آپدیت گوگل 5 مارس محتوای مفید اکنون بخشی از به روزرسانی هسته اصلی است؛ همه این اقدامات منجر به کاهش 40% در محتوای بی اهمیت در جستجو می شود.
گوگل اقدامات چندگانه ای را برای بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود از امروز آغاز می کند.
Google به روزرسانی اصلی مارس 2024 و چندین بهروزرسانی هرزنامه (معروف به به روزرسانی هرزنامه مارس 2024) را ارائه می دهد. همچنین، سامانه محتوای مفید گوگل به سیستم کلی رتبه بندی اصلی آن ادغام شده است.
علاوه بر این، گوگل تعدادی سیاست جدید و به روزرسانی شده در مورد هرزنامه را اعلام کرده است که از طریق الگوریتم های خودکار و اقدامات دستی راه اندازی می کند.
بهروزرسانی اصلی مارس 2024- بزرگتر از قبل
امروز، گوگل شروع به ارائه اولین به روزرسانی اصلی سال و اولین به روزرسانی الگوریتم سال را کرد - به روزرسانی اصلی مارس 2024.
الیزابت تاکر، مدیر محصول، جستجو در گوگل، به ما گفته است که این به روزرسانی باعث کاهش محتوای بی اهمیت در جستجوی گوگل به میزان 40% خواهد شد.
"ما انتظار داریم که ترکیب این به روزرسانی و تلاش های قبلی ما به طور جمعی، محتوای کم کیفیت و غیر اصیل در نتایج جستجو را به میزان 40% کاهش دهد." تاکر نوشت.
عملیات ارائه به روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ ممکن است تا یک ماه طول بکشد. در طول این به روزرسانی، چندین سیستم به روزرسانی و منتشر خواهند شد.
این به روزرسانی، برخلاف برخی از به روزرسانی های اصلی قبلی، شامل بهبودهایی در چندین جزء از سیستم اصلی است. این آپئیت گوگل اصلی مارس، چندین به روزرسانی داخلی در خود دارد، زیرا این به روزرسانی به چندین سیستم در داخل به روزرسانی اصلی دست زده است، گوگل به تدریج به روز رسانی ها را به این سیستم ها ارسال خواهد کرد.
به روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ "به روزرسانی پیچیده تری نسبت به به روزرسانی های اصلی معمولی ماست." کریس نلسون از تیم کیفیت جستجو در گوگل گفت. او افزود: "گوگل تغییراتی را در چندین سیستم اصلی ایجاد کرده است."
گوگل سیستم های رتبه بندی اصلی خود را به منظور نمایش نتایج مفیدتر با استفاده از تنوعی از سیگنال ها و رویکردهای نوآورانه بهبود داده است (بیشتر در ادامه).
در واقع، از آنجایی که گوگل در حال به روزرسانی چندین سیستم اصلی است، "تغییرات در رتبه بندی ها نسبت به به روزرسانی های اصلی معمولی بیشتر خواهد بود، زیرا سیستم های مختلف به طور کامل به روزرسانی شده و یکدیگر را تقویت می کنند." نلسون افزود.
گوگل گفته است که این به روزرسانی باعث بهبود نحوه درک آن از صفحات وب که "غیرمفید، تجربه کاربری ضعیف دارند یا احساس می شود برای موتورهای جستجو به جای انسان ها ایجاد شده اند" شده است. گوگل اضافه کرد: "این ممکن است شامل سایت هایی باشد که به طور اصلی برای تطابق با جستجوی های خیلی خاص ایجاد شده اند."
به روزرسانی های اصلی قبلی. در زیر تاریخچه و پوشش ما از به روزرسانی های اصلی اخیر آورده شده است:
به روزرسانی اصلی نوامبر ۲۰۲۳ در تاریخ ۲ نوامبر آغاز شد و در تاریخ ۲۸ نوامبر به پایان رسید.
به روزرسانی اصلی اکتبر ۲۰۲۳ در تاریخ ۵ اکتبر آغاز شد و در تاریخ ۱۹ اکتبر به پایان رسید.
