اگر شما یک وبلاگ نویس، یک شرکت ناشر محتوا/رسانهای یا کسی هستید که تبلیغات خبرهای محلی را در وبسایت خود اجرا میکنید، میتوانید درآمد تبلیغاتی از تبلیغات پوش بر روی وبسایت خود تولید کنید و ما در این راهنما به شما نشان خواهیم داد چگونه. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
تبلیغات پوش چیست؟
تبلیغات پوش به صورت اعلانهایی هستند که به شکل اعلانهای دستگاه به کاربرانی ارسال میشوند که برای دریافت این اعلانها (که به عنوان اعلانهای پوش وب شناخته میشوند) مشترک شدهاند یا در حال حاضر یک وبسایت با فرمت تبلیغاتی این صفحه (که به عنوان اعلانهای پوش در صفحه شناخته میشوند) را مشاهده میکنند.
افرادی که به این اعلانهای پوش وب اجازه میدهند، حتی پس از ترک وبسایت شما، این اعلانها را دریافت خواهند کرد. اگر در حال مرور وبسایت شما هستند، اعلانهای پوش در صفحه به عنوان پنجرههای بازشو پدیدار خواهند شد.
اگر از این اعلانها خرید انجام دهند، شما سهمی از درآمد کسب خواهید کرد.
از بین بیش از ۱۰۰۰ ناشر آنلاین برجسته و شرکتهای رسانهای که به شبکه تبلیغاتی Subscribers متعلق هستند، ۴۶٪ از بازدیدکنندگان وبسایتها روی "اجازه دادن" کلیک کرده و به اعلانهای پوش وب مشترک میشوند.
این به این معنی است که شما احتمالاً از نزدیک به نیمی از بازدیدکنندگان وبسایت خود که به این اعلانها مشترک میشوند یا وبسایت شما را مرور میکنند، درآمد پایدار کسب کنید.
این به طور اساسی نحوه عملکرد درآمد تبلیغاتی از تبلیغات پوش است، اما قبل از اینکه تصمیم به شروع کسب درآمد از شبکه تبلیغاتی Subscribers بگیرید، بهتر است که نحوه درآمد تبلیغاتی از وبسایتها را بفهمید.
درآمد تبلیغات چیست؟
درآمد تبلیغات یا درآمد تبلیغاتی، درآمدی است که از تبلیغات پرداختی که همراه با محتوای وبسایت شما دیده میشوند، به دست میآید.
این درآمد از شرکتهایی به دست میآید که میخواهند برندها، محصولات و خدمات خود را در وبسایت شما تبلیغ کنند در حالی که بازدیدکنندگان محتوای شما را مطالعه میکنند.
اگر وبسایت شما موفق به جلب توجه و ترافیک کاربران شود، این شرکتها تمایل دارند فضای تبلیغاتی در آن را خریداری کنند. تبلیغات در صفحات وب عمدتاً شامل بنرها، ویدیوهای کناری، تبلیغات چسبیده و تبلیغات تصاحبی میشوند.
تبلیغات پوش یک نوع نسبتاً جدید از تبلیغات وبسایتی هستند که میتوانید از آنها درآمد تبلیغاتی کسب کنید. آنچه تبلیغات پوش را از سایر انواع تبلیغات دیجیتال متمایز میکند این است که به نظر میآیند مانند تبلیغات نیتیو (Native) - یک پیام شخصی یا اطلاعیه مهم از وبسایتی که در حال مشاهده آن هستند - که در صفحه نمایان میشوند.
تبلیغات پوش همچنین بر اساس موافقت کاربران عمل میکنند، بنابراین تاثیر تبلیغات پرداختی مزاحم و فروشگرایانه را ندارند. کاربران آنها را به عنوان مزاحم نمیبینند مانند سایر انواع تبلیغات که درآمد تبلیغاتی برای وبسایتها تولید میکنند.
هرچند بیشتر کاربران آنلاین به نادیده گرفتن تبلیغات معمولی عادت کردهاند، تبلیغات پوش اجازه مشترکان را دارند و همچنین به شکل تبلیغات معمولی نمینمایند.
تبلیغات پوش به دلیل درگیری بالای کاربران پوش وفادار، بالاترین تقاضا را از طرف تبلیغکنندگان به دنبال داشتهاند.
تبلیغات پوش به ویژه برای وبسایتهایی که محتوای آنها در حوزههای مهم علایق آنلاین کاربران قرار دارد - از جمله پول و وضعیت، سلامت و زیبایی، دوستی و روابط، سرگرمی و قمار، اخبار و آموزش، و فناوری دیجیتال - بسیار مناسب هستند.
