روی تمام محتوای دیگری که در این موقعیت نیستند متمرکز کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
شرایط را ببینید.
چرا باید محتوا را بهبود ببخشید
در سالهای اخیر، گوگل توصیه کرده است که محتوا را حذف نکنید و پیشنهاد کرده است که محتوای نازک را «ضخیم» (یعنی بهتر) کنید و در عین حال محتوای باکیفیتتر را نیز اضافه کنید. به گفته گری ایلیس از گوگل، «...محتوای را که ممکن است برای کسی مفید باشد حذف نکنید».
به همین ترتیب، جان مولر از گوگل گفت : «بهبود آن احتمالاً بهترین کار به طور کلی است».
"...اگر بتوانید محتوای خود را بهبود ببخشید، این احتمالا بهترین رویکرد ممکن است، زیرا در این صورت چیزی واقعا مفید در وب سایت خود دارید، به طور کلی چیزی مفید برای وب ارائه می دهید."
نحوه بهبود محتوا
بهبود محتوا فراتر از ایجاد چند تغییر جزئی و به روز رسانی تاریخ انتشار است.
شما باید تمام جزئیات محتوای خود را ارزیابی کنید - و آن را با رتبه بندی محتوا از رقبای خود مقایسه کنید. که شامل:
همسویی با هدف مخاطب/جستجو/کاربر.
فراخوانی برای اقدام.
وضوح.
داده ها.
عمق.
حقایق
قالب بندی.
گرامر و املا.
بک لینک ها / نقل قول ها
اطلاعات ناقص.
چند رسانه ای (فیلم، تصویر، صدا).
خوانایی
ساختار.
عنوان.
لحن صدا / سبک نوشتن.
URL
مفید بودن.
ارزش.
به روز رسانی
به روز رسانی معمولاً به کمترین زمان سرمایه گذاری نیاز دارد. حداکثر حدود 20 تا 25 درصد محتوا نیاز به تغییر دارد.
در صورت اعمال موارد زیر، محتوای شما باید بازنویسی شود:
ترافیک (یا رتبه بندی) کاهش می یابد، به خصوص در نزدیکی به روز رسانی اصلی گوگل.
جذب کمتر/بدون خرید بک لینک.
مشارکت در حال کاهش است.
در رتبه های اول 5-10 قرار می گیرد و بالاتر رفتن با انجام کارهای مورد نیاز واقع بینانه است.
تبدیل ها در حال کاهش است.
بازنویسی کنید
این شکل شدیدتر به روز رسانی محتوا است - جایی که تا 100٪ محتوا باید نوشته شود.
محتوای شما نیاز به بازنویسی دارد اگر:
ترافیک کم یا بدون ترافیک است.
دیگر لینک های جدید جذب نمی کند.
نامزدی بد است یا وجود ندارد.
در رتبه 10 برتر قرار نمی گیرد.
دیگر ایندکس نمی شود.
این باعث ایجاد هیچ تبدیلی نمی شود.
گاهی اوقات، شما محتوایی در مورد یک موضوع مفید، مرتبط یا مفید دارید، اما فقط ضعیف نوشته شده است. برای رسیدگی به آن، مطمئن شوید که:
محتوا را دوباره تصور کنید - از ابتدا شروع کنید.
مدرن سازی و بهینه سازی - تمام اطلاعات باید دقیق، مرتبط و به روز باشند.
301 صفحه قدیمی را به URL جدید (بهینه سازی شده) هدایت کنید تا هر گونه ارزش بک لینک حفظ شود.
گوگل می تواند رتبه کامل صفحه را از طریق تغییر مسیرهای 301 ارسال کند. با این حال، زمانی بیشترین ارزش را دریافت میکنید که صفحه جدید با موضوع صفحه قدیمی مطابقت 1:1 داشته باشد.
ادغام و تغییر مسیر
در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید محتوای خود را یکپارچه کنید:
شما چندین مقاله در یک موضوع دارید.
یک صفحه مقدار ناچیزی از ترافیک دریافت می کند. دیگران حتی کمتر یا هیچ دریافت نمی کنند.
هیچ یک از مقاله ها هیچ خرید بک لینک جدیدی جذب نمی کنند یا هیچ تعاملی دریافت نمی کنند.
این مقاله در 10 موقعیت برتر رتبه بندی نشده است یا…
رتبه بندی صفحات اشتباه
دو صفحه در یک SERP با هم رقابت می کنند.