به روزرسانی اصلی اوت ۲۰۲۳ در تاریخ ۲۲ اوت آغاز شد و در تاریخ ۷ سپتامبر به پایان رسید.
به روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۵ مارس آغاز شد و در تاریخ ۲۸ مارس به پایان رسید.
به روزرسانی اصلی گسترده سپتامبر ۲۰۲۲ کمتر تاثیرگذار از به روزرسانی های اصلی قبلی بود و در تاریخ ۲۶ سپتامبر به پایان رسید.
به روزرسانی اصلی گسترده مه ۲۰۲۲ یک به روزرسانی مهم و سریع بود.
به روزرسانی اصلی نوامبر 2021
به روزرسانی اصلی ژوئیه 2021.
به روزرسانی اصلی ژوئن 2021، که به طور کند به روز شد اما بزرگ بود.
به روزرسانی محتوای مفید اکنون بخشی از به روزرسانی های اصلی است
با به روزرسانی اصلی مارس 2024 ، گوگل دیگر به اعلام به روزرسانی های جدید محتوای مفید نخواهد پرداخت، زیرا سیستم محتوای مفید به سیستم به روزرسانی اصلی ادغام شده است.
آخرین به روزرسانی محتوای مفید، به روزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 ، یک به روزرسانی بزرگ بود که بر روی چندین وب سایت تأثیر گذاشت. امیدواریم برخی از وب سایت های تحت تأثیر از این به روزرسانی اصلی مارس 2024 راحتی مشاهده کنند، اما در این نقطه دشوار است برای اظهار نظر.
کلاسیفایر برای سیستم محتوای مفید بهبود یافته و اکنون در به روزرسانی اصلی مارس 2024 استفاده میشود.
اما کلاسیفایرهای محتوای مفید تنها سیستمهایی نیستند که بخشی از این به روزرسانی اصلی مارس 2024 هستند. در واقع، گوگل گفته است که کار برای به روزرسانی اصلی مارس 2024 با بهروزرسانی محتوای مفید سال 2022 آغاز شده است.
در کل، محتوای مفید برای افراد بنویسید و نه برای رتبه بندی در موتورهای جستجو.
"برای این به روزرسانی، هیچ چیز جدید یا ویژه ای وجود ندارد که خالقان نیاز داشته باشند که انجام دهند، تا زمانی که محتوای رضایت بخشی را که برای افراد ساخته اند، داشته باشند. برای کسانی که ممکن است رتبه بندی بهتری نداشته باشند، به شدت توصیه می کنیم صفحه راهنمایی خود راجع به ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و با تمرکز بر افراد را بخوانند"، نلسون توضیح داد.
بهروزرسانیهای هرزنامه مارس 2024
گوگل همچنین اعلام کرد که بهروزرسانیهای جدید هرزنامه را که به آن به روزرسانی هرزنامه مارس 2024 می گوید، و به روزرسانی های سیاست هرزنامه را به منظور تکمیل ارائه به روزرسانی اصلی مارس 2024 ، اعلام کرده است.
دو از این به روزرسانی های هرزنامه در این هفته به دلیل اقدامات خودکار و دستی به اجرا خواهند شد. به روزرسانی هرزنامه سوء استفاده از اعتبار سایت نیز دو ماه بعد از امروز، در تاریخ 5 مه، به اجرا در خواهد آمد.
سوء استفاده از محتوا به مقیاس بزرگ و هرزنامه جستجو
به روزرسانی سوء استفاده از محتوای به مقیاس بزرگ و هرزنامه جستجو، یک به روزرسانی به سیاست قدیمی "محتوای هرزنامه ای به طور خودکار ایجاد شده" است که اکنون فراتر از "محتوای هرزنامه ای به طور خودکار" می رود و شامل هر روشی برای تولید محتوا به مقیاس بزرگ به منظور رتبه بندی در جستجو می شود.
گوگل اعلام کرده است که تولید محتوا به مقیاس بزرگ برای افزایش رتبه بندی در جستجو - با استفاده از اتوماسیون، افراد یا ترکیبی از آنها - مخالف رهنمودهای آن است.