وبسایت درآمد تبلیغاتی چیست؟
یک وبسایت درآمد تبلیغاتی، وبسایتی است که درآمدی کسب میکند زمانی که بازدیدکنندگانش با تبلیغات پرداختی در وبسایت تعامل دارند. این تعامل معمولاً از طریق نمایش تبلیغات و کلیک بر روی آنها اندازهگیری میشود.
هنگامی که وبسایت شما تبلیغات پرداختی را در کنار محتوای دیجیتال خود نمایش میدهد و بازدیدکنندگان با این تبلیغات تعامل میکنند، شما درآمد تبلیغاتی از این تعاملات را کسب میکنید.
هزینههای تبلیغات دیجیتال با انتظار میرود که در سال 2024 به 271 میلیارد دلار برسد، با بیشترین هزینه در ایالات متحده. تا سال 2025، تخمین زده میشود که میزان هزینه تبلیغات بر اساس هر کاربر از 19.44 دلار برای تبلیغات نفوذگرانه تا 221.70 دلار برای تبلیغات بنری و 498.50 دلار برای تبلیغات درون برنامهای متغیر باشد.
وبسایتهای درآمد تبلیغاتی به این عمل سهیم میشوند.
آمازون، فیسبوک، گوگل و تبلیغات مایکروسافت اصلیترین بازیگران در بازار تبلیغات اینترنتی هستند. افراد و کسب و کارها با وبسایتهای درآمد تبلیغاتی درآمد خود را از طریق شبکههای تبلیغاتی مانند گوگل ادسنس، پولیتیزیشن یوتیوب و اوتبرین کسب میکنند.
شبکه تبلیغاتی Subscribers بر روی تبلیغات اعلانهای فشار مبتنی بر موافقت بر روی وب و دسکتاپ تخصص دارد. تمام تبلیغکنندگان در شبکه تبلیغاتی Subscribers مطیع قوانین بوده و بازرسی شدهاند.
مدلهای موفق درآمد تبلیغاتی
یکی از برترین مدلهای درآمد مبتنی بر تبلیغات برای ناشران، خدمات AdSense از گوگل است. AdSense از ناشران این امکان را میدهد که از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند با تطبیق تبلیغات به سایتهایشان.
همچنین اکنون بسیاری از شبکههای تبلیغاتی وجود دارند که موجودی تبلیغاتی را از ناشران تهیه کرده و آنها را به عنوان نمایشهای بسته شده به تبلیغکنندگان میفروشند. شبکه تبلیغاتی Subscribers یکی از این شبکههاست که توسط بیش از هزار برند برجسته، شرکت رسانهای و ناشران اعتماد موردی دارد.
شبکههای تبلیغاتی به عنوان واسطههای مهمی در فرآیند پولی کردن میان ناشران و تبلیغکنندگان عمل میکنند. بدون شبکههای تبلیغاتی، ناشران باید به دنبال تبلیغکنندگان خود بگردند و با هر یک جداگانه معاملات مختلفی را مذاکره کنند.
چه مقدار درآمد تبلیغاتی دریافت میکنید؟
تبلیغات پوش به طور معمول بر مبنای مدل هزینه بر هر کلیک (CPC) عمل میکند. این به این معناست که تبلیغکنندگان برای کلیکهایی که تبلیغات پوش آنها در وبسایت شما دریافت میکند، پرداخت میکنند. نرخ متوسط CPC از 0.02 تا 0.50 دلار متغیر است و به موقعیت جغرافیایی کشورها بستگی دارد.
تقاضا از تبلیغات پوش از سوی تبلیغکنندگان آنلاین در حال حاضر بالاست، به ویژه از کشورهای سطح 1 یا کشورهایی با بیشترین پتانسیل تجاری برای تبلیغات دیجیتال. کشورهای سطح 1، پرافتخارترین ترافیک دیجیتال را ارائه میدهند.
تا سال 2024، 24 کشور در سراسر جهان به عنوان کشورهای سطح 1 شناخته میشوند:
استرالیا
اتریش
بلژیک
کانادا
جمهوری چک
دانمارک
فنلاند
فرانسه
آلمان
ایسلند
ایرلند
ایتالیا
لوکزامبورگ
هلند
نیوزیلند
نروژ
لهستان
پرتغال
اسلوونی
اسپانیا
سوئد
سوئیس
انگلستان
ایالات متحده
ناشرانی که وبسایتهای خود را پولیسازی میکنند، به تقاضای تبلیغات پوش آگاه شدهاند، اما تامین آن هنوز کاملاً کافی نیست. در حال حاضر، هزینه موثر در هر هزار نمایش (eCPM) ناشران برای کاربران اعلانهای پوش بیشتر از آنچه برای قرارگیری تبلیغات بنری و پاپ است.