ترکیب محتوا در صورت نیاز، تایید مولر را دریافت می کند. وی درباره این موضوع گفت :
"شاید. من فکر میکنم این چیزی است که به طور کلی… ما میبینیم که اگر شما دو یا سه یا چهار نوع صفحه ضعیفتر را انتخاب کنید و آنها را در یک صفحه ادغام کنید، حتی در همان سایت یا خارجی، آنگاه میتوانیم بگوییم که این صفحه قویتر است.
ما میتوانیم ببینیم که... بخشهای بیشتری از سایت به این یک تکه محتوا اشاره میکنند، بنابراین احتمالاً از آن قطعات کوچک جداگانهای که قبلاً داشتید مرتبطتر است.»
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
یک محتوای عالی و مفید ایجاد کنید.
از ابتدا شروع کنید، از دیدگاه امروزی درباره موضوع بنویسید، اما هر محتوای مرتبط موجود را مجدداً استفاده کنید/استفاده مجدد کنید.
آن را بهتر از رقبای خود کنید.
301 به یک URL جدید (بهینه شده) هدایت شوید.
چرا باید محتوا را حذف کنید
محتوای بی کیفیت برای کاربران مضر است. و آنچه برای کاربران بد است برای سئو نیز مضر است.
پس از اینکه گوگل پاندا را راه اندازی کرد ، از گوگل یاد گرفتیم که هرس محتوا می تواند به رتبه بندی برای محتوای با کیفیت بالاتر کمک کند:
«علاوه بر این، برای مدیران وبسایت مهم است که بدانند محتوای با کیفیت پایین در بخشی از یک سایت میتواند بر رتبهبندی سایت در کل تأثیر بگذارد . به همین دلیل، اگر فکر می کنید تحت تأثیر این تغییر قرار گرفته اید، باید تمام محتوای سایت خود را ارزیابی کنید و تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت کلی صفحات در دامنه خود انجام دهید. حذف صفحات با کیفیت پایین یا انتقال آنها به دامنه دیگری می تواند به رتبه بندی شما برای محتوای با کیفیت بالاتر کمک کند .
توجه داشته باشید که در اینجا تاکید بر محتوای کم کیفیت است ، نه محتوای قدیمی . گفته می شود، محتوای قدیمی معمولاً کیفیت پایین تری دارد. چیزها شکسته می شوند (لینک ها، تصاویر) و اطلاعات تغییر می کند.
در حالی که پاندا مدتهاست در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شده است، سیستم محتوای مفید جدیدتر گوگل یک الگوریتم سراسر سایت است ، به این معنی که "اگر گوگل تشخیص دهد که سایت شما مقدار نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید تولید میکند که در درجه اول برای رتبهبندی در جستجو نوشته شده است، کل سایت شما تولید میکند. تحت تاثیر قرار خواهد گرفت."
گوگل به ما گفت که « حذف محتوای غیر مفید میتواند به رتبهبندی محتوای دیگر شما کمک کند .»
توصیه های مشابه، الگوریتم های مختلف. فقط "کم کیفیت" را با "غیر مفید" جایگزین کنید.
بیایید آن را ساده کنیم. فقط یک سوال از خود بپرسید:
آیا از محتوای این صفحه خجالت می کشم؟
در اینجا چهار راه وجود دارد که می توانید برای پاسخ به این سؤال برای محتوای خود استفاده کنید:
آیا محتوای شما با مخاطب هدف شما مرتبط است؟ در تعقیب درآمد و رشد، مراقب باشید مخاطبان اصلی خود را به نفع انتشار مطالب در مورد هر چیزی و همه چیز از دست ندهید. به هویت خود و مخاطبان خود وفادار بمانید.
آیا محتوای شما به رسیدن به هدف کمک می کند؟ این به معیارهای کلیدی شما (مثلاً محتوایی که به رتبهبندی شما کمک میکند، جذب لینکها، ایجاد تبدیلها) بازمیگردد.
آیا محتوای شما (برای کلمات کلیدی و هدف کاربر) بهینه شده است؟ تجزیه و تحلیل SERP های گوگل به شما بینش مهمی در مورد کلمات کلیدی خاصی که هدف قرار داده اید، می دهد، مانند اینکه چه محتوا رتبه بندی می شود و جستجوگران از محتوای شما چه می خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند.
آیا محتوای شما ناموفق است؟ بررسی کنید که گوگل و این مقاله چگونه کیفیت را تعریف کرده اند (به علاوه قضاوت بی طرفانه شما ). آیا استانداردهای کیفیت شما را برآورده می کند؟ اجازه دهید داده ها شما را راهنمایی کنند - به معیارهای کلیدی خود (به عنوان مثال، ترافیک، تعامل، بک لینک ها، تبدیل ها، اشتراک گذاری ها) نگاه کنید.