"این به ما اجازه میدهد که در مورد انواع بیشتری از محتواها با ارزش کم یا هیچی که به مقیاس بزرگ ایجاد شده اند، اقدام کنیم، مانند صفحاتی که جواب هایی به جستجوهای محبوب دارند اما نمی توانند محتوای مفیدی ارائه دهند"، گوگل نوشت.
مثال هایی از صفحاتی که جوابی میدهند اما محتوای مفیدی ارائه نمیدهند چیست؟ تاکر توضیح داد که این صفحات آنهایی هستند که با اظهار میکنند جواب سوال شما را خواهند داد، شما را با محتوای با کیفیت پایین ترغیب میکنند و به پایان نمیرسانند.
سیاست هرزنامه قدیمی ما این بود که استفاده از اتوماسیون، از جمله هوش مصنوعی تولیدی، هرزنامه است اگر هدف اصلی مانیپولاسیون رتبه بندی در نتایج جستجو باشد. سیاست به روز رسانی شده در همان روح سیاست قبلی ما است و بر اساس همان اصل است. این به منظور درک واضحتر از این است که تولید محتوا به مقیاس بزرگ اسفنجی است اگر برای مانیپولاسیون رتبه بندی در جستجو انجام شود و این برای هر دو اتوماسیون و انسانها اعمال میشود."
گوگل آغاز به اقدامات در برابر سوءاستفاده از محتوای به مقیاس بزرگ و هرزنامه، هم از طریق سیستم های هرزنامه الگوریتمی و هم از طریق اقدامات دستی در این هفته می کند.
سوءاستفاده از دامنه های منقضی اکنون به عنوان هرزنامه در نظر گرفته میشود
الیزابت تاکر اعلام کرد: "سوء استفاده از دامنه های منقضی" - عمل خرید دامنه های منقضی و باز تغییر دادن آنها با "هدف افزایش رتبه بندی جستجوی محتوای کم کیفیت" - اکنون به عنوان هرزنامه در نظر گرفته میشود.
این تکنیک ممکن است سعی کند کاربران را به فکر کنند که محتوای جدیدی در یک دامنه قدیمی قرار دارد، در حالی که ممکن است اینطور نباشد.
این یک پیام خاص و روشن به خالقان محتوا است که به دامنه های منقضی را با هدف باز تغییر دادن آنها به منظور رتبه بندی در جستجوی گوگل، خریداری نکنند.
گوگل آغاز به اقدامات در برابر سوء استفاده از دامنه های منقضی هر از گاه از طریق سیستم های هرزنامه الگوریتمی و هم از طریق اقدامات دستی در این هفته می کند.
سوءاستفاده از اعتبار سایت (معروف به SEO پارازیتی) هم هرزنامه است
گوگل سیاست جدیدی برای "سوءاستفاده از شهرت سایت" دارد، برخی از اساتید سئو آن را "SEO پارازیتی" نامیده اند، جایی که وب سایت های شخص ثالث محتوای کم کیفیتی را که توسط شخص ثالثان فراهم می شود را میزبانی می کنند تا از قدرت رتبه بندی این وب سایت های شخص ثالث استفاده کنند. گوگل توضیح داد: "یک شخص ثالث ممکن است بررسی های وام پیش پرداخت را بر روی یک وب سایت آموزشی معتبر منتشر کند تا از مزیت رتبه بندی وب سایت استفاده کند.
"محتوای چنین رتبه بندی بالا در جستجو می تواند بازدیدکنندگان را گیج یا گمراه کند که ممکن است انتظارات بسیار متفاوتی از محتوای یک سایت داده باشند"، گوگل افزود.
این سیاست جدید مشخص می کند که "محتوای شخص ثالثی که به عنوان اصلی برای اهداف رتبه بندی ایجاد شده است و بدون نظارت نزدیک یک صاحب وب سایت باشد، هرزنامه است."
اما این سیاست جدید تمام محتوای شخص ثالث را به عنوان یک نقض در نظر نمیگیرد. گوگل گفت: "تنها آنچه که بدون نظارت نزدیک میزبانی میشود و هدف اصلی آن مانیپولاسیون رتبه بندی جستجو است.