Playwire، یک شرکت که به ناشران آنلاین و توسعهدهندگان اپلیکیشن کمک میکند تا درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهند، اظهار میکند که برای یک وبسایت، محدودیتی برای درآمد تبلیغاتی وجود ندارد، اما اندازهگیری استانداردها وجود دارد.
اینها بنچمارکهای درآمد تبلیغاتی بر اساس تعداد صفحات ماهانه وبسایت هستند
500 هزار بازدید ماهیانه، از 1 هزار تا 5 هزار دلار در ماه
1 میلیون بازدید ماهیانه، از 2 هزار و 500 دلار تا 25 هزار دلار در ماه
5 میلیون بازدید ماهیانه، از 10 هزار دلار تا 100 هزار دلار در ماه
10 میلیون بازدید ماهیانه، از 25 هزار دلار تا 250 هزار دلار در ماه
20 میلیون بازدید ماهیانه، از 50 هزار دلار تا 700 هزار دلار در ماه
40 میلیون بازدید ماهیانه، از 100 هزار دلار تا 2 میلیون دلار در ماه
چندین عامل به درآمد تبلیغاتی کمک میکنند:
scss
تکنولوژی تبلیغات - اگر ابزارهایی مانند یک پلتفرم مدیریت داده (DMP) داشته باشید که به شما در ایجاد دستهبندی مخاطبان هدف بیشتر کمک میکند، برندهای برتر میخواهند فضای تبلیغاتی در وبسایت شما را خریداری کنند.
واحدهای تبلیغات - برخی از واحدهای تبلیغاتی (مانند تبلیغات ویدئویی اساسی، تبلیغات بنری و تبلیغات نیتیو) CPM کمتری نسبت به واحدهای پرمحتوا دارند (مانند تبلیغات فلکس لیدربورد، تبلیغات ویدئویی پاداشدار و تبلیغات چسبان).
تقاضا - هنگامی که یک درخواست تبلیغ پر نمیشود، مانع از دریافت درآمد میشود. بسیار توصیه میشود که تقاضای گستردهای از منابع مختلف داشته باشید.
بازدیدکنندگان وبسایت - اگر ترافیک بیشتری داشته باشید، فرصت
معیارهای کلیدی درآمد تبلیغاتی که ناشران باید پیگیری کنند
شخصیت سود تبلیغات را محاسبه میکند
هشت معیار کلیدی درآمد تبلیغاتی وجود دارد که ناشران باید به آنها توجه کنند و آنها را پیگیری کنند. این معیارها به شما کمک میکنند نه تنها درآمد تبلیغاتی پتانسیل خود را تعیین کنید بلکه درباره ارزش محتوایتان، ارزش خوانندگانتان و کارآیی تبلیغاتی که در حال نمایش آنها هستید، اطلاعات کسب کنید:
eCPM
هزینه بر هر هزار نمایش (CPM) هزینه تبلیغکننده برای هر 1,000 نمایش تبلیغات است، در حالی که هزینه موثر بر هر هزار نمایش (eCPM) میانگین درآمد تبلیغاتی بر هر 1,000 نمایش تبلیغات پرداختی برای ناشر است. بنابراین، به عنوان یک ناشر، شما باید پیگیری eCPM خود باشید.
eCPM ممکن است بسیار متغیر باشد و وابسته به مواردی مانند
scss
مکان قرارگیری تبلیغات (بالای یا پایین صفحه)
فصلبندی
سرعت وبسایت
مکان جغرافیایی ترافیک (کشورهای سطح 1، سطح 2 یا سطح 3)
مشارکت کاربر
نیش وبسایت
معمولاً میانگین eCPM در محدوده 2 تا 10 دلار قرار دارد. اگر eCPM شما کمتر از این محدوده باشد، بررسی کنید که عوامل فوق را چک کردهاید. به عنوان مثال، ممکن است دارید تبلیغات را از یک شبکه تبلیغاتی نمایش میدهید که مکان جغرافیایی ترافیک شما را پشتیبانی نمیکند. یا شاید از واحدهای تبلیغاتی صحیح استفاده نمیکنید. یا ممکن است وبسایتتان کند باشد.
با تکنولوژی یادگیری ماشین و پشتیبانی حرفهای شخصی 24/7 شبکه تبلیغاتی Subscribers، میتوانید به این مسائل پرداخته و eCPM خود را بهینهسازی کنید.
eCPM به عنوان معیار شروعی است که ناشران آنلاین به آن توجه میکنند و پیگیری میکنند، اما نباید تنها معیار درآمد تبلیغاتی باشد که پیگیری میشود.
کل ترافیک وبسایت
بیشترین ترافیک به معنای فراهم شدن فرصتهای بیشتر برای نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان وبسایت شما است، که به این معناست که درآمد تبلیغاتی بیشتری پتانسیل دارید. حتی اگر مدت جلسه بازدیدکنندگان کوتاه باشد، هنوز میتوانید با افزایش ترافیک وبسایت، درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهید.