چه چیز دیگری می تواند بر شما تأثیر منفی بگذارد؟ Google از طریق دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو به ما گفته است:
EEAT ناکافی است.
کیفیت محتوای اصلی پایین است.
مقدار محتوای اصلی رضایت بخش نیست.
عنوان اغراق آمیز یا تکان دهنده است (با نام مستعار، کلیک طعمه).
تبلیغات یا محتوای حمایتی توجه را از محتوای اصلی منحرف می کند.
اطلاعات مربوط به وب سایت یا سازنده محتوا رضایت بخش نیست.
وب سایت یا سازنده محتوا شهرت کمی منفی دارد.
انواع محتوایی که باید در نظر گرفته شود:
محتوای نازک. این اغلب یک اصطلاح مبهم است. من از لحاظ تاریخی محتوای "نازک" را به عنوان محتوایی تعریف کرده ام که:
بد نوشته شده . هر چیزی که با مسائل املایی و دستوری پر باشد. یا ممکن است به طور کلی احساس ناقص یا کاملاً رضایت بخش داشته باشد زیرا به وعده خود عمل نمی کند یا به سؤال شما پاسخ نمی دهد.
خارج از موضوع شما می توانید مطالبی را در مورد هر موضوعی که می خواهید منتشر کنید، اما باید منابع خود را بر مرتبط ترین موضوعات و موضوعات فرعی و هر موضوع مجاور که برای برند یا کسب و کار شما منطقی است، متمرکز کنید.
سندیکایی
دزدیده شده / سرقت ادبی
اهمیت تاریخی ندارد. اگر محتوایی درباره یک رویداد، شخص، ایده یا چیز دیگری منتشر کردهاید که دیگر مهم نیست - بهخصوص اگر نتوانسته در درازمدت جذابیتی کسب کند. این بسیار یک قضاوت است. شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید.
تعداد بسیار کم بازدید از صفحه در سال گذشته. هر چیزی که بازدید از صفحه صفر داشته باشد ابتدا باید بررسی شود. از آنجا، این یک تصمیم قضاوتی است - شما باید تعیین کنید که چه سطحی از ترافیک باعث می شود یک صفحه ارزش حفظ شود.
خط آخر: آیا اگر محتوا از بین برود، کسی از دست میدهد؟ اگر پاسخ شما منفی است، زمان حذف آن فرا رسیده است. این فلوچارت ممکن است مفید باشد:
حذف نمودار جریان محتوا
نحوه حذف محتوا
اگر محتوا را نمی توان به هر یک از روش های بالا به روز کرد، وقت آن است که تصمیم بگیرید آن را حذف کنید - یا آن را از موتورهای جستجو مسدود کنید یا از سایت خود حذف کنید.
آن را مسدود کنید
در مواردی که میخواهید محتوا را در سایت خود نگه دارید، اما در نتایج جستجو ظاهر نشود، مسدود کردن URL احتمالا بهترین گزینه است. با اضافه کردن متا تگ noindex می توانید این کار را انجام دهید.
یکی دیگر از گزینه ها، نیاز به رمز عبور برای مشاهده محتوا است.
آن را حذف کنید
آن را از سایت خود حذف کنید.
مولر در یک پاتوق وب مستر در سال 2018 گفت: برای Google مهم نیست که آن صفحه دارای وضعیت 410 یا 404 باشد :
از دیدگاه ما، در میان مدت/بلندمدت، 404 برای ما همان 410 است. بنابراین در هر دو مورد، آن URL ها را از فهرست خود حذف می کنیم.
ما معمولاً خزیدن آن URL ها را کمی کاهش می دهیم تا زمان زیادی را برای خزیدن چیزهایی که می دانیم وجود ندارند صرف نکنیم.
تفاوت ظریف در اینجا این است که یک 410 گاهی اوقات کمی سریعتر از یک 404 سقوط می کند. اما معمولاً ما در مورد چند روز یا بیشتر صحبت می کنیم.
بنابراین اگر فقط به طور طبیعی محتوا را حذف می کنید، استفاده از هر یک از آنها کاملاً خوب است. اگر قبلاً این محتوا را مدتها پیش حذف کردهاید، پس ایندکس نشده است، بنابراین برای ما مهم نیست که از 404 یا 410 استفاده میکنید.»
به "افزایش شهرت دانش خود" ادامه دهید
بهبود، حذف و ادغام محتوا سئو خوبی است.
کار سختی است – و سریع نیست. درست انجام شود، در دراز مدت کاملاً ارزشش را دارد