گوگل این مثال را ارائه داد:
بسیاری از نشریات محتوای تبلیغاتی را که برای خوانندگان منظم خود ایجاد شده اند، به جای اینکه اصولاً برای مانیپولاسیون رتبه بندی جستجو باشد میزبانی می کنند. گاهی این نوع محتوا با نام "خرید بک لینک" یا "خرید رپورتاژ آگهی" شناخته می شود، این نوع محتوا به طور معمول کاربران منظم نشریه را گیج نخواهد کرد هنگامی که آن را مستقیماً در سایت ناشر یا از نتایج جستجوی گوگل پیدا می کنند.
گوگل گفته است که آن ها دو ماه قبل از اجرای این سیاست اقدام می کنند و از این به بعد در دو ماه، هم از طریق سیستم های هرزنامه الگوریتمی و هم از طریق اقدامات دستی برای مقابله با این سوء استفاده اقدام میکنند. تاریخ مشخص این اقدامات ۵ مه برابر با 16 اردیبهشت 1403 است.
چرا ما اهمیت می دهیم؟
در چند ماه گذشته، شکایت ها و مطالعات بسیاری در مورد بدتر شدن جستجوی گوگل مطرح شده است. محتوای موجود در وب به سادگی عالی نیست و به نظر می رسد گوگل سایت های بزرگ را نسبت به سایت های کوچک تر رتبه بندی می کند، جایی که اخیراً ردیت در نتایج جستجوی گوگل همچنان حاکم بوده است.
زمانی که در مورد افزایش رتبه بندی ردیت پرسیدم، یک سخنگوی گوگل پاسخ داد:
ما می دانیم که برای برخی پرسش ها، مردم واقعاً به دنبال محتوایی هستند که از تجربیات مردم دیگر با موضوعات مرتبط با آنها بیاید. ما می خواهیم محتوا را که مردم به دنبالش هستند، ارائه دهیم، در مواردی که کمک کننده است. محتوای با کیفیت و کم کیفیت در تمام انواع محتواها وجود دارد - از جمله محتوای ایجاد شده توسط کاربران در انجمن ها و گفتگوها. هدف ما ارائه بهترین محتوای وب است، و ما باور داریم که این بهبودهای رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد تا محتوای بحث و گفتگو با کیفیت بالاتری را برای جستجوهایی که کمک کننده است، ارائه دهیم - و به ما کمک خواهد کرد تا بهتر تشخیص دهیم که چه زمانی چنین محتوایی واقعاً کمک کننده است.
گوگل گفت که تغییرات رتبهبندی قبل از ارتباط با ردیت انجام شده است.
ما در حال کار بر روی افزایش دسترسی به محتوایی هستیم که منظره های اولادست برای تمام انواع وب سایت ها در نتایج جستجوی ما، از جمله صدها سایت انجمنی. این بهبود رتبه بندی قبل از این پیشنهاد و مستقل از همکاری با ردیت ارائه شد، سخنگوی از سرچ انجین لند به ما گفت.
انتقاد از کیفیت نتایج جستجوی گوگل کار جدیدی نیست. آنها تکراری از آنچه که دنی سالیوان، ویراستار سابق اینجین لند در سال ۲۰۱۷ در بحثی عمیق در مورد بزرگترین بحران کیفیت جستجوی گوگل نوشته بود، است. سالیوان که اکنون نماینده رسمی جستجوی گوگل است، قول داده است که بهبودهای کیفیت را تضمین میکند. در نوامبر، گوگل به ما پیشنهاد داد که بسته ی ایمنی بزنید". این شرکت این موضوع را در ژانویه تکرار کرد. و دوباره در فوریه. آیا این بهروزرسانی گوگل است که منتظرش بودیم؟
گوگل همچنین رهنمودهای کیفیت جستجوی خود را امروز با به روزرسانی ویژگی های صفحات ناامن و الگوهای نمونه روشن کرد.
گوگل در تابلوی وضعیت جستجوی خود مطالب را هنگامی که به روزرسانی ها انجام شده اند قرار می دهد و ما نیز مقاله ای در اینجا ارسال خواهیم کرد.