با این توصیههای ضروری، ترافیک وب خود را بهینهسازی کنید:
محتوای خود را با کلمات کلیدی بهینهسازی کنید تا وبسایت شما توسط موتورهای جستجو به آسانی "قابل پیدا شدن" باشد.
صفحات ن landingهدف خود را ایجاد کنید که محتواهایی را که به نیازها و اولویتهای جستجوی بازدیدکنندگان وبسایت شما سفارشی شدهاند، برجسته کند.
محتوای جذاب، با کیفیت بالا و مرتبط ایجاد کنید که یک مشکل را حل کند یا به یک نگرانی بازدیدکنندگان وبسایت شما پردازش کند.
رتبه وبسایت خود را برای رتبهبندی جستجوهای محلی بهینهسازی کنید.
ایمیلهایی ارسال کنید که به وبسایت شما لینک شوند.
بیشتر لینکهای برگشتی به وبسایت خود از منابع معتبر و قابل اعتماد بگیرید. لینکهای برگشتی لینکهای ورودی از وبسایتهای دیگر هستند که به یک یا چند صفحه وبسایت شما ارجاع میدهند. لینکهای باکیفیت رتبه جستجوی موتورها را افزایش میدهند.
با جمعآوری مخاطبین و جامعه خود در رسانههای اجتماعی ارتباط برقرار کنید و آنها را به وبسایت خود هدایت کنید.
ارتقاء ارتباطات عمومی خود با انتشار روزنامهها و به اشتراکگذاری آنها با سایتهای اخبار، حضور در تلویزیون، گفتوگو در برنامه رادیویی یا پادکست و مصاحبه و ذکر در مقاله وبسایت دیگر. مردم را به وبسایت خود مراجعه کنند.
تعداد صفحات برای هر بازدیدکننده
عنوان مفهومی بازدیدکنندگان وبسایت
میتوانید میانگین تعداد نمایش صفحه برای هر بازدید را از Google Analytics یا نرمافزارهای مشابه تجزیه و تحلیل دادهها بررسی کنید. سپس میتوانید با مطالعه روندهای علاقه و رفتار مخاطبانتان، این را افزایش دهید.
به عنوان مثال، میتوانید از خود بپرسید: آیا کاربران شما به یک صفحه در هر بازدید میآیند، یا در چندین صفحه وب در وبسایت شما میمانند؟ زمانی که یک کاربر به صفحه وب دیگری کلیک میکند، نوع محتوایی که ممکن است ایشان را برانگیخته کند چیست؟
اگر ترافیک بالایی داشته باشید اما نرخ خروج بالا نیز داشته باشید، چه چیزی ممکن است آنها را از مشارکت بیشتر دور کند؟ ممکن است محتوایی داشته باشید که ارزش زیادی ارائه نمیدهد، یا ممکن است محتوایی داشته باشید که ارزش زیادی ارائه میدهد، به حدی که به سرعت به سوال بازدیدکننده پاسخ داده شود و ایشان سریعاً خارج شوند.
زمان بر روی صفحه
زیرا تعداد نمایش صفحه و نرخ خروج ممکن است توسط کاربران یکبار مصرف کاهش یابد، ناشران همچنین زمانی که کاربران بر روی صفحات وبسایتشان هستند را برای دریافت اطلاعات در مورد جذابیت محتوای خود از کاربران نظارت میکنند.
نسبت به طول جلسه که زمان کاربر را در سراسر تمام وبسایت شما اندازهگیری میکند، زمان بر روی صفحه یک معیار برتر است. این به شما اطلاع میدهد که کدام صفحات و محتوا در وبسایت شما برای بازدیدکنندگان جذابترین یا کمترین جذابیت را دارند.
درآمد برابر با هر بازدیدکننده
این معیار به شما کمک میکند بهتر درک کنید که هر بازدیدکننده به طور میانگین چگونه به درآمد تبلیغاتی شما کمک میکند. ناشران تبلیغات باید نه تنها به افزایش ترافیک وبسایت، بلکه همچنین به میزان درآمد تبلیغاتی تولید شده برای هر بازدیدکننده هدف بگیرند. این به وسیله فرمول زیر محاسبه میشود:
میانگین درآمد برابر با هر بازدیدکننده = کل درآمد ماهیانه تبلیغات / تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد ماهیانه
این چندین سناریو ممکن را باز میکند.
از یک طرف، ممکن است تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید بدون افزایش کل درآمد ماهیانه، که باعث کاهش میانگین درآمد برابر با هر بازدیدکننده میشود. حتی اگر شما بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، آنها را به اندازه کافی جذب نمیکنید تا کل درآمد تبلیغاتی شما افزایش یابد.
