در دنیای پر رقابت آنلاین، بهبود رتبه و دسترسی به بازارهای جدید از جمله اولویتهای هر کسب و کار آنلاین است. بهطور ویژه، در زمینههایی همچون خرید بک لینک و خرید رپورتاژ قوی، که تاثیر مستقیمی بر رتبه و نمایانی سایتها در موتورهای جستجو دارند، استفاده از راهکارهای بهینه و حرفهای امری ضروری است.
در این مقاله، به بررسی مسئلهی keyword stuffing یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا پرداخته و راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل و بهبود بهینهسازی سایت شما ارائه خواهیم داد. این موضوعات میتواند در بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو و همچنین جذب ترافیک هدفمند و موثر تاثیرگذار باشد.
حال که موضوع اصلی مقاله مشخص شد، بیایید به تحلیل عمیقتری از این موضوع بپردازیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از keyword stuffing و بهبود بهینهسازی سایت خود بیابیم.
کیوورد استافینگ چیست ؟
کلمهبندی یک تاکتیک اسپمی در بهینهسازی موتورهای جستجو است که شامل وارد کردن به شکل غیرطبیعی کلمات کلیدی در صفحات وب میشود. با هدف رتبهبندی بالاتر در نتایج صفحه نتایج موتورهای جستجو.
به عنوان مثال، محتوای اصلی ممکن است به این صورت باشد
کلمهبندی ممکن است همچنین در موارد زیر رخ دهد:
برچسبهای عنوان و توضیحات متا (که برای تولید قطعههای جستجوی موتورها استفاده میشود):
آدرسهای URL (آدرسهای صفحات وب):
متنهای لینکگذاری (متنهایی که به لینکها پیوند داده شده است):
متنهای جایگزین (توضیحات تصاویر HTML استفاده شده توسط خوانندههای صفحه و موتورهای جستجو):
معمول است که کلمات کلیدی در محتوا تکرار شود.
اما همانطور که نمونههای کیوورد استافینگ ما نشان میدهند، قرار دادن آنها به شکل بیش از حد یا غیرطبیعی مفید نیست.
چگونه کیوورد استافینگ بر رتبه بندی در موتورهای جستجو تاثیر میگذارد
استفاده از کلمهبندی برای بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو به دلیل ایجاد محتوای کیفیت پایین مضر است.
استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی به نظر اسپمی میرسد. این میتواند باعث شود که کاربران از تعامل با صفحه یا لینک شما منصرف شوند و به تضعیف تصویر برند شما منجر شود.
همچنین، گوگل پاداش محتوای با کیفیت بالا و تمرکز بر انسانیگرایی را میدهد. به این معنا که اگر شما به طور هدایتشده یک صفحه وب را با کلمات کلیدی پر کنید، احتمالاً این صفحه به خوبی رتبه نخواهد گرفت.
همچنین، کیوورد استافینگ نیز با سیاست های اسپم گوگل در تضاد است.
اگر گوگل تشخیص دهد که شما:
- کلمات کلیدی را به طور بیش از حد در محتوای داخلی سایت خود (به ویژه به طور گسترده) وارد کردهاید
- یا بک لینک ها (پیوندها به سایت شما از سایت های دیگر) را با استفاده از متن های لینک گذاری بیش از حد کیوورد استافینگ شده در طول حوزه های مختلف دامنه ایجاد کردهاید
ممکن است شاهد کاهش رتبه بندی خود باشید. یا حتی اقدام دستی (همچنین به عنوان جریمه گوگل شناخته می شود) دریافت کنید. این به این معناست که سایت شما از نتایج جستجوی گوگل افت رتبه یا حذف خواهد شد.
چرا وبسایتها از کیوورد استافینگ استفاده میکنند
وبسایتها از کیوورد استافینگ در تلاش اشتباه برای کسب رتبهبندی بالاتر در SEO استفاده میکنند.
در اوایل دوران بهینه سازی موتورهای جستجو، استفاده از کیوورد استافینگ می توانست منجر به رتبهبندی بالاتر شود.
الگوریتم گوگل صفحاتی که دارای کلمات کلیدی بودند - یا تکرارهای بیشتری از کلمه کلیدی - را به عنوان مرتبطتر میشمرد و وزن بیشتری به بکلینکهای غنی از کلمات کلیدی میداد.
گوگل از آن زمان به بعد بسیاری از بهروزرسانیهای الگوریتمی را عرضه کرده است تا کیوورد استافینگ را ارزشمند یا مجازات کند.
این بدان معناست که گوگل درک مفهوم را میفهمد و در حال حاضر قطعات را بر اساس عواملی مانند جامعهگرایی و نیت جستجو رتبهبندی میکند. به جای تعداد بارهایی که از یک کلمه استفاده میکنید.