از سوی دیگر، میتوانید حتی بدون افزایش تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، درآمد تبلیغاتی کل خود را افزایش دهید. این نشاندهنده است که احتمالاً محتوای جذابتری دارید که میانگین درآمد تبلیغاتی شما را افزایش میدهد.
علاوه بر کیفیت محتوا، عوامل دیگری میتوانند بر میانگین درآمد برابر با هر بازدیدکننده تأثیر بگذارند، مانند کیفیت تبلیغات میزبان شده و تجربه کلی کاربر با وبسایت شما.
درآمد برابر با هر صفحه
برای بهتر درک علایق مخاطبان و ارزش محتوای خود، درآمد برابر با هر صفحه را محاسبه کنید.
ابتدا، از دادههای آماری خود، کل درآمد تبلیغاتی را در سراسر وبسایت خود برداشت کنید و آن را براساس درصد تعداد نمایش کل هر صفحه در یک بازه زمانی خاص تخصیص دهید.
به عنوان مثال، برای یک کل درآمد تبلیغاتی ماهیانه 3,000 دلار با 10,000 تعداد نمایش کل صفحات، هر صفحه چه درصد از کل درآمد تبلیغاتی را ارائه داد؟ جدول زیر نشان میدهد که صفحات A و D بیشترین درآمد تبلیغاتی برابر با هر صفحه را داشتند، در حالی که صفحات B و C کمترین درآمد را داشتند.
نام صفحه تعداد نمایش ماهیانه % از تعداد نمایش ماهیانه کل درآمد برابر با هر صفحه
A 4,000 40% $1,200
B 1,000 10% $300
C 1,000 10% $300
D 4,000 40% $1,200
جمع 10,000 100% $3,000
سپس، بررسی کنید چرا برخی از صفحات بیشترین درآمد تبلیغاتی را نسبت به دیگران دارند. چه عناصری از صفحه و محتوای آن باعث جلب بیشتر مخاطبان شما شدهاند؟
نقشههای گرما و کلیک میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند.
نقشههای گرما به شما اطلاع میدهند که کاربران بیشترین زمان را در کدام قسمت از صفحات وب شما صرف میکنند. اینها به شما کمک میکنند تا درک کنید که آنها چه محتوایی را مشاهده میکنند، چگونه با صفحات تعامل میکنند و انتظار دارند که چه اتفاقی بیافتد.
نقشههای کلیک به شما نشان میدهند که کاربران در کدام قسمتهای صفحات وب شما کلیک میکنند. این ابزارها به شما فیلمهای صفحه نمایش ضبط شده از کاربران واقعی که با وبسایت شما تعامل میکنند را نشان میدهند که میتوانید آنها را به صورت زنده تماشا کنید و از تعاملات کاربر دریافتی برای بهبود جذب مخاطبان و درآمد تبلیغاتی بهرهمند شوید.
درآمد برابر با هر بخش مخاطبین
این مورد شبیه به درآمد برابر با هر صفحه است، با این تفاوت که به جای تجزیه و تحلیل کل درآمد ماهیانه تبلیغاتی بر اساس هر صفحه، آن را بر اساس بخش مخاطبین تجزیه و تحلیل میکنید، از دادههای دموگرافیکی کاربران در دادههای آماری خود استفاده میکنید.
چه درصد از تعداد نمایشهای ماهیانه کل از هر بخش مخاطبین دریافت کردهاید؟ چقدر این بخش مخاطبین به کل درآمد ماهیانه تبلیغاتی شما کمک کرده است؟
به عنوان مثال، در جدول زیر، برای یک کل درآمد تبلیغاتی ماهیانه 3,000 دلار با 10,000 تعداد نمایش ماهیانه کل، بخش مخاطبین C بیشترین مبلغ (1,500 دلار) را به کل درآمد تبلیغاتی ماهیانه داده است، در حالی که بخش مخاطبین D کمترین مبلغ را داشته است.
مخاطب % از تعداد نمایش ماهیانه کل درآمد برابر با هر بخش مخاطبین
A 30% $900
B 10% $300
C 50% $1,500
D 2% $60
E 8% $240
جمع 10,000 $3,000
بهترین درک از این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا محتوای بهتری ایجاد کنید، در حالی که وبسایت خود را بهینهسازی کنید تا درگیری ترافیک را بهبود بخشیده و درآمد تبلیغاتی را افزایش دهید.
بازخورد کاربر
به شدت توصیه میشود که یک فرم بازخورد را در وبسایت خود قرار دهید و به طور منظم نظرات کاربران را در حسابهای رسانههای اجتماعیتان بررسی کنید.
نظرات کاربران درباره تجربه کاربری از سمت جلویی به شما کمک میکند که از عملکرد وبسایت خود در جلوی مانویت باقی بمانید و شما را به مسائلی که سپس میتوانید سریعاً بر آن عمل کنید
هشدار دهد. مسائلی که بر تجربه کاربر تأثیر میگذارند و آن را به آسیب میبینند، به خصوص مهم هستند: سرعت بارگذاری صفحات ضعیف، لینکها و تصاویر شکسته و حملات مالورتیزینگ ممکن است باعث شود کاربران از وبسایت شما دور شوند.
علاوه بر انتظار بازخورد، شما همچنین میتوانید به طور منظم وبسایت خود را برای یافتن مسائل بررسی کنید، همانند اینکه برای اولین بار بازدیدکننده باشید.
احترام و مراقبت از کاربران کلید موفقیت تجربه کاربری است که سپس به افزایش جذب کاربر و درآمد تبلیغاتی منجر میشود. مطمئن شوید هر دو معیار کیفیت و کمیت را پوشش دهید.
چگونه درآمد تبلیغاتی محاسبه میشود؟
برای محاسبه درآمد تبلیغاتی، چندین ابزار محاسبه آنلاین وجود دارد، اما مفید است که فرمولها و چگونگی محاسبه درآمد تبلیغاتی را درک کنید.
سه روش معمول محاسبه درآمد تبلیغاتی عبارتند از:
scss
هزینه بر اساس هر اکتسازیون (CPA) بر اساس عملیات تبدیلی که توسط کاربران انجام میشود
هزینه بر اساس هر کلیک (CPC)
هزینه بر اساس هر هزار نمایش یا 1,000 امپرسیون (CPM)
هزینه بر اساس هر اکتسازیون (CPA)
درآمد تبلیغاتی بر اساس هزینه بر اساس هر اکتسازیون (CPA) نشان میدهد که چقدر درآمد کسب میکنید زمانی که کسی پس از مشاهده تبلیغ پرداختی در وبسایت شما تبدیل میشود. این اکتسازیون یا تبدیل میتواند از اقدامات خاصی باشد که کاربران انجام میدهند، مانند عضویت در خبرنامه، دانلود یک کتاب الکترونیک یا برنامه، و انجام خرید.
CPA با تقسیم کل هزینههای بازاریابی صرف شده توسط تبلیغکننده در یک دوره خاص بر تعداد کل مشتریان جدیدی که در همان دوره تبدیل شدهاند محاسبه میشود. به عنوان مثال، اگر در یک ماه خاص، هزینه کل تلاشهای بازاریابی $500 بوده و تعداد مشتریان جدید تبدیل شده 250 نفر باشد، آنگاه CPA $2 خواهد بود.
سپس از این فرمول برای محاسبه درآمد تبلیغاتی استفاده میشود:
درآمد تبلیغاتی = تعداد کل اکتسازیونها × CPA
اگر تبلیغکننده از هزینه CPA $2 استفاده کند و تبلیغ پرداختی شما 1,000 مشتری را تبدیل کرده باشد، درآمد تبلیغاتی شما $2,000 خواهد بود.
هزینه بر اساس هر هزار نمایش (CPM)
درآمد تبلیغاتی بر اساس هزینه بر اساس هر هزار نمایش (CPM) یا 1,000 امپرسیون نشان میدهد که هر بار که تبلیغ پرداختی شما 1,000 نمایش کسب میکند، چقدر درآمد کسب میکنید.
CPM با تقسیم کل هزینه یک کمپین تبلیغاتی بر تعداد کل امپرسیونهای تولید شده در یک دوره مشخص محاسبه میشود و سپس نتیجه را در 1,000 ضرب میکند. اگر یک کمپین تبلیغاتی $500 هزینه داشته باشد و 100,000 امپرسیون تولید کند، آنگاه CPM $5 خواهد بود.
سپس از این فرمول برای محاسبه درآمد تبلیغاتی استفاده میشود:
درآمد تبلیغاتی = تعداد کل امپرسیونها / 1,000 × CPM
اگر وبسایت شما میانگین 200,000 بازدیدکننده در ماه داشته باشد و نرخ درآمد تبلیغاتی که با یک تبلیغکننده توافق کردهاید $5 باشد، پس اگر همه بازدیدکنندگان شما حداقل یک بار تبلیغ پوش را ببینند، میتوانید انتظار داشته باشید که کل درآمد تبلیغاتی ماهیانه شما $1,000 باشد.
درآمد تبلیغاتی یک نوع درآمد فعال نیست، زیرا درآمد شما ناشی از فروش محصولات یا خدمات خود نیست، بلکه از مشارکت بازدیدکنندگان وبسایت شما با تبلیغات پرداختی است.