همچنین، سیستمهای کنترل هرزنامه وب فعلی گوگل بسیار موثر هستند. بنابراین، استفاده از کیوورد استافینگ به عملکرد شما در نتایج جستجو آسیب خواهد رساند.
با این حال، باید گفت که گوگل به دنبال جستجوی کلمات روی صفحات است تا تعیین کند آیا آنها برای کاربران مرتبط هستند:
"The most basic signal that information is relevant is when content contains the same keywords as your search query. For example, with web pages, if those keywords appear on the page, or if they appear in the headings or body of the text, the information might be more relevant.
و همچنین از متن لینک برای درک موضوع صفحات مرتبط استفاده میکند.
اما شما نیازی ندارید که یک کلمه کلیدی را تعداد خاصی بار در یک صفحه استفاده کنید تا برای آن رتبه بگیرید. یا داشتن تعداد زیادی لینک ورودی با متن لینک غنی از کلمات کلیدی.
چگونگی شناسایی کلمه بندی استفاده زیاد
شما میتوانید به صورت دستی کلمهبندی استفاده زیاد را با خواندن محتوای خود شناسایی کنید. و بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی به طریق غیرطبیعی یا بیش از حد قرار گرفتهاند یا خیر.
اگر میخواهید محتوا را به منظور کلمهبندی استفاده زیاد بررسی کنید، برخی از ابزارهای سئو محتوا را (به عنوان مثال، تمام متنهای جایگزین شما) را جمعآوری میکنند و آن را در یک صفحه گستردهای قرار میدهند.
اما این میتواند هنوز یک فرآیند زمانبر و سهمیهای باشد. بنابراین، بیایید یاد بگیریم که چگونه میتوان با استفاده از دو ابزار Semrush به نام On-Page SEO Checker و Backlink Audit موارد را سریعتر شناسایی کنیم.
برای بررسی محتوای داخلی سایت خود به صورت موثرتر، صفحات و کلمات کلیدی هدف خود را به ابزار On Page SEO Checker از Semrush وارد کنید.
این ابزار درصد تراکم کلمات کلیدی را (به عبارت دیگر نسبت کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات) در برچسبهای زیر محاسبه میکند:
<body>: برچسب body که باید حاوی محتوای اصلی شما باشد
<h1>: برچسب H1 که باید حاوی عنوان صفحه شما باشد
<meta>: برچسب meta که باید شامل توضیحات صفحه باشد
<title>: برچسب title که باید حاوی عنوان صفحه شما باشد
سپس تراکم کلمات کلیدی شما را با تراکم کلمات کلیدی حریفان برتر خود مقایسه میکند تا ببیند آیا تفاوتی وجود دارد.
این ابزار همچنین عوامل سئویی دیگر را نیز مقایسه میکند و مطابق با آنها توصیههایی ارائه میدهد.
پس از راهاندازی، به پایین صفحه بروید و به بخش "صفحات برتر برای بهینهسازی" بروید. و روی "# ایده" در کنار صفحه با اولویت بالاتر خود کلیک کنید.
برای مشاهده اینکه آیا صفحه شما کلمات کلیدی را بیش از حد استفاده کرده است، به بخش "محتوا" بروید.
اگر اینطور نبود، یک یادداشت مشابه این مشاهده میشود
اگر بله، یک پیشنهاد مشابه این را مشاهده خواهید کرد:
برای مشاهده تجزیه و تحلیل کاربرد کلمات کلیدی، بر روی "مشاهده تجزیه و تحلیل دقیق" کلیک کنید.
اگر تراکم کلمات کلیدی شما به طور قابل توجهی بیشتر از رقبای برتری که رتبهبندی بالاتری دارند باشد، محتوای خود را بازنویسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی به طریق طبیعیتری استفاده شده است.
فراموش نکنید که ایدههای بهینهسازی دیگر را نیز اعمال کنید.
شما همچنین میتوانید در حین نوشتن با استفاده از SEO Writing Assistant به دنبال کلمات کلیدی زیادی که ممکن است استفاده کنید بگردید. این ابزار تراکم کلمات کلیدی را محاسبه کرده و نقاطی را که ممکن است کلمه کلیدی هدف خود را بیش از حد استفاده کنید، مشخص میکند.
برای بررسی لینکهای برگشتی خود برای متن لینکهای بیش از حد بهینه شده، از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینکهای سمراش استفاده کنید.
دامنه خود را وارد کرده و روی "تجزیه و تحلیل" کلیک کنید.
ادامه دارد