اما این همانطور که به نظر میرسد، به اندازهای که فعال نیست. برای کسب درآمد بیشتر از تبلیغات، شما نیز باید به وبسایت خود کار کنید و عناصر، سرعت، و محتوای آن را بهینهسازی کنید تا بازده درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهید و با جلب ترافیک و مشارکت بیشتر، ظرفیت درآمد تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید.
استراتژیهای کلیدی برای درآمد تبلیغاتی
در زیر پنج استراتژی اساسی برای افزایش درآمد تبلیغاتی در وبسایت شما آورده شده است:
تبلیغات را قابل مشاهدهتر کنید.
اگر تبلیغات در پایین وبسایت شما یا در نوارهای کناری قرار گرفته باشند، کمتر توجه خواهند جلب کرد نسبت به اینکه در مکانهای بیشتر قابل مشاهده باشند که به دستگاههایی که بازدیدکنندگان شما از آنها استفاده میکنند و انواع و اندازههای تبلیغات بستگی دارد.
به طور کلی، تبلیغات افقی که در بالا یا پایین یک صفحه وب قرار میگیرند برای کاربران دستگاههای همراه بهترین انتخاب هستند، در حالی که تبلیغات قرار گرفته در سمت چپ یا راست صفحه برای کاربران رایانهها بهتر هستند.
همچنین، تعداد تبلیغات نباید از محتوای صفحه بیشتر باشد. به عنوان یک قاعدهی کلی، توصیه میشود که 30٪ از محتوا و 70٪ از تبلیغات استفاده شود.
این محدودیتها با تبلیغات پوش آسانتر قابل پیشگیری هستند، زیرا تبلیغات پوش فضای زیادی را اشغال نمیکنند اما توجه کاربران را به خود جلب میکنند چرا که به عنوان پیامها یا اعلانها ظاهر میشوند.
از تصاویر جذاب استفاده کنید.
تصاویر قوی به سرعت با مخاطبان ارتباط برقرار میکنند، بیشتر از کلمات. افراد احتمالاً به تبلیغاتی که دارای تصاویر جذاب و دلنشین هستند، توجه بیشتری میکنند و روی آنها کلیک میکنند.
در تبلیغات پوش با استفاده از اعلانهای پوش غنی، این قدرت بیشتر میشود. در حالی که اعلانهای پوش سنتی از متن استاندارد و شکلکها استفاده میکنند، اعلانهای پوش غنی به کسبوکارها این امکان را میدهند که با بیشترین رسانهها بازیها انجام دهند تا توجه و مشارکت کاربران را جلب کنند.
از تبلیغات هدفمند استفاده کنید.
تبلیغات هدفمند به یک مخاطب خاص هدف میشود و بر اساس ویژگیها، علایق و ترجیحات خاص مصرفکنندگان ساخته میشود و پیشنهاد شما بر اساس این موارد تنظیم میشود.
این نوع تبلیغات موثرتر از تبلیغات عمومی است، زیرا با تبلیغات هدفمند احتمالاً به افرادی که به محتوای شما و پیشنهادات تبلیغاتی شما علاقهمند هستند، دسترسی پیدا خواهید کرد. این به شما افزایش احتمال درآمد تبلیغاتی را میدهد.
تعداد مکانهای تبلیغاتی را افزایش دهید.
افزایش تعداد مکانهای تبلیغاتی در وبسایت شما احتمال افزایش درآمد تبلیغاتی شما را بالا میبرد. بیشترین تعداد مکانهای تبلیغاتی به سادگی بیشترین فرصت برای دیده شدن و کلیک شدن را برای افراد فراهم میکند، که منجر به درآمد تبلیغاتی بیشتر میشود.
برای بهینهسازی مکانهای تبلیغاتی، میتوانید به مکانهای تبلیغاتی چنداندازه، تازهسازی تبلیغات و بارگذاری تنبل نیز توجه کنید.
با افزایش انعطافپذیری مکانهای تبلیغاتی در وبسایت، احتمال نداشتن درخواستهایی که پر نشدهاند را کاهش میدهید زیرا تعداد تبلیغکنندگانی که میتوانند در مزایده بر روی موجودی شما پیشنهاد دهند، افتتاح میشود.
تازهسازی تبلیغات تبلیغاتی مبتنی بر اقدام کاربران است که بر اساس اقداماتی که توسط کاربران انجام میشود، تازهسازی میشوند. این تعامل با تبلیغات به مبارزه با کوری تبلیغات مصرفکننده کمک میکند.
صفحات بارگذاری تنبل امکان سرعت بیشتر صفحه و نمایش تبلیغات را فقط زمانی که کاربران شروع به اسکرول کردن میکنند، فراهم میکنند. اینها همچنین امتیاز قابل مشاهده موجودی تبلیغاتی شما را افزایش میدهند که یک تقاضای ویژه برای تبلیغکنندگان است.
آزمون A/B را برای تبلیغات و فرمتهای تبلیغاتی خود انجام دهید.
تبلیغات مختلف و فرمتهای تبلیغاتی میزان موثری متفاوت دارند. برخی از آنها احتمالاً بیشتر کلیک میشوند. با آزمون تبلیغات و فرمتهای مختلف، بهترینهایی را برای مخاطبان و وبسایت خود پیدا خواهید کرد.
تکنولوژی یادگیری ماشین Subscribers این آزمونها را برای شما انجام میدهد و به شما کمک میکند تا تبلیغات push را که به عنوان یک ناشر و تبلیغکنندگان مزیت دارند، بهینهسازی کنید.
اشتباهات کلیدی در تبلیغات درآمد را اجتناب کنید
اگر راهکارهای کلیدی برای تبلیغات درآمد وجود دارد، همچنین اشتباهات کلیدی در تبلیغات درآمد وجود دارند.
ابتدا، اطمینان حاصل کنید که تبلیغاتی که میزبانی میکنید مرتبط با مخاطبان شما و تکمیلکننده محتوا و پیشنهادات شما باشند. نمایش تبلیغات بیارتباط باعث ناراحتی بازدیدکنندگان میشود و میتواند منجر به کاهش نرخ کلیک و درگیری شود، که منجر به کاهش درآمد تبلیغات میشود.
دوم، از فرمتهای تبلیغات مزاحم مانند تبلیغاتی که محتوای شما را پوشش میدهند یا تبلیغات ویدیویی خودکار بازپخش میشوند که سخت است آنها را نادیده بگیرید و ببندید، اجتناب کنید. این تبلیغات به طور فوری بازدیدکنندگان را راه میاندازند. به جای آن، از اشکال ملایمتر تبلیغات استفاده کنید که با بقیه محتوای شما ترکیب شود.
سوم، مطمئن شوید که کارها را افزایش ندهید و تعداد زیادی تبلیغ نداشته باشید. این امر را نمیتوان بیشتر تأکید کرد. این وبسایت شما را به نظر "فروشی" و کثیف مینماید و همچنین باعث مشکل در میانبری میشود. این میتواند بازدیدکنندگان زیادی را از خود دور کند.
برای جلوگیری از این همه، در نظر داشته باشید که از تبلیغات push از طریق شبکه تبلیغاتی Subscribers استفاده کنید.
تبلیغات push کمتر مزاحم هستند و همه تبلیغکنندگان در شبکه تبلیغاتی Subscribers برای اطمینان از تطابق با استانداردها بررسی میشوند. Subscribers سپس تمام تبلیغات را دقیقاً بررسی میکند تا اطمینان حاصل شود که با وبسایتهای ناشر که بر روی آنها قرار میگیرند، هماهنگی دارند.
با تبلیغات درآمد، وبسایت خود را بیشتر کسب درآمد کنید
به عنوان یک وبلاگ نویس یا ناشر محتوا، میتوانید وبسایت خود را از طریق مدلهای درآمد تبلیغاتی مختلف مانند Google AdSense و از طریق شبکههای تبلیغاتی به درآمد بیشتری برسانید.
اگرچه میتوانید معمولاً مخزن وبسایت خود را به تبلیغات پرداختی بفروشید، اکنون همچنین میتوانید از تبلیغات push درآمد کسب کنید.
برخلاف تبلیغات دیجیتال معمول، که ممکن است برای بازدیدکنندگان وبسایت شما مزاحمتی باشند، تبلیغات push بیشتر به شکل تبلیغات native شبیه هستند، احساس شخصیتری دارند چرا که به صورت آگاهانه در اطلاعیهها یا پیامها ظاهر میشوند، کمتر مزاحمتی هستند و نرخ مشارکت کاربران بالاتری دارند. این امکان را فراهم میکند که از وبسایت خود به درآمد بیشتری دست یابید.
Subscribers یک پلتفرم بازاریابی است که به ویژه برای کسبوکارها ساخته شده است تا اعلانهای وب push را به مشترکین خود ارسال کنند و آنها را به روز نگه دارند. شبکه تبلیغاتی Subscribers این کسبوکارها را با تبلیغکنندگانی که میخواهند از تبلیغات push در کمپینهای خود استفاده کنند، همراه میکند.
با ثبتنام در شبکه تبلیغاتی Subscribers، ترافیک وبسایت خود را به درآمد احتمالی تبلیغاتی تبدیل کنید و قابلیت درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهید، بدون نیاز به هزینههای اولیه.